Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 4678 ggr
[Jossan456]
2017-07-31 12:41

Ett hej & hejdå samtidigt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er!
Jag har varit medlem på iFokus sen årtalet 2011/2012, det har varit en del kaos på hemsidan under de åren i början som jag var mest aktiv här. Men sen när jag blev äldre (13, 14 och 15 år) så började jag få en hel del problem med mitt psykiska mående, så det blev att jag drog mig undan mer och mer från iFokus under vissa längre perioder då jag mådde väldigt dåligt. Kan berätta lite kortfattat kring vem jag är för min profilbeskrivning är inte uppdaterad. Jag är en 18 årig tjej som numera bor i dem Småländska gröna skogarna, sen över 2 veckor tillbaks har jag  flyttat till en egen liten tvåa. Har bott omkring Göteborg tills jag var kring 17 år. Nu till saken varför jag skriver detta inlägg, det är för att jag vill be väldigt mycket om ursäkt till dem andra människor som var medlem på iFokus under den perioden i början som jag var som allra värst (Då jag precis hade blivit medlem). Under dessa åren som jag inte har mått bra pågrundav mitt psykiska mående, så har jag mognat en hel del både i mitt beteende emot andra människor och dess ting. Dock har det tagit en lång tid för mig att komma ur dem gamla hjulspåren, men jag lyckades till slut och nu sitter jag här idag i en helt egen lägenhet. Vill även försöka nå ut till andra barn/ungdomar/unga vuxna som kanske också mår dåligt eller liknande att det finns väldigt bra hjälp att få antingen igenom en psykolog, Socialtjänsten i ens kommun eller något annat sådant liknande. Har själv stött på rätt så många människor under dessa 3/4 åren då jag har haft det jobbigt som har mått såpass dåligt att dem inte har vågat söka hjälp själva, men det är aldrig för sent att söka hjälp och kunna få hjälp. Jag har ett favorit citat som jag använder nästan varje månad: Jag är inte perfekt, ingen är perfekt. Men jag är bara mig själv och jag är stolt över att jag är jag.

_Jag hoppas iallafall att alla här på iFokus har haft en väldigt bra sommar hittills och att det kommer fortsätta vara en bra sommar för er.
Många vänliga hälsningar 

Josefin (Jossan456)_

Annons:
DogeLove
2017-08-01 21:02
#1

Bra skrivet och lycka till i livet! ❤️

[Jossan456]
2017-08-10 10:28
#2

#1 Tack så mycket, det betyder!

Upp till toppen
Annons: