Annons:
Etikettövrigt
Läst 1079 ggr
[ujpa]
2017-07-15 11:46

Katt försvunnen och död

Nu är det så att den här veckan blev våran ena katt väldigt sjuk. Vi hade redan märkt av det förra veckan, så vi förde den till veterinären. Där konstaterades det att den hade en allvarlig infektion i munnen som vi fick medicinering för, men om det inte blev bättre efter några dagar sa veterinären att vi skulle ta bort den. Katten blev bättre och fick lite aptit tillbaka. Vi tänkte att vi inte skulle behöva avliva den, att den skulle bli frisk igen. Men den här veckan blev det snabbt sämre. Den åt och drack mycket lite eller inte alls, låg i princip bara och sov. Den som alltid älskat att bli klappad och gosa var nu nästan helt apatisk. Om man försökte klappa den låg den bara där, den reagerade typ inte. Ni undrar säkert varför vi lät det gå så långt, och problemet här var att mina föräldrar var bortrest några dagar och jag och min bror var ensam hemma. Jag visste inte vad jag skulle göra, jag visste ju att det rätta var att avliva den, men mamma och pappa var ju inte hemma. Planen var att så snabbt de kom hem skulle vi föra den till veterinären för att avliva den. De kom hem igår, men nu är katten försvunnen och antagligen död. Grannen hade sett den igår på eftermiddagen och hon sa att den var i dåligt skick. Den flyttade sig kanske en meter i timmen. Vi har letat och letat, men vi har inte hittat den. Även om vi skulle hitta den nu skulle den ju vara död. Jag klarar inte av tanken att den har legat där ute på natten och svultit ihjäl. Den har fått lida så mycket och jag hatar det, men vad skulle jag ha gjort? För jag vet inte.

Annons:
Maria
2017-07-15 12:06
#1

#0 Du frågar vad du skulle ha gjort och du skulle inte släppt ut katten.

Nu är det ju redan gjort så jag skulle försöka fortsätta leta efter katten så mycket det går så att den inte ligger och trycker någonstans

En katt svälter inte ihjäl på en natt men sjuka och döende katter har en tendens att dra sig undan.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Herveaux
2017-07-15 12:19
#2

#1 Det står ju inte heller att TS har släppt ut katten, låter mer som att den rymt.

TS - fortsätt leta. Be grannar att hålla ögonen öppna.
Tycker du ska skälla på dina föräldrar för att dom inte tänkte ett steg längre och hade en plan för hur dom skulle göra ifall katten vart sjuk/skadad när dom inte är hemma, det är deras ansvar att katten får den vård den behöver.  
Du ska inte ta på dig skulden för att katten inte fick somna in under tiden dina föräldrar var borta det är som sagt deras ansvar.

Håller tummarna för att ni hittar katten så den slipper lida mer. 😕


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[ujpa]
2017-07-15 12:29
#3

#1 Min granne visade exakt var hon sett katten, och det är där vi letat som mest. Hon sa att den bara låg och flyttade på sig kanske en meter per timme. Det finns skog och mycket högt gräs runtomkring där vi gjort vårt bästa för att hitta den, men det är svårt. Vi försöker fortfarande, men det är som att leta efter en nål i en höstack. Och det här är ju inte något som hänt över en natt, den har nu under den senaste tiden blivit mager och det är nu det blivit riktigt dåligt. Jag är rätt så säker på att den är död. Visst jag borde nog inte släppt ut den, men jag kan inte ändra på det nu :( Jag har också läst att om katter svälter får de något fel på levern som gör att de hamnar i koma och dör, om det stämmer?

Herveaux
2017-07-15 12:37
#4

#1 Ber om ursäkt.😞(läste precis #3)

TS, hoppas du lärt dig en läxa nu att ALDRIG släppa ut ett sjukt djur.
Katter tycker jag inte ska gå lösa oavsett, men det är en annan diskussion.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

powerade
2017-08-17 09:09
#5

Min kisse var också väldigt dålig några dagar, men hon ville inte ens gå ut. Men en katt som är dålig och är ute brukar oftast springa iväg för att dö. Ni känner ingen med spårhund som kanske skulle kunna leta reda på den?:)

Herveaux
2017-08-17 09:14
#6

#5 Tråden skrevs för nästan en månad sen och TS har avslutat sitt konto,
så vi får nog aldrig veta hur det gick för kattstackaren.😕


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Upp till toppen
Annons: