Annons:
Etikettsex-och-samlevnad
Läst 3661 ggr
Tortioseshell
2017-05-21 22:49

Berätta att man har haft sex?

Hej!

Jag och min kompis hade en liten diskussion om att "förlora" oskulden och om man borde berätta för sina föräldrar. Min kompis vill berätta för sina föräldrar när hon har "förlorat" sin och hon tycker att alla borde göra det. Själv så tycker jag att man inte ska behöva göra det, det har ju dom ingenting med att göra, jag vill inte veta när dom ska ha sex/har haft därför vill jag inte att de ska veta när jag ska ha/haft det. Självklart är det här våra åsikter och det är inget man måste eller inte måste berätta för sina föräldrar men jag vill bara höra era åsikter på detta? Ni som har "förlorat" oskulden, berättade ni för era föräldrar, varför/varför inte?

See yah... 


Annons:
Honestyisdead
2017-05-22 00:51
#1

Är man nära sina föräldrar och har den typen av relation där man kan dela sådant ser jag inget fel med det. Tror dock inte det är så vanligt att barnen berättar när det hänt. Brukar vara en hemlighet vill jag minnas.

[Devya]
2017-05-22 07:08
#2

Håller med Hera att det beror på vad man har för sorts relation till sina föräldrar.

Sen kan det hända att då din vän väl har sex så vill hon inte berätta för sina föräldrar. :) Det är ju en väldigt intim grej som har hänt som man kanske inte vill dela med någon annan. Jag personligen berättade inte för någon alls när jag förlorade oskulden. Det var ju något privat och som var endast mellan mig och honom.

sp0ngeb0b
2017-05-22 08:44
#3

Säger som de andra, att det beror på relation till föräldrarna! Jag berättade inte, men jag berättade för dem när jag skaffade p-piller vilket var i ungefär samma veva så de förstod ju.

Honestyisdead
2017-05-22 09:10
#4

Jag berättade för min mamma. Vi hade pratat om det innan eftersom jag hade pojkvän och p piller.

[134643]
2017-05-22 10:10
#5

Jag har då inte berättat för mina föräldrar, och tycker inte att jag behöver göra det. Har haft pojkvän i snart två år, så de har nog listat ut själva att jag har haft sex. Tycker att det är samma med alkohol och liknande, mina föräldrar vet att jag dricker men det är inget som jag sa till dem när jag började. De är inte helt borta 😃

Duvethon
2017-05-22 15:49
#6

Jag berättar inte för mina föräldrar om mina sexpartners. Vi har ingen sådan relation, däremot delar jag med mig väldigt mycket med mina vänner.

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Annons:
Tortioseshell
2017-05-22 16:53
#7

Jag har en väldigt nära relation med speciellt min mamma (har med pappa också men mamma och jag pratar mer om mens och pojkvänner än vad jag gör med pappa) men jag tror inte att jag vill berätta för henne eller pappa om jag förlorar oskulden. Så tror att folk som ändå har bra relation med sina föräldrar kanske inte vill prata med dom om det.  I alla fall inte jag, känns inte som att hon behöver veta det…

See yah... 


Äntligen myndig
2017-05-23 15:15
#8

Nej. Vi pratar relationer och sådant. Jag kunde berätta om jag var kär i någon osv. Och när jag blev tillsammans med min pojkvän så berättade jag det. Men aldrig att jag sa något om när vi började ha sex. Det har dom nog fattat ändå. Mitt sexliv är inte något jag  vill prata om med någon egentligen. Ja, bara den jag har ett sexliv med då förstås. Men inte med vänner föräldrar och liknande.

Linn Is The New
2017-05-25 11:56
#9

Min mamma och jag är extremt nära varandra, hon fick veta och jag fick svaret "jaha.. du får men inte jag *fniss*" Lite sorligt men ganska kul.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Linn Is The New
2017-05-25 11:56
#10

Min mamma och jag är extremt nära varandra, hon fick veta och jag fick svaret "jaha.. du får men inte jag *fniss*" Lite sorligt men ganska kul.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Upp till toppen
Annons: