Annons:
Etikettinternet-datorer-tv-spel
Läst 944 ggr
unicarl
2017-07-05 21:32

Träffa internetkompis IRL

Hej! Vet inte om detta är rätt iFokus-sida att skriva detta på men tänkte att många tonåringar kankse har erfarenhet av detta. Jag har haft kontakt med en tjej från Irland i lite över ett år. Vi har kontakt och skypar nästan varje dag. Vi båda trivs jättebra med varandra! Nu vill vi träffas, vi tänkte att jag kunde åka till Irland. Mina föräldrar är med på det. Vet dock inte riktigt hur jag ska "lägga fram" det så att vi faktiskt börjar kolla på flyg osv? Finns det någon här som har erfarenhet av att träffa internetkompisar? Hur träffades ni (på internet)? Om ni har träffat er internetkompis: hur var det? Var det stelt, finns det något man ska tänka på? Tack o hej!

Annons:
[Littlepig]
2017-07-05 21:53
#1

Jag träffade min bästa vän genom internet, vi hade haft kontakt i tre månader innan och pratade mycket i telefon och på sms. Vi bor i samma stad så det är inte direkt samma sak som att åka utomlands men det var ändå en stor grej för mig. Vi träffades på stan och var i ungefär två timmar. Det var lite stelt, dels eftersom båda var ganska nervösa och sådant men det blev aldrig pinsam tystnad. Det var bara så ovant och det var väl det som gjorde båda obekväma. Vi träffades dock flera gånger efter detta och då släppte det och vi blev som det var på nätet. Vi har tyvärr inte kontakt längre men det beror inte på vår träff irl haha. Efter ett par gånger var vi som vilka bästa vänner som helst som alltid känt varandra. Det finns väl inte direkt något speciellt att tänka på förutom att försöka vara sig själv och kanske inte skapa pinsamma tystnader. Menar du hur ska lägga fram det till dina föräldrar? Enklaste vore att bara säga det rakt ut och att du skulle vilja genomföra det snart. Lycka till!

[134643]
2017-07-05 22:00
#2

Jag träffade min nuvarande pojkvän på nätet! Vi träffades på en chattroulette haha. Det tog nästan 3 år innan vi träffades på riktigt, så innan dess skypade vi och chattade massor. För oss så skedde mötet "naturligt" då han och hans vänner skulle till Sverige, så jag behövde bara åka till Stockholm för att träffa honom. Kan tillägga att vi bara var vänner vid den tidpunkten. Det var helt fantastiskt att få träffa honom! Vi klickade direkt, och vi båda grät när jag åkte hem på kvällen. Två veckor senare åkte jag till London och träffade honom, och då blev vi också ihop. Jag säger, kör! Om du skriver att du vill komma och hälsa på, tror jag att det kommer rätt så naturligt att börja prata datum och flyg. Hon kommer säkert vilja det precis lika mycket som du! Den kan vara skönt att bara ta några dagar i början ifall det blir stelt, så kan ni träffas längre perioder längre fram. Lycka till! :)

Vrilen
2017-07-05 23:45
#3

Träffade mina bästa vänner genom spel. Vi skypade varje dag i kanske 3 år innan vi träffades för första gången. Lite krångligt eftersom 3 skulle ta sig till staden där jag och 2 andra bor.

Var faktiskt inte alls stelt nån gång! Vi kramade ihjäl varandra och grät och sen flöt allt på som vanligt.

Lycka till =D

Herveaux
2017-07-06 09:16
#4

Skulle jag träffa någon internetkompis utomlands skulle jag ha en Plan B ifall allt totalt går åt pipsvängen när man ses, just in case.

Kanske du kan lägga fram det ungefär med: "Jag skulle gärna åka till Irland, ska vi passa på att ses då?" Då är frågan ändå ganska öppen och hon borde inte känna sig pressad att säga "ja".

Jag har träffat internetkompisar, det har aldrig blivit stelt och konstigt men attans nervöst ibland… Vännerna har jag tappat kontakten med, vi växte ifrån varandra.
Undantaget är Mattias som är min pojkvän sen 12år och min make sen 2år.❤️

Hoppas du kommer iväg om inte annat för att få besöka Irland!
(…ett av mina drömresmål…)


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Upp till toppen
Annons: