Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 898 ggr
Kiwi2024
5/11/17, 9:28 PM

Börja på ny sport?

Hej jag har inte skrivit ett inlägg här förr men jag är 14 år och går på ridning. Jag vill dock börja på en till sport och då till exempel cheerleading, gymnastik eller dans. Saken är att förra året så kom jag in på en så kallad gymnastikskola där man kunde börja som nybörjare men jag blev osäker och min kompis sa att hon inte skulle vågat börja själv så jag avstod. Jag skulle därför gärna ha era åsikter. Kan man börja på någon av sporterna i min ålder det känns som att det är försent och att det skulle vara pinsamt. Jag är redan ganska akrobatisk och kan hjula, kullerbytta, stå på händer m.m. Tar gärna svar från någon som går på någon av dessa sporter. Tack på förhand!

Annons:
alehajo
5/12/17, 8:53 PM
#1

Kan bara uttala mig om dans då det är det enda jag sysslar med, men visst kan man börja när man är äldre. Jag började dansa disco som 13åring och bytte sedan över till MTV/Commercial som är den stil jag sysslar med nu. Vissa stilar kan vara ganska svåra att börja sent med (däribland disco, varför jag bytte, samt breakdance, balett mm.) men det finns många som fungerar super. 

Kan även rekommendera dans i kombination med ridning eftersom dansen stärker kroppen vilket man får nytta av när man rider.

Honestyisdead
5/14/17, 6:53 PM
#2

Självklart kan man börja i din ålder. Kör på!

Kiwi2024
5/16/17, 4:26 PM
#3

Okej vad bra! Tack så mycket :)

Elinmatsdotter
5/17/17, 1:58 AM
#4

Jag började dansa när jag var 15 det var ju bara nybörjare allihopa i gruppen så inget pinsamt där :) det är ledarens ansvar att sätta dig i en grupp som är på samma kunskapsnivå som dig dels för din utväxling inom aktiviteten men också för de andras skull. ^^

[Shia]
5/19/17, 8:13 AM
#5

Trav kan du alltid börja med(ridfolk har lättare å komma in i högre åldrar, samt kan du även börja rida monte då ryttare har bra balans. Cheerleading(kompis som börja 13 år, är bland de bästa i sverige)

Upp till toppen
Annons: