Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 1817 ggr
EndlessEternity
2017-06-03 23:58

Killproblem (hjälp)

Ni som orkar läsa detta och ge råd är jäkligt bra.

Jag kommer att försöka ta det kort för att just nu är mitt liv helt f*cked up. Nu kallar vi en kille som jag kommer skriva om för ***. Jag är 00a btw (snart 17år).

I början av gymnasiet så gillade jag ***, men fick reda på att han gillade min kompis och några veckor senare var de ett par. Jag försökte att gå vidare genom att intressera mig för en annan kille, och ja, det gick lättare att förtränga mina känslor för ***.

De gjorde slut 5 månader senare (slutet av Feb), och han var fortfarande förälskad i henne. Vid April så började han prata med mig mer och mer, men tänkte bara att det var vänskap-prat.

Jag blev inbjuden till en hemmafest (första fyllefesten) vid slutet av Maj av några killar och tänkte why not, jag kommer. Innan vi var berusade så körde vi sanning eller konka (det var 6 killar och 3 tjejer på festen) och ***'s kompis frågade *** om han gillade någon i rummet mer än en kompis och då sa *** ''ja, why not''. Litet tag senare fick jag en fråga av en tjej ''Gillar du någon i det här rummet?'' och jag sa ''vet inte'' för att jag var ganska förvirrad i det tillfället.

När vi var berusade så körde vi sanning eller konka igen, och jag fick frågan ''Skulle du kunna strula med ***?'' och jag sa ''ja, visst'' och då började jag ana att *** kanske var intresserad, men eftersom att jag redan hade blivit friendzonad tänkte jag ''nämen jag har säkert bara missuppfattat allt''.

Kvällen gick och när vi var full så kysste han mig, vi hångla etc och senare den natten tappade jag oskulden samt att vi gjorde andra sexuella saker. Jag och han visste att det var fel pga att han strulade med sitt ex kompis och jag strulade med min kompis ex. 

Det är inte bara detta som blev fucked up, vi hade oskyddat samlag, vilket ledde till att jag fick ta dagen efter piller samt att jag ska kolla på könssjukdomar denna vecka.

Måndagen efter helgen så berättade jag detta för min kompis, och hon tog det bra som tur är, hon har gått vidare då det var hon som gjorde slut.

Men felet är att han har sagt att han gillar mig, men det känns absolut inte lika som när *** gillade min kompis, det känns mer som att han använder mig för att jag är lättast att få och att det blir lättare att komma över ***'s ex.

Idag så har det gått en vecka sedan festen, och situationen just nu är väldigt instabil. Vi har sagt att vi ska försöka mer med vår relation (mer än vänner) men det är det att vi chattar aldrig, och på skolan så pratar vi och kysser varandra hejdå, inget mer med det. Och det känns väldigt awkward skulle jag säga. Kan tillägga att han är en sån kille som har många kontakter och har gjort dumma saker i sitt liv.

Situationen just nu är att jag hoppas på att han ska skriva och fråga om vi kan umgås i helgen, för att jag vill lära känna honom bättre, och då kanske ni tänker ''ja men fråga honom själv då, killen behöver inte ta första steget'' Men det är det att jag vill inte vara FÖR lätt att få, samt att jag har svårt att tro att han vill vara med mig och att han har känslor för mig och därför vill jag inte fråga först för att då kanske han umgås med mig bara för att vara snäll.

Snälla ge råd för att just nu känns det som jag är ihopklistrad i alla mina problem, det blev alldeles för mycket på samma vecka. 
Annons:
[134643]
2017-06-04 09:15
#1

Svår situation du sitter i, förstår att det är jobbigt! Jag tycker att det är väldigt svårt att ge råd, eftersom jag såklart inte kan veta hur han känner. Men säger din magkänsla dig att han inte har samma känslor för dig som du har för honom så skulle jag nog fundera ett varv till. Tror att det kommer bli sjukt jobbigt för dig om det längre fram skulle visa sig att du hade rätt, och att han bara ville ha dig för att du var "lätt". Men samtidigt så kan det ju vara så att hans känslor för dig växer med tiden. Jag tycker dock att det låter som ett problem att det blir awkward mellan er, med sin kille tycker jag att det är viktigt att man ska kunna prata om allt och känna sig bekväma med varandra. Men det kanske också kommer med tiden? Jag tycker nog att du ska ge det lite mer tid, och kanske till och med prata med honom hur du känner och vad du är rädd för? Det är ju ett bra steg för att förbättra kommunikationen och intimiteten. Sen kräver det också att han är mogen nog att svara dig på ett förstående sätt. Känns som att jag bara babblar på här haha, men som sagt, ge det lite tid. Jag tycker att det är en bra idé att fråga om han vill fika. Tycker inte att det är för på eller att du är för "lätt". Har man haft sex så kan man fråga om en fika ;)

EndlessEternity
2017-06-04 14:56
#2

Han frågade om jag ville komma till honom å sova över imorn, då hans förälder inte är hemma. Så ser det som en chans att lära känna hnm och ja, se om det går någon vart.

Shilon
2017-06-05 18:31
#3

#2 för mig så ringer det lite varningsklockor att han endast är ute efter sex, så om jag vore du skulle jag ta lite steg tillbaka och känna efter ordentligt först. Det som ger mig dessa aningar är att han varit förälskad i någon annan väldigt nyligen och sådant går inte över på en natt eller ett par veckor vad jag vet. Sedan att han inte skriver till dig; tänker han inte på dig? ..Lite sånna vibbar. Sedan hörde han av sig och undrade om du ville komma över till honom, det är inga andra där… Bäddat för samma sak igen. Men du gör som du vill, jag känner mig bara misstänksam här. ^_^

shia
2017-06-05 21:33
#4

Ta det lugnt, om han älskar dig väntar han 💕

[134643]
2017-06-06 01:01
#5

#2 Fundera över innan du går dit vad du vill och inte vill göra - och stå fast vid det sen. Så att du inte blir övertalad i stunden och för något som du ångrar senare. Hoppas att det går bra och att ni lär känna varande bättre! :)

EndlessEternity
2017-06-07 18:39
#6

Ja alltså han har sagt att han gillar mig, men det känns fortfarande inte samma som när han gillade min kompis.

Vi har pratat om det och jag sa att antingen så blir det något eller inte, för att jag vill inte ha någon kk, och jag frågade även om han hade kunnat sett oss i ett förhållande i framtiden och han sa typ ''ja why not, men jag hade inte kunnat hoppat in i ett förhållande just nu bara sådär'' Så, ja… jag hoppas att han inte utnyttjar mig, för att jag har blivit utnyttjad hela mitt liv.

Det är det att då det bara är vi och då vi bara myser så känns det så rätt, och han vågar även visa att vi håller på inför andra då han kysste mig mitt i stan framför sina vänner, men jag venne, lär återkomma. :/

Annons:
Shilon
2017-06-07 18:57
#7

#6 Vad duktig du är som frågade ut honom och sade hur du ville ha det.🌺 Skitbra jobbat. :D Det är jättebra att göra det med en potentiell partner där man redan från början går igenom vad man vill ha ut av relationen. Där fick du ett svar också, att han inte vill ha en relation nu på en gång utan isåfall senare. (vet inte hur trovärdig han lät dock så det låter jag vara osagt.) Därför skulle jag försöka att göra saker tillsammans och se om det känns bra med personkemin. Kan tänka mig att den här situationen kan vara väldigt jobbig för dig eftersom du har gillat honom sedan tidigare. Kärlek tenderar också att göra en "blind" mot dåligheter och göra att man blir ignorant mot sig själv av vad jag har upplevt, så man får passa sig lite. Efter ett tag försvinner ju kärleksdraperiet och känslorna balanserar ut sig - det är då man kanske uppmärksammar den andres svagheter eller ovanor. Men om kärleken finns där så förbiser man det och kanske till och med bara känner kärlek mot dessa saker. Men det är ju såklart olika från person till person hur det är.

Bara så du vet så finns det andra guldkorn och det är inte nu eller aldrig- så känn dig inte fångad av att det bara finns han. För det finns andra också. 👍

Vad tråkigt att du har fått uppleva något sådant, jag hoppas också att han inte har för avsikt att utnyttja dig. Jag tror det beror lite på hur han fungerar som person och vad han har för värderingar. Självisk? Eller bryr sig mest om andra? Falsk? Manipulativ? Snäll? Ärlig?

Så du får besluta om du vill gå vidare med honom och prova, men försök att lyssna på din magkänsla och ditt hjärta. Det är alla tips jag har. You got this!

EndlessEternity
2017-06-09 08:55
#8

Tack så mkt för alla råd och så! Jag kommer att försöka med detta och om detta inte funkar så var det kul så länge det varade. Jag kommer återkomma om det händer något speciellt igen! :)

Shilon
2017-06-11 12:04
#9

#8 lycka till! :)

[tempo1tempo1]
2017-06-11 12:32
#10

synd

EndlessEternity
2017-06-13 22:31
#11

Ja alltså nu hände det en grej.

Klassen var ute och tälta/sov i stuga från mån-tis och han ville att jag skulle sova i stuga med han och några andra. 

På måndagen så snackade jag och kompisen (***'s ex) och det visade sig att hon faktiskt tog illa upp att *** och jag håller på, och var mest irriterad på honom, eftersom att 2 månader efter att de gjorde slut så skaffade han sig en kk, medans *** började gilla mig, medans han skrev till exet att han saknade henne. Jag fick lite smått ångest då och försökte samla upp modet att fråga om *** och jag kunde prata.

Vi pratade och jag frågade om han gillade mig, och ja, han sa att han gillade mig (dock så kollade han inte in mig i mina ögon när han sa det). Samt att jag frågade honom om han har känslor och han sa ''Alltså jag är inte direkt förälskad i dig, men det är därför jag vill försöka med det här för att känslor ska kunna utvecklas'' typ.

Han säger att han är över exet, men, nja.. jag vet inte.

På kvällen myste vi etc etc… och dagen efter (idag) så solade vi två och ett annat par, och när vi var ensam en stund så kollade han in i mina ögon och sa ''Jag faller för dig mer och mer för varje dag''. 

Hur ska jag tolka detta? :S Jag gillar honom och det känns rätt när jag är med honom, har sagt till honom att om han är osäker eller om han inte vill fortsätta så måste han säga det till mig. Men ah, fortfarande förvirrande. Vad tkr ni? 

EndlessEternity
2017-06-16 20:42
#12

Sitter och dricker själv och kom fram till en sak. Jag tror inte jag har äkta känslor för honom. Jag har aldrig haft någon kille förutom honom och jag är därför rädd för att bli ensam igen då jag mådde så j*vla dåligt då. Tror inte han heller har äkta känslor då han inte har haft ett förhållande med hela paketet (sex, mys, umgås m.m) på mer än ett år. Därför tror jag att han är med mig och jag tror han fortfarande älskar sitt ex.

Shilon
2017-06-17 23:33
#13

#12 "…eftersom att 2 månader efter att de gjorde slut så skaffade han sig en kk, medans *** började gilla mig, medans han skrev till exet att han saknade henne."

Är detta tre personer som han har haft kontakt med efter de gjorde slut?

Och ja du, kul att du fick en insikt! Jag skulle inte satsat på honom utan satsat på mig själv istället. 😉👍

Annons:
EndlessEternity
2017-06-19 14:30
#14

Han är ganska förvirrande haha, var med honom i förrgår och han sa att han faller för mig mer och mer varje gång vi umgås. Å sen så sa han även att först kändes det fel, men ändå så rätt och i förrgår sa han att det bara kändes rätt. På sättet han prata så verkade det som att han tror att vi kommer att va i ett förhållande när skolan startar (vilket är om typ 2 mån)

Darkylucy
2017-07-20 01:25
#15

förhållenden är svåra typ tejejer sviker en bara och killar kanse samma vette fasen  gillar du han chansa mennar man har ju ändå bara ett liv och det är kort och full av skitt och besvikelser och annat dåligt men om man gillar en så är det nog bra

the darkynessLyssnar på musik

Upp till toppen
Annons: