Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 866 ggr
Anonymtjej:)
2017-05-06 17:50

Vill inte finnas längre

Hejsan, tjej på 15 år här. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har sån dålig självkänsla så jag har verkligen lust att dö. Jag är så rädd vad folk ska tycka om mig så jag vågar inte köpa nya kläder och ha på mig dem. Jag har inga kläder jag kan ha på mig längre men vågar inte använda de nya. Jag blir orolig och klantar mig när jag går nära nån. Blir jätte lätt röd i ansiktet och har ångest över att vara i skolan. Förut var jag den modigaste självsäkraste tjejen i klassen men nu på grund av att jag är liten och sen med puberteten har jag verkligen ingen självkänsla alls. VAD SKA JAG GÖRA?

Annons:
astridn
2017-05-06 17:56
#1

Du kan börja med att prata med någon, en kurator eller kanske dina föräldrar om du inte redan gjort det! Stöd, extra kärlek och kanske lite professionell hjälp kan vara väldigt viktigt!

Kram! Någon med bättre erfarenhet kanske får skriva lite mer till dig.❤️

Pysslan
2017-05-06 17:58
#2

Ungdomsmottagningen!

Du är inte ensam om att känna som du gör. Det är jättevanligt bland ungdomar. Gå till skolkuratorn, skolsyster och / eller ungdomsmottagningen så att du får någon att prata med som kan hjälpa dig att gå igenom och gå vidare.

Kom ihåg att du är värdefull!

Var rädd om dig!

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

Anonymtjej:)
2017-05-06 18:01
#3

#1 Jag har pratat med kuratorn men det hjälpte inte.

NyfikenTonåring
2017-05-07 13:17
#4

Jag lider med dig, och jag vill bara säga att du är en underbar människa. Sluta bry dig så myclet om andra, det gjorde jag, och nu är eet jag som är den populära i hela stan där jag bor, prova nya grejer, kolla in nya trender i mode eller gör nått spontant, färga håret!!! Du är du, och du duger och är bäst, de som tycker nått annat är en skithög, ly

Upp till toppen
Annons: