Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1257 ggr
_Alicia_
2017-05-10 15:59

Stelt med vänner

Snälla behöver verkligen hjälp jag vet nästan inte vad jag ska göra längre, jag känner mig helt ensam. Jag började en ny klass nu i 8an och har snart känt mina "närmsta" vänner från den i 1 år. Men mitt problem är att det är stelt att prata med dom ensamma, är vi fler så funkar det jättebra. Det är inte dom det är fel på för dom är verkligen inte blyga men jag vet inte vad det är, vem jag än pratar med som dom känner eller som går på min skola blir det stelt med… det går liksom inte att lära känna dom hur mycket jag än vill. Nu kommer ju ni svara säkert det blir bättre när ni lär känna varandra mer men jag är en sån person som är ganska utåtriktad men pratar jag med någon från min skola eller någon dom känner blir det bara "eh vad ska jag säga!" Och det är liksom allt jag tänker på… jag vill verkligen inte ha det såhär och detta har förstört mig om man kan säga så, asså verkligen. Jag vet inte vad jag ska göra för allt jag vill är att det inte ska va stelt men så fort jag pratar med någon de inte känner eller någon på skolan så är det inte stelt. Sen finns det en kille jag gillar också men vågar inte prata med honom för han går på skolan och som sagt blir det stelt med alla på skolan av någon konstig anledning…

~ Hälsningar Alicia, Hoppsan och Kiwi! ~

Alicias.nu

ttournesol.weebly.com


Annons:
FrknAnnorlunda
2017-05-12 18:18
#1

Jag känner ungefär likadant! Jag har gått på samma skola i 8, snart 9 år men ändå är det sjukt svårt att prata med folk. Att prata om skolan, om ett prov el liknande är inga problem, men när det gäller andra saker blir det jättestelt. Jag känner mig så annorlunda, och undrar alltid om jag gör "rätt". Har jag "rätt" kläder? Pratar jag på "rätt" sätt? Det är jättesällan jag är med folk på fritiden också, och är jag det blir det ännu mer stelt. Vad ska man säga, liksom? 

Förlåt, nu pratade jag bara om mig själv men jag var verkligen tvungen att skriva av mig.

_Alicia_
2017-05-12 18:50
#2

#1 Jag har några jag umgås är och är med liksom men så fort jag är ensam med någon blir det stelt. Det enda jag tänker på är liksom "vad ska jag säga nu?!". Och är detta bara med folk på din skola/i klassen? Eller är det folk utanför skolan också? Inga problem såklart, iallafall jag känner mig väldigt ensam nu på grund av detta så kan nog förstå vad du känner ungefär

~ Hälsningar Alicia, Hoppsan och Kiwi! ~

Alicias.nu

ttournesol.weebly.com


Upp till toppen
Annons: