Annons:
Etikettövrigt
Läst 561 ggr
Duvethon
5/23/17, 6:14 PM

Besök

Var på mitt första samtal på ungdomsmottagningen idag. Antog att jag skulle få prata med en psykolog men det var istället en socionom. Hen var väldigt trevlig och gav mig goda tips, men det var inte riktigt vad jag förväntat mig. Hen sa att hen "inte kan hjälpa mig med min ångestproblematik". Jag är inte missnöjd med samtalet men jag antog att jag skulle få prata med en psykolog och få konkreta tips, inte bara ett "samtal". Då kan jag lika gärna tala med mina vänner - någon som vet hur detta funkar?

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Annons:
drholmen
5/23/17, 7:47 PM
#1

Om du vill träffa en psykolog så tror jag en vanlig  läkare på vc kan skriva remiss till en sådan.

Katarina97
5/23/17, 8:42 PM
#2

Det enklaste om du redan har kontakt med en socionom på ungdomsmottagningen är nog att du berättar för hen att du känner att du skulle behöva prata med en psykolog så kan hen troligtvis skriva en remis. (Någon som är utbildad inom KBT kanske skulle passa bra för dig om du vill ha konkreta tips.)
Jag lovar att de är vana att höra det och tar inte illa upp, det viktiga är att du känner att du får den hjälpen du behöver.

Duvethon
5/23/17, 8:50 PM
#3

#2 Det tänker jag med. Har väntat i två månader på "terapi" vilket det inte var… Känns dock extremt jobbigt att säga det till hen?

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Upp till toppen
Annons: