Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 1750 ggr
Melden
2017-05-27 16:50

Stora bröst

Hej, jag är 14 och har så himla stora bröst! Jag har 70 c. Och väldigt många synliga bristningar på mina bröst. Och resten av min kropp väldigt liten jämfört med brösten. Det ser ju nästan ut som att jag förstorat brösten.. jag gillar dom inte iallafall, kan inte ha en snygg bikini utan att visa bristningarna och sån skit. Vad ska jag göra!

Annons:
mangemani4
2017-05-27 16:59
#1

arbeta på att sluta bry dig om vad andra tycker och tänker om dig. då kan du ha stora eller små bröst, bristningar eller inte, vara överviktig eller smal, se ut och uppföra dig hur du vill UTAN att må det minsta dåligt över det hela.

men om inte det låter lockande, så är du ju bara 14 år, bristningar brukar(inte alltid dock) försvinna ju mer din kropp utvecklas. går inte att göra så mycket mer än så, att vänta tills(om) de försvinner och hoppas du inte tar åt dig allt för mycket om någon tittar snett på dig, vilket jag har väldigt svårt att tro att någon skulle göra.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Katarina97
2017-05-27 17:26
#2

För det första så verkar det vara fel på din självbild och inte på din kropp egentligen så jobba istället på att tycka om din kropp. Saker jag hatade med min kropp när jag var yngre är saker jag idag är stolt över, och att vara smal med stora bröst är vad många ser som normen och tror det är många som skulle vilja se ut så. 

Dessutom är du fortfarande väldigt ung och din kropp kommer troligtvis förändras en hel del de kommande åren. Och att ha celluliter är helt normalt och något man oftast tänker på betydligt mer själv än vad andra gör och de försvinner dessutom ofta med åldern.

[Devya]
2017-05-27 17:43
#3

Oroa dig inte, bristningarna lär med all säkerhet blekna med tiden.Det gjorde de för mig.

Ha på dig en bikini om du så vill och var stolt över din kropp. 70C kanske verkar stort nu men det är inte en jättestor storlek. Jag har 70D och där innan hade jag F-storlek tills jag råkade gå ner lite i vikt.

Nej, vad glad över dina kurvor. Bristningar har vi nog allihopa mer eller mindre!

[AnimeV4]
2017-05-27 18:14
#4

Jag tycker inte att det är något konstigt att TS inte är nöjd. Man behöver inte vara nöjd med allt jämt. Det är lätt att be någon vara nöjd när man inte själv sitter där. Klart det är en fördel att vara nöjd med sin kropp, men ogillar man något för sin egen skull så är det helt enkelt så. Håller med om att man ska skita i vad andra tycker, dock!

Det är som ovanstående redan skrivit. Bristningarna kommer att försvinna. Du är 14 år och växer mycket vilket gör så att huden inte riktigt hänger med. För att underlätta kan du smörja in med en fet salva såsom idomin.

[Devya]
2017-05-27 20:46
#5

#4 Men det är ju något vi bör arbeta på om vi faktiskt mår dåligt över sådana grejer. Att fortsätta gå omkring och må dåligt tycker jag inte är ett särskilt bra alternativ.

Jag är absolut inte nöjd med min kropp. Jag har låren som jag har problem med (massor med celluliter)  vilket blir lite hämmande då jag känner att jag inte kan ha på mig shorts, klänningar eller kjolar då det blir riktigt varmt. Men jag försöker jobba på det så mycket jag bara nu kan. Det har definitivt blivit lite bättre men det känns ännu som om jag har en väldigt lång väg att gå.

Jag tror många fler människor skulle vara nöjda med sina kroppar om de inte alltjämt blev lurad av tv, reklam osv….

[AnimeV4]
2017-05-27 20:50
#6

#5 Då tror jag att du missförstod mig. Jag skiljer på att må dåligt och vara missnöjd. Fast det kanske är närmare än vad jag tänkte mig, så du har rätt där.

Annons:
[Devya]
2017-05-27 20:53
#7

#6 På ts låter det som om hon verkar vara lite mer än missnöjd då hon låter det hindra henne från att ha på sig snygga bikini samt att hon låter lite desperate då hon skriver att hon vet inte vad hon ska göra.

[AnimeV4]
2017-05-27 20:56
#8

#7 Jag tänkte tvärtom jag, men å andra sidan är jag nog dålig på tjejspråk..🤐(Kan tilläggas att jag inte fått i mig mat och vatten ordentligt det senaste dygnet, så tankeverksamheten har nog skrumpnat bort i värmen)

mangemani4
2017-05-27 21:14
#9

folk blir som allra lyckligast med sitt utseende(och med allt här  i livet för den delen) om de slutar bry sig om vad folk tycker och tänker. folk kan döma, men domen har ingen inverkan då man inte bryr sig.

är lite som att man skulle vara den absolut enda människan på jorden. inga normer finns, ingen som kan döma, osv, hur man ser ut, hur man uppför sig, vad man säger, hur man bor, hur man klär sig, vad man sysslar med osv, skulle inte spela någon som helst roll, i över huvud taget, för det finns ingen där som kan rynka på näsan åt sina egna val. exakt detsamma gäller för en som verkligen inte bryr sig eller låter sig påverkas utav normer, hetsar, moden, vad som är inne, PK osv osv, man bryr sig inte och kan leva i frihet, exakt det liv som man själv vill leva.

har full förståelse att det kan vara svårt för en 14 åring att inte bry sig då(inge illa menat) deras mentala sida inte är tillräckligt utvecklad och stark nog, så i hennes fall så är det väl bara att hålla ut tills bristningarna försvinner.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

[Devya]
2017-05-27 21:19
#10

#8 Du kan ju ändå ha rätt och jag kan ha fel. Det där är ju en tolkningsfråga om jag är ärlig. :)

#9 Otroligt många vuxna människor har exakt samma problem som ts och jag tror knappast det handlar om att man inte är "tillräckligt utvecklad då det gäller den mentala biten".

Media färgar av sig väldigt mycket på unga OCH vuxna människor. Vi vet hur vi borde tänka men det är svårt att låta bli att vara kritiska då vi varje dag matas med bilder på vad som räknas som vackert. Jag tror alltså att det har inget att göra med mogenhet eller dylikt. Det har att göra med att kämpa emot en livstid av hjärntvätt och försöka vara tillräckligt stark och inte brytas ner.

mangemani4
2017-05-27 21:27
#11

jomen alltså, bara för man är färdig utvecklad så betyder ju inte det att alla människor väljer att jobba med sig själv så att de tillslut inte bryr sig. så det har med det att göra, ett starkt och färdigutvecklat psyke, sen kan man börja att arbeta med sig själv, vilket en majoritet utav alla vuxna inte gör.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

[rumelle]
2017-05-27 21:36
#12

Bristningar är jättevanligt! Både hos kvinnor och hos män. Och de börjar ofta komma i tonåren när kroppen växer och förändras mycket. De försvinner kanske inte alltid helt men de bleknar med tiden och man vänjer sig och tänker mindre på dem. Jag har bristningar på låren, brösten, armarna och höfterna men min man har aldrig någonsin sagt någonting om dem och om jag skulle fråga honom så kan jag svära på att han inte ens har tänkt på att de finns där. 
Att du känner dig obekväm med att brösten vuxit mycket kan jag förstå, speciellt då du är i en ålder är man verkligen jämför sig mycket med sina kamrater. Men tänk på att alla kroppar är olika och du har inte vuxit färdigt ännu på långa vägar. Det kan hända att resten av kroppen hinner ifatt och du känner dig mer proportionelig. Om du besväras av brösten i framtiden så kan man göra en förminskning. Men tyvärr är det inte så mycket annat att göra än att vänta tills kroppen har vuxit färdigt. Försök att acceptera att du kropp är som den är och var inte rädd att klä dig i det du vill.

[Devya]
2017-05-27 21:39
#13

#11 Jag känner inte en enda människa som har lyckats med det du påstår. Jag ser endast människor som försöker göra sitt bästa.

Annons:
[AnimeV4]
2017-05-27 21:48
#14

#10 Där har du nog också rätt!

TS: Kan tillägga att jag är nyligen fyllda 21 och har bristningar. Får dem i omgångar. Det känns jobbigt när de dyker upp, men de bleknar även om de ser förjäkliga ut🙂

mangemani4
2017-05-27 23:24
#15

#13 jaha, och? det är extremt få som lyckas, det har jag inte sagt något annat om. jag har arbetat med mig själv i många år, kommit en bra bit, men har en bit kvar, men att bara försöka intala sig själv att man inte bryr sig, som typ majoriteten utav allt folk gör, leder ingenstans, det är mycket med en själv som måste arbetas med och vill man slippa all denna hets, dessa normer, måsten och allt skit som omgivningen kräver utav en för att man ska bli godkänd i deras ögon, så är det bara att börja att arbeta med sig själv.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Melden
2017-05-28 00:32
#16

Tack för alla tips och svar jag tar verkligen åt mig och ska påminna mig själv om det ni skrivit. För jag ska la inte bry mig om vad andra tycker så länge som jag själv tycker att jag ser bra ut:)!

[AnimeV4]
2017-05-28 11:46
#17

#16 Heja Melden 🏆👍

Upp till toppen
Annons: