Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 918 ggr
flygandefaran
2017-06-13 21:29

Hängande hud vid snabb viktnedgång? 13 år

Alltså, detta inlägg passar nog egentligen inte in på tonåringar men jag är en tonåring så nu fick det bli så här. Jag har en fundering, jag väger just nu ca 74 kg och är ca 165 cm lång. Om jag skulle tappa ungefär 20 kg på en ganska kort tid, kanske 2-3 månader på ett ohälsosamt sätt, typ att sluta äta helt men träna hårt och mycket, skulle jag då få mycket överflödig hud hängande? Nu är detta inte en metod jag tänker använda, är väldigt nöjd med min kropp men OM jag skulle göra såhär, skulle jag då få hängande hud? Jag är ju väldigt ung, bara 13 år, men jag vet inte om huden har något med åldern att göra. För jag har för mig att om man tränar på ett bra sätt, äter rätt och gör mycket styrketräning blir det mindre riskabelt att detta händer. Men om jag skulle gå ned 20-25 kg på några månader bara, skulle det bli överflödig och hängande hud på min mage, armar osv… En fundering som vore kul att ha svar på. Mvh

Annons:
Honestyisdead
2017-06-13 21:46
#1

Det är inte realistigt att tro att man utan fetma kan gå ned så mycket på så kort tid genom träning. 

Huruvida man får lös hud beror på gener.

För övrigt hade du förstört din kropp genom sådan "bantning". Du är 13 och växer. Så låt bli Sådant.

flygandefaran
2017-06-29 15:27
#2

putt

[134643]
2017-06-30 14:15
#3

#2 Tycker att du fått bra svar redan. Slapp hud är den absolut sista saken att bry sig om ifall du svälter sig själv, du kommer förstöra din kropp på så många andra sätt som är otroligt mycket värre.

shia
2017-07-02 22:48
#4

Om du är i behov, ta hjälp av psykolog och dietist så det inte gå för långt snabb viktminskning-snabb ökning. Långsam minskning-ingen ökning. Om du vill gå ner 20 kg, gör det. Det är bara du som väljer dina val. Men du måste stå för dem sen och leva med dem. Tro mig, du kommer inte bli nöjdare om du gör det ohälsosam, om du måste ljuga, just be your self darlig!

Upp till toppen
Annons: