Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 842 ggr
NyfikenTonåring
5/18/17, 9:01 PM

Tjock, fet?

Hej! Jag är en 13 årig flicka på 13,4 år. Jag väger drygt 40 kg och är 162 cm lång. Jag känner mig tjock, ful och fet… Men bara på benen och armarna, på magen och bröstet är jag pinnig och mina nyckelben och axelben sticker ut, samt ryggkotorna. Mina höfter har inte helelr fett på sig. Men hur, huuur kan jag då känna mig tjock? Väger minst och är äldst och lägnst i klassen, but why, varje gång jag kollar på någon annan tänker jag "Usch, vad smal hon/han är…" så kollar jag ner på mina egna ben och vill bara kräkas. Jag är ABSOLUT inte ätstörd, och kommer ALDRIG bli det. NÅGONSIN!! Jag tror inte på sån skit, jag vill bara se bra ut. Snälla hjälp? Jag har även slutat äta socker och sån skit..

Annons:
[Shia]
5/18/17, 9:34 PM
#1

lyssna nu på mig. om du är smal eller ej spelar ingen jävla roll. jag är 176 cm lång å 60 kg (tjock enligt mig själv) men mina vänner är rädda för att jag kmr få anorexia, att jag kommer dö, svimma, av att jag är "smal". 

ändå har jag gått upp 7 kg sedan i höstas när jag var som djupast i min ätstörning. DU förstår att du är smal, men du ser inte. Det är farligt.  Du ksk har hört att vissa saker tror man bara om man får se det med egna ögon- det gör inte du- du lurar dig själv. tillslut förstår du inte att du är smal. Jag ber dig, man märker inte själv att man är ätstörd. Jag tänkte när jag var väldigt underviktig, att jag är fet,  och att jag aldrig kan ha eller få ätstörning. men så sitter man där en dag med diagnosen i handen.  

Prata med någon, kurator, lärare, mentor, föräldrar. Väg dig hos skolsyster så du kan få bekräftat AV NÅGON KUNNIG att du inte är tjock. det hjälpte mig mkt. 

ät normalt, känn ingen press på att gå upp i vikt. sålänge du ät normalt är det normalt. Med normalt menar jag inte att du endast ska äta middag med 3 köttbullar å 1 dl mackaroner. utan frukost(1 macka med pålägg, 1 skål med flingor, en frukt, MJÖLK ex) lunch(ex köttbullar, 8 st, 3 st potatisar, mellanmål- frukt/kaka/yoghurt/frukostliknande. Middag(typ 2 kotletter och potatisgratäng.) kvällsfika (kex, macka, te)

självklart beror mängden på hur mkt du äter, men ät så du blir mätt.

Upp till toppen
Annons: