Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 2367 ggr
hund_katt
7/10/17, 11:30 PM

Kär i en idiot...

varning för långt inlägg!!!

Jag vet inte varför, men jag har alltid lätt blivit kär i "idioter". olika sorters idioter, typ såna som iggar eller undviker en, kommer på bortförklaringar osv, fast som samtidigt visar ett litet intresse, men sen helt plötsligt ger helt andra signaler, så man blir helt förvirrad och osäker… Oftast har det varit såna jag fallit för.

Nu har jag fallit för en helt annan typ. han är både bättre än de förra idioterna men samtidigt sämre. ska se om jag kan lyckas förklara.. ska kanske förklara våran situation först så blir det enklare att förstå.

Vi går på att naturbruksgymnasium, och bor på internatet på skolan. eller ja, han gick på skolan. han tog studenten nu och jag ska börjar tvåan. bodde på samma våning.
han gick Jordbruk och jag går hund. Är lite svårt att förklara men folk som vet hur tonårsbönder är kan säkert förstå lite lättare här också.

tror jag skriver detta i "nu-form", känns lättare.

Han är verkligen jättego, och han gillar att vara med mig, och alltid när han har tid över eller nåt så går han till mitt rum, är jag inte där så frågar han alltid min rumskompis var jag är. säger hon att jag snart är tillbaka så stannar han alltid. en gång väntade han en halvtimme på mig. annars brukar han vänta på sitt rum med dörren öppen för att se när jag kommer. 
Han följer med ut när jag går med hunden(ibland går han även ut med hunden själv utan att jag ber honom, och när jag var på sjukhuset för jag skulle dra ut stiften jag fick operera in efter att jag bröt handen så ringde jag honom och frågade om han kunde rasta min hund, och han sa självklart och istället för att sitta kvar och snacka med kompisarna vid bordet gick han en runda med hunden. en runda, inte "gå ut utanför huset och kissa". det är en dyrbar egenskap inte många på denna skolan har 😛) och det är så mysigt att prata med honom. och snacka skit om alla man hatar ;) . han brukar plocka blommor till mig när vi är ute, inte dom finaste och jag får ofta halvvissna maskrosor, men tanken är fin. det är lätt att missta honom för en 5åring dock. det mesta han gör har jag liksom "Åh tack vad gulligt" som om jag pratade med ett barn, och hans mognad påminner om en 5åring. eller aa, inte allt. men mycket påminner om det. barnslig, omogen…

Han är lite snuskig av sig, bonne-snuskig. gräver i näsan(inte när man är inne som tur är haha) och sånt. snusar, feströker, det bästa han vet är öl och det blir lätt för många.
Jag kan verkligen slappna av runt honom, annars brukar jag lätt bli generad och så, men inte med honom. Vi är väldigt nära och påminner lite om syskon, bråkar och retas, stör sig på varandra men ändå älskar varandra. Vi avslutar ofta våra samtal med "puss o kram". gjorde vi även innan jag var kär i honom.

ok, ska vi gå över på hans idiot-sida… kan tillägga att han har ADHD så det kan förklara en del av hans beteenden kanske.

på naturbruks-internat blir det ofta stök och sånt på kvällar, dom drar toapapper runt hela skolan, häller smör på toalettsitsarna, under julen satte dom granar i toaletterna osv osv. han är en av dom som ofta stökar runt, han är duktig på att stänga av elen till elevboendet och göra kortslutningar. brandlarmet har han säkert satt igång någon gång. Har tappat räkningen på hur många saker han haft sönder. nån säng är det, ett par stolar och nått fönster. Han jävlas ofta med särskoleeleverna, och hissar upp deras cyklar i flaggstången eller häller vatten innanför tröjan. Han superlimmade låset till mitt rum så dom var tvungna att byta hela låset(fick klättra in genom fönstret(tredje våningen) med stege för att först kunna låsa upp).

och två av de värsta saker han gjort; vred av nacken på en katt i skolan ladugård och lyckades komma in i hönshuset, tog några hönor och släppte dom nerför trappräcket på andra våningen så dom föll rakt ner på golvet. dom kom inte till skada som tur är. hans svar på varför han gjorde det; "hade tråkigt" och nån gång sa han "för det var kul". Sen visst, tror inte han ser något värde så på "skolans grejer", han skulle aldrig nacka sina egna katter eller djuren utan anledning. när jag hyrde honom till att slakta två tuppar hemma hos mig(mamma var skadad och jag kan inte slakta själv, men vet hur man gör) så var han väldigt noga med att det skulle ske snabbt, frågade typ "hur bedövar ni dom?" och "bedövar man dom verkligen genom att göra så?" så han brydde ju sig om att de skulle dö smärtfritt. sen gillar han att retas och sa "titta en katt! ska jag slakta den med?" men ja, det är ju bara på skoj.

han är, som de flesta tonårsbönder, "rasist". inte seriöst rasist, han har mörkhyade vänner som han umgås med osv, men han har ju en grov humor om mörkhyade, typ "de är de jävla blattarnas fel" eller en grej som han sa hände på fyllan "skulle slå till en neger och råka slå en stopp-skylt istället och bröt handen". vet dock inte om det ens var en "neger" där… möjligtvis att han inbillade sig.

Hans förhållande med sitt ex(de gjorde nyss slut) var ju lite lustigt det med. De var allt annat än trogna mot varandra. trodde först att han var otrogen mot henne, men det visade sig att båda var otrogna. och båda visste om det och gick med filosofin "om du ligger med en till så ligger jag med en till". Aja tänker jag, vill båda så fine.

en konversation mellan oss när han var full:

Han: "varför vill du inte ligga med mig?"
Jag: "varför ska jag ligga med dig?"
H: "för jag gillar dig. gillar du inte mig?"
J: "jo men jag vill inte ligga"
H: "för att jag inte är singel?"
J: "ja, bland annat därför"
H: "om jag var singel skulle du kunna ligga med mig då?"
J: "Njaa.. Kanske"
H: "Okej. Men jag älskar dig fortfarande"
J: "haha, älskar dig med"

alltså… jag skäms över att jag gillar honom. typ alla på skolan hatar honom, speciellt jord-tjejerna efter att han nackade katten. och jag hatar det han gjort, men kan inte hata honom. men jag tror också att de flesta här kommer tro att han är mycket värre än han är. men jag är nog en av de enda som klarar av honom och inte hatar honom, och lärarna, de förstår honom också. han är väldigt svår att förstå och beskriva honom om man inte känner honom.

Åh gud. känns lite cringe att beskriva det här med. tror de flesta tänker "gud vad för slödderförhållande har dom?? Hur kan man vara med en sån hemsk människa?"
men snälla, tro mig när jag säger att han inte är så hemsk som han verkar. det visste jag långt innan jag var kär i honom också.

och vad ska jag säga till mina kompisar om det skulle bli något mellan oss? nej gud vad pinsamt. dom är inte så positiva till honom, och jag har typ låtsas som att jag småhatar honom lite, för att dom inte gillar honom.
är jag dum i huvudet för jag gillar honom? borde jag undvika honom? eller tycker ni det är okej? har ni varit kära i någon idiot någon gång?

har säkert glömt något nu, och jag ber om ursäkt för det långa inlägget!! men visste inte hur jag skulle göra det kortfattat så ni kunde få bästa möjlighet att förstå honom och min situation..

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
mikkan01
7/10/17, 11:56 PM
#1

Det är inte konstigt att du gillar honom, man kan inte alltid styra över sina känslor. Och du är inte dum i huvudet för det. Däremot är det han gjort inte okej och bör anmälas för djurplågeri, hade jag varit du hade jag heller inte inlett något med tanke på hans historik och hans djur- och människosyn.

~mikkan

hund_katt
7/11/17, 12:02 AM
#2

skolan har anmält det. och han har fått betala skadestånd för det, plus allt annat han tagit sönder på skolan.

skulle det vara ok att fortfarande umgås med honom då? nu när han inte går på skolan längre s kan jag ju inte säga att jag inte kan undvika att vara med honom liksom.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Honestyisdead
7/11/17, 12:12 AM
#3

Håll dig borta från folk som dödar katter och plågar fjäderfän. Det har inget med adhd att göra.  

Ingen vettig människa gör sådant för att dom har tråkigt. Ingen. Han saknar gränser som de flesta har.

[Tismon]
7/11/17, 12:55 AM
#4

Jag har add, min kompis har adhd, ingen av oss skulle ens kunna tänka tanken på att skada ett djur. Det är ingen Adhd grej och tro mig, människor som skadar djur är inget man vill ha med att göra.

hund_katt
7/11/17, 3:52 PM
#5

Menade inte att just djurplågeriet och det hade med adhd att göra. Fast han skämdes när jag sa att han borde sitta i helvetet för det han gjorde. Gränser precis, det saknar han. Han har svårt att se när det går över gränsen och han gör något utan att tänka.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Darkylucy
7/12/17, 12:22 AM
#6

är inte lätt är ass¨ kass på sånt hära men ge och ta  mina förhåladen har ej varit lätta alla man blir bara besviken på tejerna för det mesta när dom tar en anana alltig så lässs facktist plus nu är jag skälv litte  fel acktig men käns bra nästan för läss att bli ej bli vald dom välger en anan för mej alltig plus nu är jag eller burgat gilla en anna ochså som hattar mej så allt blir som toppen hur man än gör sucks

the darkynessLyssnar på musik

Annons:
Honestyisdead
7/12/17, 12:44 AM
#7

#6 Gör en egen tråd om dig.

Darkylucy
7/12/17, 12:18 PM
#8

jo alla varfär inte då kan jag gilla mej skälv mennar har ju så många som diggar mej haha

the darkynessLyssnar på musik

Aleya
7/14/17, 11:10 PM
#9

För din skull så undvik honom. Om han kan bara helt sonika nacka en katt så kan han helt sonika döda din hund. Eller andra saker. Förstår att det är jobbigt då känslor är inblandade men försök undvik han så gott det går. Känslorna kommer försvinna i slutändan. Men av egen erfarenhet så blanda dig inte in i sådana som hans liv. Det slutar bara tråkigt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

hund_katt
7/16/17, 9:45 PM
#10

#9 det jobbiga är ju att man inte vet att dom är idioter förrän efter man lärt känna dom 😭 tror inte han skulle döda hunden, så långt skulle han inte gå. men ja. jag förstår att jag borde undvika honom.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Aleya
7/16/17, 9:50 PM
#11

#10 jag vet. Men som sagt: du har nu fakta på att saker inte är rätt. Så försök tänka med din logiska hjärna istället för känslor. Det är det enda rådet. Du kan ju inte nu säga att han kan inte göra si eller så. Men jag tycker inte att det är värt att vänta och se om han är kapabel till det eller ej. Man har sagt samma saker om folk som har mördat andra. Att man inte trodde dom var kapabel till det. Men jo, folk är kapabel till hemska saker.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Tismon]
7/16/17, 9:54 PM
#12

Precis som att jag sa att mitt ex aldrig skulle vara otrogen mot mig eftersom denne älskade mig så mycket…. och så hade jag fel. Tro aldrig för mycket om någon. (Kanske ingen bra jämföring men man kan aldrig kontrollera människor eller veta for sure)

Darkylucy
7/17/17, 10:08 AM
#13

#12 jo alla kan göra fel kanske men jag kände skälv en för ett tag sen som alldrig svek mej i alla fall nånsin😇

the darkynessLyssnar på musik

Annons:
Aleya
7/17/17, 12:10 PM
#14

#13 starta en egen tråd

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Snuffles
7/17/17, 12:15 PM
#15

Hur vågar du låta honom gå själv med din hund när han plågar andra djur?

Aleya
7/17/17, 12:19 PM
#16

#15 jag fick för mig att hon fick veta den saken efter att han varit ut med hunden. Men kan ha uppfattat det fel.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Darkylucy
7/17/17, 12:45 PM
#17

#13 märka ord😴

the darkynessLyssnar på musik

Flöffo
7/21/17, 12:24 AM
#18

Det är svårt att döma hur människor är när man inte känner dem, men personligen tycker jag det är väldigt oroväckande att han gjorde så mot katten och hönorna. Det är vanligt att killar är omogna och gillar att hitta på bus när de är unga, men när jag läste delen om katten blev jag ändå chockad. Som andra redan skrivit är det inget en frisk människa gör och det är inget man kan skylla på hans ADHD. Jag tycker det låter som att du började gilla honom för att han bryr sig om dig och tar hand om dig, men det är något man lätt kan tappa. Har han några andra personlighetsdrag du gillar? Ärlig talat skulle jag hålla mig borta från honom för det negativa överväger det positiva. Hans humör verkar inte helt stabilt och hans syn på andra människor och djur är enligt mig inte så trevligt. Tänk efter om du verkligen skulle mått bra av att vara i ett förhållande med honom.

//Flöffo

[Devya]
7/29/17, 8:59 AM
#19

Han kanske inte kommer att ta livet av din hund men han kan sporta med att plåga hunden om han fpr tråkigt. Har du tänkt på det? Om inget annat så tänk på din hund. Du hat ju ansvar för att se till då att din hund mår bra. Med en sådan typ i din vänskapskrets så riskerar du mycket . Jag förstår ärligt talat inte hur du kan ens vara vän med honom efter att han gjorde något sådant. Det han gjorde är oförlåtligt i mina ögon. Stackars oskyldiga kattunge som råkade ut för honom.

Aleya
8/6/17, 4:05 PM
#20

Hur har det gått ts?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
hund_katt
8/6/17, 7:18 PM
#21

Ja vi har inte setts sen skolan slutade, men det beror ju mest på att vi bor en bra bit ifrån varandra. Vi har inte mer kontakt än vanligt. Försöker träffa andra istället för att försöka tappa känslorna. Men träffas vi så kommer säkert allt komma tillbaka, och skulle han fråga om vi ska träffas, om han kommer till skolan nån gång och hälsar på så kommer jag inte kunna säga nej och inte heller kunna undvika honom om han kommer. Men jag tänker, som jag vetat från början, försöka bli av med känslorna. Hans handlingar är att jämflra med en 5åring, och han har inte förmåga att tänka längre än en femåring eller kunna avgöra vad som är rätt och fel, får han något i skallen så gör han det, utan att tänka på konsekvenserna. Precis som ett litet barn. Det är typ som att hans hjärna liksom har stannat upp i utvecklingen. Och jag har vetat hela tiden att han var en idiot, innan jag ens kände honom. Anledningen, som jag tror, till att jag fastnat för honom är för jag aldrig haft ett sånt band till någon människa förut. Jag kan vara helt avslappnad. Jag kan lägga mig i hans säng eller på golvet, och ligga där med en dubbelhaka medan jag skrollar igenom mobilen. Det kan jag inte ens göra med de jag umgås som mest med, och som var de första riktiga vänner jag har. Alltså, jag vet att dom inte kommer retas eller något sånt, men jag känner mig inte bekväm med att visa sånna sidor runt dom. Eller,jag kan visa fler fula sidor för dom än för många andra såklart, men med denna människan kan jag verkligen visa allt i princip. Vi båda förstår varandra till 100%, första gången vi träffades så bara klickade det liksom. Det är en sån där speciell person, som kanske bara man kommer träffa en gång i livet. Och VARFÖR skulle han vara en sådan jävla äcklig och puckad idiot. Hade det varit en vanlig person så hade jag verkligen avbrutit all kontakt med hen efter sånna händelser. Kommer kanske aldrig uppleva samma relation till någon. Och att behöva lämna för att man klickade med en sådan person… det är som att livet bah "HAHA, gonna fuk with your stupid life :)))" Så jag antar att jag bara kommer få behöva enormt med tid till att gå vidare..

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Honestyisdead
8/6/17, 7:26 PM
#22

#21 Du kommer självklart uppleva sådant igen. För tusan du går i gymnasiet och livet har knappt börjat!

Aleya
8/6/17, 8:04 PM
#23

#21 Du kommer finna någon bättre. Men du är ju ung och då tror man saker aldrig kommer att ske. Så ta det bara lugnt. Skit I psykfallet och ha kul istället för att sörja han.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Tismon]
8/7/17, 5:01 PM
#24

Jo du kommer uppleva sådana känslor igen, om inte bättre! Ha inte såna låga standarder, varför umgås med människor som du inte kan vara dig själv med? Vad får du ut av det?

Äppelsnäckan
8/7/17, 9:31 PM
#25

"tror inte han skulle döda hunden, så långt skulle han inte gå."

Om någon hade frågat dig innan han dödade katten om han skulle kunna nacka en katt hade du nog sagt samma sak.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

hund_katt
8/10/17, 12:45 AM
#26

Jag kan vara mig själv. Men jag sätter press på mig själv och kan därflr inte vara mig själv med i princip någon. Jag vet att jag kan vara mig själv bland dom jag umgås med, men det är bara att jag ska acceptera mig själv först. #25, nej, det hade jag inte sagt. Som sagt så visste jag vad han var för person även innan jag träffade honom. Liten skola och alla vet vem alla är typ. Inte meningen att jag skulle lära känna honom heller men så blev det. "Du går bara gymnasiet", ja det är det som skrämmer mig. Jag går bara i gymnasiet, och tänk om jag aldrig träffar en sån människa igen? Alltså, ni behöver inte försöka få mig att må dåligt över att jag trivs med honom. Jag mår redan skit över att jag fastnat för honom..

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Aleya
8/10/17, 10:22 AM
#27

#26 va? Vad har gymnasiet med saken att göra? Du är ju för tusan inte ens 20. Och mallen åren 20 och 30 brukar det hända saker. Så sluta vara så negativ till att du tror att du inte kan träffa en vettig människa som INTE torterar djur. Jag kan ju berätta om en kille som kanske är lite äldre än dig. Han torterade katter som tusan och det stod om det i tidningarna. Tillslut fick folk på Flashback fast han. Det visade sig att han hade tänkt att avancera sig och börja gå på kvinnor. Så… hör du att någon gör så mot djur så släng dom på din mentala sophög.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
hund_katt
8/11/17, 12:47 PM
#28

Menade det #22 skrev, om att jag bara går i gymnasiet, och det skrämmer mig ju att jag kanske inte kommer träffa någon fast jag bara går i gymnasiet. Jag vet, att han är störd… som sagt. Och jag har sagt att jag inte vill va med honom. Och att jag inte vill gilla honom. Men tyvärr kan jag inte styra över vem jag gillar eller inte? Det enda jag kan göra är att vänta ut det och hoppas det slutar. Ni tror väll inte att jag VILL vara kär i honom? Eller att jag ville gilla just honom? Eller ens att jag ville kära känna honom? Tyvärr kan jag inte spola tillbaka tiden och ändra på de ödet..

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

[Devya]
8/11/17, 1:49 PM
#29

#28 Man kan dock styra sina handlingar tack och lov. Jag hoppas att du är tillräckligt smart och stark att hålla dig undan honom. Tänk bara på vilket messed up förhållande ni skulle ha. Det skulle knappast vara värt det. Så för din skull hoppas jag att du småningom inser hur dålig han skulle vara för dig just nu. Han tycks ha för många problem och borde definitivt uppsöka professionell hjälp om han någonsin vill ha en partner. Som tur är du otroligt ung så du hinner med all säkerhet finna någon annan. Du har en hel del tid på dig. :) Du förtjänar någon go och fin typ! 😊

Aleya
8/11/17, 2:11 PM
#30

#28 och om du inte träffar någon i gymnasiet? Är det hela världen? Och jo man kan styra vem man är med. Visst så kanske det inte är trevligt att ha känslor för en människa som inte är klok. Men du kan bestämma dig och säga till ha att du inte vill se han.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Rosisa00
8/11/17, 10:53 PM
#31

Det här är bara min synpunkt. Min bästa vän var verkligen inte omtyckt i min gamla skola och alla typ hatade honom. Han gjorde dumma saker just för att alla hatade på honom. Såklart han fortsätter om alla andra ska stå och skälla på honom för ett misstag han en gång gjorde som liten… Han har också ett funktionshinder. Jag hatade honom också ett tag när han förstörde ett viktigt papper som jag behövde lämna in. Han fick den hjälp han behövde och då slapp han sitta med på våra lektioner. Jag tror det hjälpte och han är mycket mer mogen nu även fast han håller på och är halv taskig ibland. Enligt mig så förtjänar alla en andra chans där ingen står och hatar på en. :)

Aleya
8/12/17, 7:35 AM
#32

#31 fast det du beskriver är inte lika allvarligt som att ha dödat. Det är inte normalt att döda nått bara för att man har det tråkigt eller vad nu anledningen är. Och det kan leda senare till att personen gå på människor. Vilket inte heller är varken normalt eller lagligt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Honestyisdead
8/12/17, 7:41 AM
#33

#31 Nej. Dödar man djur för skojs skull förtjänar man inte en andra chans.

Rosisa00
8/12/17, 12:09 PM
#34

#32 #33 Det var ju bara min åsikt…å

Annons:
Aleya
8/12/17, 12:34 PM
#35

#34 ja men det är som sagt en skillnad med det du vill ge folk en andra chans för. Men skulle du tycka samma om någon hade exempelvis dödat ett djur i din närhet? Eller att någon du känner blev dödad? Att: ja men absolut att jag ger denna personen en andra chans. För den har det problemet och kände sig ogillade av olika personer. Och därför är det ok att döda. För av mig får alla en andra chans.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Rosisa00
8/12/17, 12:56 PM
#36

#35 Det är just det, ger man aldrig en andra chans så kan den ju inte bättra sig. Visst det kanske inte är ok att döda men just då kanske den personen inte visste vad han skulle ta sig till, som när man vill slå sönder något för att man är så sur. Och det är ju bara min åsikt, vi bor ju trotd allt i ett fritt land :)

Aleya
8/12/17, 1:09 PM
#37

#36 jag kan bara hoppas att du inte blir lika naiv som vuxen.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Rosisa00
8/12/17, 1:40 PM
#38

#37 Kalla mig naiv men jag bryr mig inte, jag kommer alltid att ge alla en andra chans. :)

Aleya
8/12/17, 2:00 PM
#39

#38 tydligen även dom som dödar. Ja ja. Det lär bli din huvudvärk och inte min.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

hund_katt
8/13/17, 12:17 AM
#40

Nej, det är inte hela världen att jag inte träffar någon på gymnasiet. Det är inte det, utan att jag för första gången träffat någon som jag klickat så bra med, och som den person jag är som övertänker allt osv så är jag såklart rädd för att aldrig klicka så bra med någon igen. Och tänk om jag klickar med någon mer sen, och den personen är minst lika dålig som denna? Men, oavsett så kommer jag inte ha ett förhållande eller något med personen. Nej, känslor trodde jag de flesta visste att man inte kan styra. Men handlingar kan, och som jag har sagt så vill jag inte vara med honom och jag undviker honom. Men det får mig inte att gilla honom mindre, ännu. Om ett tag kanske jag gått vidare. Men inte nu. Men jag är tillräckligt smart att fatta att jag inte ens borde känna honom, men så blev det ju och det var lite svårt att inte fortsätta träffas, ens om jag försökte, när vi bor på samma våning, plus att jag är en sån där som är lite för snäll ibland så kan inte tjasa iväg någon bara sådär. Nu går han inte på skolan längre så jag har ju mycket större möjlighet att undvika honom nu. Men, det är ju fortfarande jobbigt. Inte att jag ska sluta träffa honom osv, det som är jobbigt är att jag fått känslor för honom? Liksom… annars är jag väldigt snabb med att tappa och få känslor för folk(lite för mycket… hade jag inlätt något med typ alla jag fått känslor för och sedan tappat känslor så skulle man kunna tro att jag byter partner varje månad om inte mer. Dejtar inte folk så oftare än en gång om året typ ändå så.. men ja, vanligtvis tappar jag känslorna när någon gör något dåligt/oattraktivt, men varför får jag känslor, och varför tappar jag dom inte, för honom?? Han har typ alla oattraktiva grejer, plus sin idiot/djurplågar-sida.. hade det varit en "vanlig" människa så hade jag tappat känslorna på bara nån vecka. Men det har jag inte. Och jag vet inte vad som händer eller hur jag ska tolka det eller vad jag ska göra? Varför blir det så?? Den jag hatar mest är den jag gillar mest? Det känns lite som låten "I hate Everything about you" av Three Days Grace, där dom sjunger "I hate everything about you, why do I love you?" Så vi kan skippa allt prat om "du ska absolut inte träffa honom"-snacket, det har jag fattat :) och gå vidare till detta.. finns det någon förklaring till varför känsor kan hålla på såhär?? Vad är det för fel?

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Aleya
8/13/17, 7:41 AM
#41

#40 ibland klickar det bara fel. Och tro mig det kommer hända fler än en gång. Men man lär sig sen att man kanske inte ska handla på sina impulser/känslor omedelbart. Man får acceptera att saker blir tokiga ibland när det kommer till känslor. Som sagt låt dom finnas så länge dom finns där. Tillslut kommer dom svalna.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Upp till toppen
Annons: