Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 1013 ggr
ejjaa
2017-06-25 21:48

olyckligt kär, orkar inte mer

Hej! Vet inte riktigt vart jag vill komma med detta inlägg men jag behöver någonstans att skriva av mig. Jag skrev tidigare ett inlägg om en person jag gillar. Sedan dess har allt varit väldigt konstigt. Jag känner saker som jag aldrig känt förut, jag vill vara med denna person så som jag aldrig velat vara med en person förut och jag gör nästan allt jag kan för att ha så mycket kontakt med personen som möjligt. Nu är det dock så, tyvärr, att det aldrig kommer att bli vi. Det är fakta, så nu måste jag fokusera på vad som är bäst för mig. När jag föll för personen så letade jag reda på alla hens social medier. Snapchat, Instagram, Facebook osv. Jag blir konstant påmind om hen. För mitt eget bästa, borde jag ta bort hen från mina sociala medier? Det gör ont att inse att jag aldrig kommer att vara en del av personens liv när hen uppdaterar sin Snapchat-story eller lägger upp ett fotot på Instagram. Så ont att jag har gråtit mer än en gång, även om jag hatar att erkänna att personen påverkar mig så mycket. Jag är medveten om att man inte kan styra över sina känslor men jag är väldigt trött på att känna såhär. Jag vet faktiskt inte vad jag ska ta mig till. Är det såhär det känns att vara olyckligt kär? Det finns så mycket jag vill skriva, så mycket jag har att skriva men jag kommer inte på allt just nu. Herregud, kommer börja gråta igen. Mina kompisar är dessutom väldigt trötta på mig nu. Jag fattar att jag pratar väldigt mycket om personen och jag försöker att inte prata om hen hela tiden men ALLT påminner mig om hen. Jag orkar inte känna såhär mer, jag försöker att inte tänka på hen men de är omöjligt. Pårikigt. Har aldrig dagdrömt om någon så mycket och så ofta som nu. Jag behöver någon som säger att jag kommer att komma över personen, jag behöver någon som säger att det jag känner är okej och jag behöver någon som kan lyssna (eller i detta fallet läsa) och komma med tips. Tack!

Annons:
oh-la
2017-06-26 10:34
#1

Att vara olyckligt kär är hemskt. Det är så smärtsamt att det gör fysiskt ont i kroppen. Tyvärr är det nog någonting vi alla känner i alla fall någon gång i livet. Olycklig kärlek, krossad kärlek och all form av hjärtesorg där emellan. Man önskar att man skulle få slippa, verkligen, och ibland är smärtan så hemsk att man hellre inte kände något alls. Med det skrivet, det går över! Som sagt, nästan alla är olyckligt kära någon gång och ändå ser du inte speciellt många som lever hela livet i sorg. Man går vidare!!! Det känns kanske inte så nu, men du kommer också gå vidare.

Katniss
2017-06-28 10:12
#2

För mig hjälpte det att radera från alla sociala medier, ja.

R.I.P. Anton 💔

Tjeja
2017-06-28 10:43
#3

Man kan inte styra sina känslor, men man kan låta bli att mata dem! Dvs slutar du påminnas om personen så när du inte känslorna lika mycket! Ta bort personen från all social media! Sysselsätt dig med saker som upptar din uppmärksamhet så du inte har tid att tänka på personen så mycket. Så länge du matar din hjärna med "hen" så kommer hen fortsätta att uppta dina tankar och känslor.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Upp till toppen
Annons: