Annons:
Etikettsex-och-samlevnad
Läst 1566 ggr
Dordordordor1234
6/6/17, 1:18 PM

Graviditetstest, mensen sen... 17 år

Hej, jag var lite förvirrad innan och trodde jag var gravid. Gjorde ett graviditetstest och de visade sig vara negativt, jag skulle fått min mens 1 juni och har alltid fått den (den 1) 1 april 1 maj osv. Regelbundet asså. Men nu är den sen? Hjälp?

Annons:
Aleya
6/6/17, 1:22 PM
#1

Kan bara vara som då att du är stressad över detta och då blir mensen sen.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Dordordordor1234
6/6/17, 1:34 PM
#2

#1 jaha tack ❤

Herveaux
6/6/17, 2:19 PM
#3

Min mens får fnatt så fort jag blir för stressad, då kan den bli både dagar och veckor sen, eller helt hoppa över en månad.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Pytteliten
6/7/17, 11:45 AM
#4

Fast egentigen är det inte mensen som är sen om man är stressad eller liknande. Det är ägglossningen. Den kan komma lite olika i förhållande till senaste mensen, men mensen kommer alltid två veckor efter ägglossningen 🙂.
http://se.clearblue.com/menstruationscykler-och-agglossning

[Devya]
6/7/17, 3:28 PM
#5

Hur lång cykel har du?

Ibland är mensen sen fast man brukar ha regelbundet. Det kan bero på stress eller så är det något annat som gör att den ibland blir sen. Behöver inte alls ha något att göra med att man kanske råkar vara gravid.

Däremot om du har oskyddat sex så skulle det ju kunna vara så att du har blivit gravid men då tycker jag att det ska synas på testet.

EndlessEternity
6/7/17, 6:46 PM
#6

Tror det är stress, min mens brukar bli sen då jag är stressad, och det har hänt vid ett tillfälle att min mens har blivit försenad då jag verkligen inte ville ha den just den dagen :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: