Annons:
Etikettsport-och-aktiviteter
Läst 822 ggr
[Littlepig]
2017-06-15 00:33

Moped går för snabbt?

För några dagar sedan fick jag hem min moped klass 2 jag beställt (tog kortet för nån månad sedan kanske) och klass 2 går ju som ni kanske vet Max i 25km/h. Men denna moped går i 45km/h som Max. Köpte en helt ny, från ett helt säkert företag som får leveransen direkt från ett annat företag (kopenscooter.nu). Det är ju lite konstigt, för den är ju inte trimmad? Den är ju helt ny? Vet också en del youtubers som har sagt att deras klass 1 moppar går i 70km/h fast de bara får gå i 45. Vad beror detta på?

Annons:
Katarina97
2017-06-15 04:34
#1

Nästan alla moppar går fortare än vad dom "ska". Tänker att det kanske beror på att moppen ska klara att gå i 25 t.ex även om det är motvind, uppförsbacke och den är belastad med mer vikt än bara en 15 åring. Dock är det oavsett olagligt att köra en klass 2 moppe i över 25 km/h men om den inte är trimmad utan originaltillverkad så så är den laglig att köra sålänge man inte kör för fort som sagt.

[134643]
2017-06-15 10:26
#2

Ja, alltså, nu var visserligen min trimmad också med det är väldigt få mopeder som går så sakta som de ska. Det är alltså upp till dig att hålla dig till 25 ;)

Upp till toppen
Annons: