Annons:
Etikettfamiljen
Läst 808 ggr
farido13
5/29/17, 7:55 PM

Min syster tänker bara på sig själv

Hej Min lilla syster som är 15år tänker inte på oss i familjen. Hon vägrar ibland att lyssna när vi försöker prata med henne, hon blir lätt sur osv. Hon tar vänner före familjen. Hon är alltid med sina vänner från morgonen till kväll och hon är rätt dramatisk. Hon glömde även att fira morsdag med en present vilket hon inte verkade bry sig. Asså en liten present på typ 20kr skulle räcka för morsan bara om det kom från hjärtat vilket gjorde mamma upprörd. Så när jag sa det till min syrra sa hon ba okej jag drar till Ica och köper något. Vilket inte var från hennes hjärta. Hennes ursäkt är alltid att hon inte hade pengar men vår farsa och morsa ger henne pengar hela tiden så fattar inte vad de hon gnäller. Hon verkar knappt lyssna på oss och upprepar det. Finns det något sätt att få henne att lyssna på en och försöka bli bättre som typ militärskolan för hon verkar ha sina vänner spm förebild när dom e dom största idioterna som går runt och dricker och röker.

Annons:
Carrosh
5/29/17, 8:11 PM
#1

Först och främst vill jag säga: ta inte på dig något ansvar för din syster! Det är dina föräldrar som har ansvaret för hennes uppfostran och din syster måste själv ansvara för sina handlingar.

Är det så att hennes beteende påverkar dig på något sätt - prata med dina föräldrar. Oroar du dig för henne - prata med dina föräldrar.

Det är ganska vanligt att man trotsar föräldrarna under tonåren, man testar gränserna osv. Det är ett sätt att lära sig, en del av att växa upp. Vissa testar gränserna mer än andra.

Jag var likadan som din syster när jag var i den åldern. Jag testade gränserna extremt mycket, jag trodde att jag visste bättre än mina föräldrar, trodde att jag var så otroligt mogen och vuxen. Insåg ju äldre jag blev hur omogen jag var och hur fel jag hade i mycket. Men jag har också lärt mig mycket av det. Mina föräldrar och min syster fick stå ut med otroligt mycket när jag trotsade som mest, men min syster gjorde något riktigt smart: hon tittade på hur jag gjorde och lärde sig hur man INTE ska göra. 😛

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Upp till toppen
Annons: