Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 1214 ggr
[Littlepig]
5/30/17, 4:37 PM

Super push up okej?

Som titeln lyder: är super push up bh-ar okej för er? Eller är det bara ett tecken på att man är osäker? Råkade idag köpa super push up av misstag, provade inte den och den såg normal ut från håll så tog bara en i min storlek då jag inte behöver prova. Inser sedan hemma att det är en med tjock fyllning och jag har i vanliga fall liten B-kupa men nu ser det ännu större ut. Känner mig så fakead. Vad ska jag säga till mamma ens? Bryr mig inte om att prata bh-ar med henne men när det gäller super push upen kommer hon aldrig tro att jag "råkade" köpa en och tro att jag är jätteosäker osv. Vad ska jag göra? Har ni super push up?

Annons:
Gronstedt
5/30/17, 4:42 PM
#1

Gå tillbaka och byt den, så slipper du grubbla.

[Devya]
5/30/17, 4:45 PM
#2

Håller med ovanstående, lämna tillbaka den om det inte var den som du ville ha.

Jag använder inte dessa super push up bh eftersom brösten ser väldigt fake och hårda ut. Skulle inte ens kunna använda en sådan eftersom det skulle då börja se ut som om jag hade silikontuttar. Jag har redan normalstora bröst så en sådan bh skulle bara göra att jag såg väldigt oproportionerlig ut.

Dessutom kan jag tro att det blir alltför svettigt med en sådan bh. Inte särskilt praktiskt.

vendelay
5/30/17, 4:47 PM
#3

Om du inte gillar den - använd den inte.

Om du gillar den - använd den.

Det är faktiskt inte svårare än så (även om det känns så) 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Littlepig]
5/30/17, 5:06 PM
#4

Tyvärr skulle jag vilja byta den men man får inte byta badkläder, underkläder, smink m.m :/

[Littlepig]
5/30/17, 5:07 PM
#5

Jag har dock väldigt små bröst trots att jag har liten B kupa så om jag använder denna ser det ut som att jag har "full" B kupa så att säga, det ser ju inte överdrivet ut men bara så annorlunda att folk skulle märka.

Maria
5/30/17, 5:13 PM
#6

Det enklast är väl att säga som det är…du köpte fel men får inte byta så du får behålla den istället.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
smellcaramell
5/30/17, 5:16 PM
#7

Kort och gott har ingen annan något att göra med vad du använder för underkläder och inte. Använd den om du tycker om den, annars kan du låta den ligga i en låda/sälja den vidare. Jag köper alla olika sorters bhar oavsett om det är push/inte. Huvudsaken är att de är sköna och jag tycker de är fina/snygga. Har inget med osäkerhet att göra. Osäker är man dock när man funderar på hur man ska dölja sina val. 🙂Vet dock att det är svårt att veta vad som är "rätt" och inte när man är yngre, när man blir äldre lär sig de flesta förhoppningsvis att man inte ska bry sig så mycket om vad andra tycker så länge man trivs själv(och inte bryter mot typ någon lag eller så såklart!).

Aleya
5/30/17, 5:40 PM
#8

Jag köpte stringtrosor som ung. Och tänkte samma som du: vad ska mamma säga? Hon sa inte ett pip. Så ser inte varför din mamma skulle bry sig om detta. Det finns nog värre saker man kan köpa hem i din ålder som skulle göra din mamma mer rädd än ett klädplagg. Sen visste jag inte ens att det fanns super push-up. Jag köper bara bh med vadderade kupor för att det känns skönare att ha. Men hemma har jag aldrig bh så den åker av efter jobbet.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

powerade
5/30/17, 7:50 PM
#9

Tycker man den är skön så får man ju ha den. Är den inte skön eller man känner sig bekväm med den så lämna tillbaka.

shia
5/31/17, 8:51 PM
#10

Köp & ha det du tycker är skönt ¨å snyggt, så får de andra säga det du vill- FÖR DÅ KAN DU STÅ FÖR VAD DU HAR PÅ DIG.

kan du inte stå för ett viss klädesplagg- använd det inte.¨

basicXD

[Littlepig]
5/31/17, 9:36 PM
#11

Tack för alla svar. Förundrades verklgen av hur mycket skillnad det blir med den på och en vanlig haha. Ska nog behålla den och använda den om den är skön. Får se helt enkelt.

Upp till toppen
Annons: