Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 652 ggr
anonymatjej123
2017-05-27 17:57

Intresserad av fel kille?

Jag är 20 år och fick nyss reda på att en bekant som jag har skrivit en del med är intresserad av mig. Problemet är att jag är inte alls intresserad av honom som annat än en vän, vilket jag förklarade så snällt jag kunde. Däremot är jag intresserad av en annan bekant som jag inte skrivit lika mycket med som är ganska nära vän till killen som är intresserad av mig och gångerna jag träffat dom är de för det mesta med varandra. 

Förstår ju att det är elakt om jag skulle göra något med hans vän men är verkligen intresserad av honom och tror han är intresserad också. Sen vet jag ju inte om han kommer vilja göra något ändå av respekt för hans vän (jag hade nog inte gjort det i hans sits) men det får ju han bestämma känner jag. Frågan är om ni tycker att jag är jättehemsk om jag skulle göra något med hans vän som jag är intresserad av och isf hur man gör det smidigast utan att såra honom eller förstöra deras vänskap? Vill ha ärliga åsikter och tips.

Annons:
[Devya]
2017-05-27 21:15
#1

Eftersom du är endast bekant med den här ena killen ser jag inga problem med saken. Det är upp till hans vän vad han vill göra. Inget beslut som jag tycker att du behöver fundera på utan låt honom avgöra istället.

Sen tror jag vad jag vill om att den här bekanta skulle vara så pass dökär i dig att han skulle vara så pass självisk att inte vilja låta sin vän dejta dig istället, om det klickar nu bättre mellan er. :)

Så jag tycker du ska bara köra på och så får du se vad som händer.

anonymatjej123
2017-05-27 22:46
#2

#1 Tack för svaret! :) 

Tror absolut inte att han är dökär i mig alls hahah, men vet bara att hade jag varit nära vän till någon jag visste var intresserad av samma kille som mig hade jag aldrig rört honom, just för att jag tycker inte att det är värt att ta risken att förstöra vår vänskap, även om risken är väldigt liten. Men å andra sidan skulle jag absolut aldrig försöka stoppa min vän eller bli arg på henne om hon försökte något med killen så tycker absolut inte att det vore fel av honom, jag hade bara inte gjort det :).

Upp till toppen
Annons: