Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 1385 ggr
unicarl
7/19/17, 9:54 PM

Vilken klass ska ni börja?

Hej! Som rubriken lyder så undrar jag: vilken klass ska ni börja nu efter sommarlovet? Vad har ni för förväntningar? Fördelar och nackdelar? Själv ska jag börja åttan. Är taggad på att inte vars yngst längre (sorry blivande sjuor, det var inte det roligaste på min skola) men är fett nervös eftersom alla säger att åttan är det jobbigaste året! Hoppas det går bra till hösten för alla!

Annons:
Snuffles
7/19/17, 10:03 PM
#1

Börjar ettan, väldigt nervös because gymnasiet och allt men ändå väldigt taggad för det känns bra att börja med något nytt.

unicarl
7/19/17, 10:10 PM
#2

#1 Shit vad spännande! Om det är något jag ser fram emot så är det gymnasiet! Verkar som en härlig tid. Vilken linje ska du gå? Lycka till i höst!

Snuffles
7/19/17, 10:46 PM
#3

#2 Naturbruk inriktning hund. Det är ett praktiskt gymnasium så det blir väldigt mycket praktik istället för att bara sitta i skolbänken vilket jag tror kommer passa mig bra!

tiger tok
7/19/17, 11:18 PM
#4

#3 vilket gymnasium?

Tokyo
7/20/17, 11:41 AM
#5

Börjar ettan, ska gå media. Dessutom ska jag flytta hemifrån för första gången så det är inte bara skolan i sig som kommer förändras utan jag kommer också bo i en ny stad själv.

Kommer ha en kompis med mig, och eftersom så få söker till media kommer det tydligen bara vara en klass, så vi kommer alltså garanterat gå i samma klass. Detta kommer vara en utmaning i och med att vi lätt kommer ha en tendens att hålla oss för oss själva och inte lyckas skaffa andra vänner, men samtidigt hade jag antagligen dött av ångest ännu mer om jag hade behövt gå dit helt ensam utan att känna någon.

Flöffo
7/20/17, 11:57 PM
#6

Börjar tvåan (:

//Flöffo

Annons:
DogeLove
7/22/17, 10:18 AM
#7

Börjar 6an. :)

powerade
7/22/17, 11:43 AM
#8

Just gått ut skolan:D På högstadiet här så började man redan i 6an. Så 7orna var inte minst;))

alehajo
7/22/17, 12:21 PM
#9

Jag början ettan till hösten :)

Katniss
7/22/17, 4:39 PM
#10

Börjar ettan :)

R.I.P. Anton 💔

stinatz
7/22/17, 9:51 PM
#11

Börjar ettan, teknik!

Vetntens
7/24/17, 10:34 PM
#12

Börjar även jag ettan ahah

Whippetgerbilen
7/28/17, 11:06 PM
#13

Jag ska börja tvåan i gymnasiet, och jag har ganska mycket ångest inför hösten för att jag har inga vänner i min skola, så kommer att vara ensam vilket ju inte känns kul.

Dogs is my world ♥

Annons:
shia
7/29/17, 12:38 PM
#14

Ska börja åttan å har jävligt mkt ångest inför det. Då jag hatar all press i skolan samt den press jag har på mig själv, måste Få A i allt. Hela tiden. Plus att jag jämför mig med andra hela tiden, och måste vara smalast. Samt hatar jag skolan för att jag jämt mådte fejka ett leende hela tiden, skratta. Men åttan kommer nog bli lättare än sjuan då min klass "vet" att jag mår dåligt,.lärarna har lite hum. Så om någon undrar kan jag säga bättre. Men jag vet att jag kommer skära mig oftare, svälta mig hårdare, och få mer självmordstankar. Men iövrigt älska jag atr vara i skolan. Älskar min klass då alla är jävligt underbara mäniskor. Men är samtidigt rädd varje eviga dag att någo n lärare eller så ska komma på mig. (i 7 an var jag rädd varje dag. Å fy fasiken så många lögner jag kom med när lärarna undrade) varenda lärare är jämt oroliga för mig. Men ska ändå bli skönt att komma rill skolan. Bara där och i stallet betyder jag något å kan vara mig själv. Min familj hatar mig. Ska dock ej gå gymnasium,(trots att alla tyck jag kan bli vad som helst. Läkare, lärare, politiker, kemist, nobelpristagare blablabla) jag vill fara till Frankrike å bli montéryttare å kusk. Det är anledningen till att jag står ut och inte tagit livet av mig de 6 åren som gått.

panini
7/29/17, 12:54 PM
#15

Skulle egentligen börjat 3:an i gymnasiet men min skola har gjort en specialare till mig så jag får gå kvar i min IMIND klass och läsa för 2:an, ingen inriktning utan bara dom viktiga ämnena. Känner inget speciellt inför skolstarten, bara det enorma hatet mot de flesta andra elever på skolan, märks att man bor i en by med lågt IQ… 😴

[EM L]
7/30/17, 2:40 PM
#16

7:an i högstadiet! Ska bli så kul=)

Emiliia
7/30/17, 9:35 PM
#17

Börjar 7:an xD

Sasmal
8/1/17, 9:27 PM
#18

Jag börjar 8:an. Jag är mest nervös för att min bästa vän har bytt skola och skolan jag går på blandar klasser varje år och jag kanske inte hamnar med mina andra vänner. Sen känns det också jobbigt att åttan ska vara det jobbigaste året, att jag ska börja ta skolan mer seriöst och att jag ska försöka få mindre än 3 C i år.

Wowy
8/1/17, 10:41 PM
#19

Jag börjar andra ring, humanistisk linje. :)

"Vi som lever är bara döda på semester, nån sorts sommargäster" Bodil Malmsten

/Wowy, medarbetare på Vegan iFokus☀️

Whippet
8/2/17, 2:56 AM
#20

Börjar 1:an på gymnasiet, har inga speciella tankar igentligen, vill bara göra klart dessa 3 åren nu och sen köra de sista åren på högskolan, usch haha, men det kommer säkert bli bra och roligt att få lite omväxling, har gått hela grundskolan i 10 år nu på samma skola.

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
Äppelsnäckan
8/4/17, 1:20 PM
#21

Börjar tvåan. Ser en aning fram emot undervisningen och lärarna men hatar eleverna. Har sociala problem så funderar på att söka hjälp för jag orkar inte.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Vrilen
8/4/17, 2:48 PM
#22

Börjar 7:an

Hamster:P
8/26/17, 8:48 AM
#23

började 7an :(

ra-17
8/28/17, 4:09 PM
#24

Börjar 3:an på gymnasiet

[rumelle]
8/28/17, 7:27 PM
#25

Börjar…. bli gammal

Upp till toppen
Annons: