Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 698 ggr
sparklee
2017-06-19 05:59

Ont i vaden!

Hej! Jag fick igår en plötslig smärta i ena vaden. Det värker som en molnande smärta. Det är i nedre delen av vaden. Jag har ibland problem med ont i vaderna när jag idrottar men detta kändes som en annan smärta och uppstår mer när jag vilar. Jag var väldigt aktiv i går om det kan ha betydelse? Anledningen att jag skriver är för att jag äter p-piller och är orolig för blodpropp. Men jag tycker det skulle var konstigt eftersom jag endast ätit p piller i en månad och för att jag ständigt rör på mig. Skulle det kunna vara träningsvärk eller vad tror ni? Ska jag vänta och se eller behöver jag vara orolig?

Annons:
silverfiisk
2017-06-19 14:36
#1

Om du har rört på dig mycket så kan det ju troligtvis vara träningsvärk. Jag skulle nog råda dig att avvakta tills imorgon, har det inte blivit bättre då och du fortfarande känner dig orolig så kan du ju kontakta 1177 eller hälsocentralen. 

Jag tror absolut inte att du behöver oroa dig för att det är en propp. Ofta när man får proppar i benet så blir det svullet och varmt, man kan även få blåmärken och benet kan kännas spänt. Symtomen kan ju såklart variera lite från person till person,  men jag tror som sagt inte att du behöver vara orolig.

Upp till toppen
Annons: