Annons:
Etikettövrigt
Läst 809 ggr
Snuffles
2017-05-02 18:12

Egen lägenhet

Kan man få egen lägenhet som 16-åring eller måste man ha en väldigt bra anledning för det? Jag bor just nu med min pappa som är väldigt frånvarande eftersom han aldrig lärt sig vara en förälder pga att jag bott med min mamma hela mitt liv tills hon dog, och har knappt träffat pappa något alls. Har typ ingen relation till honom alls. Han kan vara borta i flera dagar och då får jag och min syster vara hemma själva, min syster är 18 och ska troligen snart flytta hemifrån och då kommer jag bli helt själv ändå, men det känns som att jag skulle utvecklas så mycket mer om jag flyttade till ett eget hem och slapp vara beroende av en ''förälder'', och så skulle jag slippa de här förhoppningarna om att han kan bli en förälder åt mig (vilket han aldrig kommer att bli).

Annons:
Maria
2017-05-02 18:26
#1

Här kommer en länk men det känns inte riktigt som de kriterierna stämmer när det gäller dig?

http://www.umo.se/Att-ta-hjalp/socialtjansten/

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Snuffles
2017-05-02 19:13
#2

#1 Vi har redan kontakt med soc

Maria
2017-05-02 19:22
#3

#2 Vad bra. Då kan de säkert svara på dina frågor.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: