Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 7063 ggr
Bellie
7/18/17, 12:23 AM

Jag vill ha en pojkvän.

Hej!

Det är en sak som jag tänker på flera gånger om dagen och det är att jag vill ha en pojkvän. 

Jag är snart 15 och har aldrig haft en pojkvän och det är ju väldigt normalt. Jag har aldrig någonsin haft en pojkvän och jag har aldrig någonsin kysst en kille men jag vill så himla gärna ha en pojkvän. Just nu känns det som att en bit fattas från mig och det känns jättelarvigt att säga så och jag vet att det säkert låter jättelarvigt också men det är verkligen så det känns. Jag liksom längtar efter att få ha någon att pussa och gå på dejter och titta på serier tillsammans med osv. Jag längtar så mycket efter det att jag blir ledsen när jag tänker på det men samtidigt känner jag mig så larvig för att jag bara är 15 och tänker på att skaffa pojkvän (no offence till dom som är 15 och har pojkvän, jag själv känner mig larvig, det betyder inte att ni är det). 

Det är så här också att min mamma (jag bryr mig väldigt mycket om min mammas åsikt på saker, bryr mig om min pappas också men brukar inte prata med pappa om sånna här saker) berättade att hon hade sin första seriösa pojkvän när hon var 15 men hon säger till mig att hon tycker att det är lite för ungt för mig att ha pojkvän nu. Hon har också sagt att det skulle vara okej om jag var ihop med en kille som var typ 18 eftersom att jag tydligen (xD) är så mogen, vilket jag kan hålla med om men jag är inte direkt mogen när jag är med mina kompisar. :D Och så var det en incident för ca tre månader sen när det var en kille i luckan på McDonalds som flörtade med mig och jag satt i passagerarsätet (och såg ut som en potatis, enligt mig) och pappa körde och pappa märkte det och sa till mig typ "om han gör det igen får han med mig och göra" som ett skämt men han var ändå ganska seriös, förstår inte riktigt hur han menade men det verkade då som att han bara skojade. Enligt mig var killen i luckan väldigt snygg och jag fattade inte riktigt varför han försökte flörta/spanade in mig för jag kände mig inte snygg över huvud taget. Aja iallafall… Jag och mina föräldrar kom in på värsta konversationen efter om hur många år han kunde ha varit och vi kom fram till att eftersom att han hade tatueringar måste han ha varit över 18 iaf. Och det kan ju ha varit därifrån mamma fick att det var okej för mig att dejta lite äldre killar, jag vet inte. 

Jag blir iallafall väldigt förvirrad över vad mamma säger till mig. Ena stunden är det okej att ha pojkvän och det går till och med bra om han är 3 år äldre än mig den andra är jag för ung och tvärt om… :I

En annan sak är att jag inte vet hur jag ska börja prata med killar. Jag känner inte alls mycket folk men min kompis har försökt "para ihop" mig med olika killar från hennes klass. Tex en kille jag pratade med ett tag och vi fick till och med dagar på snapchat och sen så bara började han öppna mina snaps och slutade svara, det var lite surt… Men som sagt känner jag inte så mycket folk och jag vet inte hur jag ska få kontakt med killar. Jag vill inte träffa nån genom internet om det inte är typ en kompis kompis eller nåt sånt. 

The struggles of being a introvert teen… :/

Vet inte om något av det jag har skrivit går att förstå så här är en sammanfattning…:

Jag vill jättegärna ha en pojkvän men har ingen stans att träffa nya personer då jag inte känner så många personer. Jag har pratat med en kompis kompis men han började ignorera mig efter ett tag utan anledning. Jag få även blandade signaler från mamma som säger att jag är för ung för att ha pojkvän men sen säger att det skulle vara okej om jag var ihop med en 3 år äldre kille än mig. Jag förstår ingenting. Jag vill bara ha hjälp med vad jag kan göra för att träffa nya personer för att sen kanske träffa en kille.

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Annons:
[Tismon]
7/18/17, 1:05 AM
#1

En sak säger jag bara: bli inte tillsammans med en 18 åring. Även om tre år är tekniskt sätt inte speciellt stort glapp så är är det väldigt stort under tonåren. Just under de tre åren ändrar man sig totalt och för en 18 åring att dejta en minderåring är i min mening väldigt fel. (Jag säger detta av erfarenhet) Men vill du ha ett tips som jag önskade jag fick när jag var din ålder: skit i relationer och fokusera på skolan. Låter ganska typiskt och tråkigt men det finns en väldigt bra anledning: jobba med dig själv och bygg upp en grund så kommer framtida förhållanden vara mer givande. Att skaffa ett förhållande bara för att, brukar oftast inte bli så bra. De bästa förhållanden kommer när man minst anar det, or so I've heard.

Bellie
7/18/17, 1:16 AM
#2

#1 Nej jag hade inte tänkt skaffa en pojkvän som är 18. Max ett år äldre. Men tack för omtanken! :)

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Lotoz
7/18/17, 2:34 AM
#3

I din situation kanske Skype och Snapchat hade fungerat enklast. Annars vill jag nog referera till någon typ av fritidsgård för ungdomar. Dra dit med din polare nån kväll, beställ en stor stark läsk i caféet, sedan drar ni ut på dansgolvet och visar vad ni går för. Efter en stunds dansande drar ni sedan ut i den friska luften. Där står ni, du ser en kille hoppa av sin tuffa moped och tänder en cigarett han tjuvat från mor. Fas1: Du går fram och säger något i stil med " Tuff moped, kan jag få din snap". När du sedan fått napp, drar du sakta men säkert upp fisken, via snapchat alltså;) Börja sakta, lite småbusiga frågor. Mjuka upp stämningen, och försök att påbörja skapandet av en kompisrelation. Håll gärna kontakten dagligen.  Fas2: När ni skaffat 7 dagar på snap så är det dags! Stora saker händer här. Ni skall då börja diskutera ett möte, träffas face2face. Rekommenderar inte att dra första dejten och äta då det snabbt kan bli riktigt stelt. Bio blir lite väl tyst, men hade dock fungerat om ni fortsatt kvällen efter filmen. Bäst och billigast hade nog vart att träffas några kompisar ute, då flyter snacket på enkelt och man slipper stela personliga frågor. Efter att ni har skapat en kompisrelation och livet flyter på med dagar på snap och smådejter här och var kan ni sedan påbörja fas 3. FAS3: En go kväll hos någon utav er, Netflix & Chill helt enkelt. Ni glider båda ner i soffan framför TV'n, gosar till det rejält och ser vart kvällen slutar. Sedan har vi en annan läsning. En fest är ju helt okej att fortsätta relation på, men föredrar nog faktiskt ett mindre krök hos en polare. Där kan ni i lugn och ro, lite småberusade på cider fortsätta historian. Sätt er ensamma nånstans, gosa till det rejält och nära inpå varann. Kom med komplimanger och flörta. Sedan, tihi, en kyss. Här kära läsare  har vi en trevlig upplevelse som många minns, den första kyssen. Efter detta, kan det vara trevligt att fortsätta festa lite före ni skriver sista kapitlet i boken. Annars tar du en dag i taget bara, det mesta löser sig med tiden:)

Peace

powerade
7/18/17, 8:59 AM
#4

Träffade min första "riktiga" pojkvän när jag var 13. Annars har man bara haft oseriösa partners ( oseriöst från båda håll) bara för att man ville vara " cool". Min erfarenhet är att i den åldern är det väldigt svårt att få kontakt med seriösa killar som faktiskt vill ha något seriöst och inte bara ligga. Det bäst är att börja ta kontakt med människor kanske vara med kompisar och deras kompisar eller vad som helst så man iallafall får kontakt med människor annars blir det svårt;)

Jaguar_
7/18/17, 9:11 AM
#5

Skaffade min första pojkvän när jag var typ 23 😉 Dock hade aldrig jag någon längtan efter att ha kille tidigare än så. Såg det där mest som problem och hinder… Vilket det är sedan när man har en så är det plötsligt två som ska ta beslut om saker och inte bara en själv. Kompromissa och avstå kom in i ens liv 😃 😛

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Bellie
7/18/17, 3:37 PM
#6

#3 Vad roligt skrivet! Jag gillade verkligen att läsa det. Det påminde mig om Carrie Bradshaw boken och serien. 😃 Jag vill inte va ihop med någon som röker men allt annat låter väldigt kul! 😃

Tack för de andra svaren också. :)

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Annons:
Darkylucy
7/18/17, 8:34 PM
#7

#1 lol 15år dom ju fårstidiga och byxmyndiga 3 år är väll ingething vill hon hitta en snubbe på 18 år är det väll bra tjejer brukar ju ändå vara förståndigare vid tigare ålder än killar så nåt år gör väll inget.. du #0 belle om du ser nån kille du gillar på skolan även om han äldre slå till ålder spelar ej roll bara du gillar en snube pratta om ni ska gå sparka boll eller spela tv spel eller nåt sälskaps spel eller typ bara göra nåt typ hänga😎

the darkynessLyssnar på musik

[Tismon]
7/18/17, 8:47 PM
#8

#7 … det handlar inte om TS ålder… 18+ åringar dejtar oftast yngre i avsikt att utnyttja och kontrollera eftersom man är såpass lättpåverkad i tonåren. Är man myndig och har vett dejtar man någon som befinner sig i sitt egna stadie och inte letar efter sårbara personer att "prey on".

Honestyisdead
7/18/17, 9:01 PM
#9

#7 Är du myndig? Har för mig det.

[Tismon]
7/18/17, 9:05 PM
#10

#9 Japp men blev utnyttjad själv när jag var 16 år, vill inte att andra ska gå igenom det jag gick.

Darkylucy
7/18/17, 9:05 PM
#11

#9 jo jag är långt över myndig vad tyckte du jag var cool😈 nä bara dålig humor från mej sorry

the darkynessLyssnar på musik

Honestyisdead
7/18/17, 9:06 PM
#12

#10 Jag skrev till  #7 :)

[Tismon]
7/18/17, 9:07 PM
#13

#12 Oj läste fel, sorry!

Annons:
Honestyisdead
7/18/17, 9:08 PM
#14

#11 Då känns det malplacerat att du ger råd till en 15 årig tjej om killar som är mycket äldre.

Darkylucy
7/18/17, 9:14 PM
#15

#14 okej vad spellar det för roll om jag är mcyket äldre gav ju bara förslag plus min pappa som är död var 8 eller 9 år äldre än min mor så det spelar ingen roll ålder om man värkligen gillar nån. haha jag som trode du mande nåt bra mot mej först vilken otur😕

the darkynessLyssnar på musik

Bellie
7/18/17, 9:33 PM
#16

Jag kommer inte leta efter en 18-årig pojkvän så ni kan lugna ner er. Mamma är noga med att ta reda på vilka människor jag är med för att jag inte ska råka illa ut. Mamma är väldigt bra på att veta vilka personer som är bra och "dåliga" för mig och jag litar på henne. Tack för all omtanke ändå. <3

Okej nu till mitt svar på era svar på min fråga (xD), jag har som sagt SnapChat och jag "tjatar" på min kompis hela tiden och frågar om hon känner några roliga personer som jag kan lägga till men hon säger att hon inte känner några fler som "skulle passa med mig" då hon tycker att hälften av hennes killar i klassen är "f*ck-boys" och den andra halvan vet jag inte. Men har som sagt pratat med en kille som började dissa mig. 

Det med fritidsgård vet jag inte riktigt om det finns där jag bor, det borde ju finnas men jag har aldrig hört om någon och jag är inte direkt den sociala personen som går på fester och sånt heller men jag kan ju se om det finns någonstans där personer i min ålder brukar hänga. :)

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Darkylucy
7/18/17, 9:37 PM
#17

#16 du ska ju ta en du gillar ovanset ålder annars kan man ju bara skaffa vänner om man vill först och sen får det andra typ flyta på å så😎

the darkynessLyssnar på musik

[Tismon]
7/18/17, 9:50 PM
#18

Förlåt men #17 uppmuntra inte unga personer till att dejta äldre. Det är väldigt fel, ålder är mer än bara en siffra. #16 Snarare att jag vill inte att andra som läser detta ska få fel uppfattning, är bra att du vet iaf :) Men jag hade ändå rekommenderat att du låter ett förhållande hända av sig själv än att leta efter ett, det blir mer naturligt på det sättet! Du har dessutom hela livet på dig att hitta någon, varför rusha det? Se hellre till att det tar tid

Darkylucy
7/18/17, 10:14 PM
#19

#18 nä det är ganska vanligt bara en del som ser allt negatift om ålder skilnader och jag kanske tycker det är bara bra om nån teje gillar en äldre kille😎vi kanske är äldre men vi är inte döda🎈

the darkynessLyssnar på musik

Honestyisdead
7/18/17, 10:20 PM
#20

#19 Nej ni är inte döda. Men ni har inget med tonåringar att göra. Punk.

Annons:
[Tismon]
7/18/17, 10:21 PM
#21

#19 Det är vanligt eftersom man uppmuntrar det. Varför uppmuntrar man det? För att äldre killar gillar att ha makt. En ung, oskyldig och osäker tjej är ju perfekt. Man kan ju kontrollera henne och forma henne precis som man vill! Är hon för tjock? Säg det till henne så kommer hon banta för din skull. Klär hon sig inte som du vill? Du är äldre så hon kommer lyssna på dig. Du är äldre så du är mer erfaren och du sitter högre upp än henne, självklart kommer hon lyssna på dig. Nej för guds skull dejta aldrig äldre människor om du är tonåring

Bellie
7/18/17, 10:28 PM
#22

Lämnar den här tråden nu. Var inte tänkt att det skulle bli värsta diskussionen.

Tack för mig!

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Honestyisdead
7/18/17, 10:31 PM
#23

#22 Lämna inte.

Tyvärr blir det diskussion när någon uppmuntrar till något som ofta blir fel. Det har inte med dig att göra eftersom du klargjort att du inte vill ha en äldre.

Men det är viktigt att fel saker får motstånd.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Honestyisdead
7/18/17, 10:39 PM
#26

#24-25 Tjejen i tråden är inte ens 15. 

Att du haft äldre är inte relevant. Tänk efter lite.

Darkylucy
7/18/17, 10:39 PM
#27

underskatta alldrig nån som är eldre man blir nog mäst troligt överlycklig💋

the darkynessLyssnar på musik

Annons:
[Tismon]
7/18/17, 10:39 PM
#28

Nu blev detta en diskussion jag tycker vi för vidare i en annan tråd, för att svara på #24 en sista gång: Det handlar visst om ålder. Det skiljer sig otroligt mellan åldrarna, man utvecklas så ypperligt mycket i tonåren på bara ett år. Personkemi spelar roll till viss del, men det spelar ingen roll hur bra personkemi du har, är det en obalans så kommer den ena bli utnyttjad och/eller må dåligt. Just i tonåren har man identitetskriser och osäkerheter, så det är ingen bra ålder att dejta äldre. Det kan sluta riktigt illa. Punkt. För att återgå till ämnet så tycker jag att du, Bellie, förtjänar en bra upplevelse och att du hittar någon som är bra för dig :) Hur du än gör det kan bara du bestämma över men vi alla har gett våra råd och input om vad vi tror kan vara bäst. Det enda som faktiskt spelar roll i slutändan är att du mår bra och inte blir sårad. Jag önskar dig all lycka till i världen! :)

Darkylucy
7/18/17, 10:46 PM
#29

men för står du inte jag försöker inte impa på henne hon är säkert jätte sött och allt för söker ju bara ge råd  till henne tidgiare

the darkynessLyssnar på musik

Bellie
7/18/17, 11:26 PM
#30

#28 Tack! :) Vad bra att ni förstår vad jag menar och ni får gärna diskutera vidare men jag kommer inte titta in på tråden mer eftersom att jag inte är med i diskussionen. ;)

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Denna kommentar har tagits bort.
[Tismon]
7/19/17, 12:15 AM
#32

#30 men nu handlade ju tråden om dig :) tyvärr blev den överskuggad av en viss persons osäkerhet/uppmärksamhetsbehov(?) så det bästa vi kan göra är att ignorera denne.

Denna kommentar har tagits bort.
Lotoz
7/19/17, 3:10 AM
#34

#33 Mysig du verkar, mums

Peace

Annons:
Honestyisdead
7/19/17, 4:25 AM
#35

#31 Och #33

Du behöver en verklighetskoll.

Skriv på forum som är passande. Inte i trådar om 14 åriga flickor eller på forum för kvinnor.

 Vill du något mer så skicka ett pm. 

Var nu snäll och låt bli mer trams här.

Darkylucy
7/19/17, 11:33 AM
#36

#3 har bästa råden i alla borde nog lyssna på henne. för hon värkar avläsa bra hur killar fungerar bästa råden jag hört på en tråd facktist😎

the darkynessLyssnar på musik

Darkylucy
7/19/17, 11:37 AM
#37

#34 tack du är säkerert grym du med😎

the darkynessLyssnar på musik

Lotoz
7/19/17, 6:12 PM
#38

#37 Hahah din buse du kan ju inte bara anta att någon är kvinna. Jag är kille juuu. Sen vart jag ironisk me sista kommentaren

Peace

Darkylucy
7/19/17, 8:00 PM
#39

haha fan vad bäst😞 kul asså

the darkynessLyssnar på musik

Denna kommentar har tagits bort.
Honestyisdead
7/20/17, 10:34 PM
#41

#40 Absolut. Bra jobbat.

Jag hoppas du inser att du inte är hemlig.

Annons:
Darkylucy
7/20/17, 10:43 PM
#42

😞heheh tack. där i mott inte hämlig? vad mennar du med hemlig? #40?

the darkynessLyssnar på musik

tiger tok
7/21/17, 6:31 AM
#43

#40, visa respekt och sluta kapa trådarna.

Darkylucy
7/21/17, 3:00 PM
#44

#40 vad spelar det för roll om man vill leva lite? allt bli ju ändå bara borttaget när man är snäll tas det bort komentarera över hela iFokus till och med plus jag skrev ju tigare till hera är inte kapning

the darkynessLyssnar på musik

tiger tok
7/21/17, 3:07 PM
#45

#44 för att det gör att medlemmar lämnar disskussioner! Menar du när du grattade Hera på hundar iFokus?

Denarau
7/25/17, 9:46 AM
#46

Extremt tråkigt att vissa personer förstör diskussionstrådar genom att vilseleda diskussionen med korkade samt onödiga kommentarer. Jag förstår inte varför man gör det när det finns människor som behöver hjälp och svar på sina frågor och funderingar. Besvikelse är inte tillräckligt starkt för att beskriva vissa enstaka personer som kommenterat här!

[EM L]
7/30/17, 2:43 PM
#47

Är 13 år och tänker väldigt mycket på det också med att ha en pojkvän.

Drömmer ibland om det också.

Är kanske dumt, men blir faktiskt ibland kär i personer som inte finns i verkligheten.

tiger tok
7/30/17, 4:33 PM
#48

För mig går det till och från, har haft två stycken intresserade innan sommaren, men jag var inte intresserad av dem, och jag har nog inte tid för en relation nu. Man ska ju dock aldrig säga aldrig, jag tar det som det kommer:) Tänk bara på att om man törstar väldigt mycket för en relation så är det lätt att bli "blind", bara så att man tänker efter en extra gång:)

Annons:
[Tismon]
7/30/17, 5:42 PM
#49

Jag förstår varför man gärna vill vara i ett förhållande, jag kan själv komma på mig själv med att drömma lite jag med. Men av erfarenhet så blir det inte bra när man försöker för hårt eller "tvingar" förhållanden att hända. När man går ut och "jagar" förhållanden. Av ren omtanke så vill jag säga att det är viktigast att bygga upp en grund i sig själv för att kunna hitta ren och hälsosam lycka hos någon annan. Är man inte självsäker eller mår bra i sig själv blir man oftast bara kär för fel anledningar. När förhållanden tar slut tar det då oftast dubbelt så hårt (om inte mer) på ens mentala hälsa. Vill inte att man ska behöva bli sårad :/ Det är väldigt enkelt att man blir blind pga kärlek.

Upp till toppen
Annons: