Annons:
Etikettsex-och-samlevnad
Läst 2641 ggr
Dordordordor1234
2017-06-01 22:23

AKUT!!! 17 år

Jag skulle ha fått min mens idag, men den kom inte. Vet inte om jag är gravid, han har inte kommit i mig men ja har halsbränna och de spänns i brösten, vad ska ja göra?? Hjälp????

Annons:
IceTee
2017-06-01 22:29
#1

Ta ett graviditetstest. Går du till närmaste ungdomsmottagning är det gratis, annars kan du köpa på apoteket

Att mensen är sen en dag betyder dock inte så mycket. Sådant händer liksom! Ömmande bröst kan bero på att mensen snart kommer, och halsbrännan kan bero på att du är stressad pga att mensen inte kom idag

Mitt bästa tips: ta ett djupt andetag och bestäm en dag att ta ett gravtest. Innan du tagit testet kan du ändå inte göra något.

Okej?❤️

Medarbetare på Skor iFokus

Dordordordor1234
2017-06-01 22:35
#2

#1 tack så jätte mycket, innan när ja skrev ett sånt här inlägg så hoppade folk bara på mig. Finns så få människor som du och du ska vara så glad att du är en så bra människa. Tack så mycket. Men grejen e att jag e för nervös för & ta ett test.. jag e inte säker på om han kom i mig eller inte, ja kände iallafall ingenting.. men endån är jag rädd, har aldrig känt något sånt i brösten innan ☹️❤

IceTee
2017-06-01 22:45
#3

#2 det är inte konstigt att du är rädd! Men det är viktigt att ta ett test så du får veta hur det ligger till. Ju tidigare man upptäcker det desto tidigare kan man ta ett beslut (och man har tid att vela om man behöver det)
Kom ihåg att det ALLTID löser sig, även om et ibland känns skit. Det här löser sig, jag lovar! ❤️
Jag tycker verkligen att det är onödigt när folk ska hoppa på en för något sådant. Alla gör misstag. Det är helt enkelt mänskligt att fela! Så länge man tar lärdom av sina misstag liksom

Medarbetare på Skor iFokus

Lizelda
2017-06-01 23:41
#4

#2 Jag utgår helt krasst från att ni körde oskyddat, då det verkar rimligt så du får rätta mig om jag har fel :) Han måste inte komma i dig för att du ska bli gravid, givetvis ökar det risken men killen utsöndrar ofta lite sekret ändå, även utan att komma. Sen undrar jag hur du menar med att du inte kände?

Ja, det är skitläskigt att göra testet, har senaste året gjort en jävla massa… Mest för att jag satt i två spiraler och haft problem i samband med det men hade även en pregnancy scare innan vi blev tillsammans, det var spännande 😂 Hunnit med ett missfall också så här har det hänt mycket ;) Använd kondom för sjutton, det förenklar så sjukt mycket! Du är så ung (känner mig som en tant när jag skriver så) och att ta ett beslut om vad du ska göra med barnet om du blir gravid i den åldern är inget jag önskar någon. Jag är jävligt glad att mitt löste sig självt, fast jag var väl medveten om vad jag skulle ha valt.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

[Devya]
2017-06-02 06:58
#5

Inte roligt att oroa sig över sådant där men det låter mest som om du bara stressar upp dig själv. Mensen kan ibland vara sen även om den tidigare alltjämt har kommit i tid. Min mens var fyra dagar sen den här månaden och den brukar aldrig vara så pass sen.

Du borde förstås börja skydda dig själv om du blir så här pass upprörd och inte bara därför, utan för att en dag så kanske du faktiskt råkar bli gravid. Då finns det ju alltid abort som man kan gå igenom men det är verkligen jobbigt och om man inte tycker att det är psykiskt jobbigt så kan det faktiskt vara otroligt fysiskt jobbigt. Jag trodde jag skulle dö av smärta då jag gick igenom en abort. Det gjorde fruktansvärt ont, spydde, hade diarre och blödde som om jag var döende. 24 timmmar höll det på.

Ta ett test asap om din mens inte dyker upp snart. Det är bäst att veta så snabbt som möjligt om man nu råkar vara gravid så att man sen kan planera in en abort, om det skulle vara den vägen du skulle ta. Att vara nervös inför att ta ett test är dumheter, det är värre att låta bli och låta graviditeten gå så pass långt att du sen inte har några andra val. Jätteviktigt att kunna ta ansvar om man har sex. Lycka till! :)

[rumelle]
2017-06-02 08:19
#6

Halsbränna kan vara stress. Och spänningar i brösten kan man ha när mensen är på väg. Ta det lugnt bara och vänta några dagar till. Om den inte har kommit då kan det vara bra att göra ett graviditetstest.

Annons:
[[Lovemyselff]]
2018-02-27 21:01
#7

Det var ett tag sedan! Hur gick det?

edlit00
2018-03-29 17:12
#8

ja, Hur gick det?

Herveaux
2018-03-29 17:26
#9

TS har inte varit inloggad sen 6 juni -17, så det får vi nog aldrig veta.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Upp till toppen
Annons: