Annons:
Etikettalkohol-och-droger
Läst 1688 ggr
Duvethon
8/3/17, 1:25 AM

E-cigg

Hej! Jag vill först understryka att jag INTE vill uppmuntra till någon form av rökning. Syftet med tråden är att diskutera hälsorisker med rökning och alternativ till att sluta röka, om detta inte är okej kan inlägget tas bort. Jag är 19 år gammal och rökare. Nu har jag bestämt mig för att sluta med anledning av att jag vill minimera hälsoriskerna som tillkommer vid rökning. Idag införskaffade jag mig en e-cigarett vilket innehåller konstgjord ånga vilket gör att det inte utgör någon hälsorisk, förutsatt att man inte köper med nikotin (vilket jag gör). Detta är dock något som icke-rökare inte bör ägna sig åt, då man genom att röka e-cigg lättare börjar röka vanliga cigaretter. Till er som är unga och röker, avstå. När ni blir äldre kommer ni inse att det finns så mycket annat i livet som är viktigare. Nu till frågan: finns det några som har slutat att röka? och finns det några som har börjar röka e cigg istället, vad är era erfarenheter? Ersatte e ciggen behovet och vad kan ni se för fördelar respektive nackdelar? Mvh

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Annons:
Cragan
8/3/17, 2:56 AM
#1

först det är inte riskfritt ens med den nicotin fria vätskan det är dock mindre risker med e-cigg.
o med det sagt så kör jag själv på e-cigg startade med en alien220 mod o en baby beast (köptes som ett paket) har nu mera en kanger dripbox 160 med en tsunami 24 o en eleaf istick tc100 o en tesla nano 120. som används med en recoil eller motofo sapor v2.
coils gör jag själv i rostfitt 316, ejuce blandar jag även den själv.

gick från 2 dosor snus o ca 1 paket cigg om dagen till 0 av bägge men startade på 28mg/ml nicotin är nu nere på 3mg/ml.
fördelar billigare än tobaks o varor missfärgar ej innomhus (för dem som röker inne) o ingen askkopps lukt.
nackdelar kastar fortfarande bort pengar i onödan bara inte lika mycket o är fortfarande hälsorisker.

[LadyK]
8/3/17, 8:42 AM
#2

Har varit rökare och slutat med ciggen röker idag 3 mg olja i en istick Pico då jag inte gillar stora klumpiga saker. Är min grabb som lurat på mig detta. Mår 100 gånger bättre och då jag tränar mycket så har konditionen förbättrats då detta inte påverkar lungorna på samma sätt. Upplever att jag röker mindre och mindre men är inte beredd att lägga ner det helt än.

Duvethon
8/3/17, 12:56 PM
#3

#1 Såg nu att jag formulerade mig fel i inlägget. Ja, det finns risker med e-cigg men de är väldigt små i jämförelse med vanliga cigaretter. Studier visar att nikotin inte ger upphov till cancer och det är ju helt fantastiskt(!!). Ämnet som finns i ångan är detsamma som finns när man har ånga på teatrar/konserter. :)

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Duvethon
8/3/17, 12:56 PM
#4

#1 Såg nu att jag formulerade mig fel i inlägget. Ja, det finns risker med e-cigg men de är väldigt små i jämförelse med vanliga cigaretter. Studier visar att nikotin inte ger upphov till cancer och det är ju helt fantastiskt(!!). Ämnet som finns i ångan är detsamma som finns när man har ånga på teatrar/konserter. :)

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Honestyisdead
8/4/17, 12:54 AM
#5

#3 Det diskuteras väl än hur farligt ångan är. Bäst är ju att inte dra ned främmande saker i lungorna om man kan undvika.

Om det skulle vara samma sak som på teater är det ju fortfarande skillnad på att dra direkt från förångaren ned till lungorna ofta (som en rökare) och på att andas det på en teater.

Duvethon
8/4/17, 3:15 AM
#6

#5 Precis, hälsoriskerna har ännu inte fastställts. Trots detta är jag väldigt mycket nöjd med mitt beslut. Studier visar att e-cigg innehåller 95% mindre skadliga ämnen om jag minns rätt (minns dessvärre inte källan). Förhoppningsvis kommer jag att använda e-cigg som "övergång" till att sluta helt. Nu har första dygnet som rökfri gått och det känns väldigt bra! Röker vanligtvis 2-3 paket i veckan.

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Annons:
Honestyisdead
8/4/17, 3:53 AM
#7

#6 Absolut. Det är säkerligen bättre!

Calcifer
8/4/17, 1:55 PM
#8

Jag är rökare, men för mig handlar det inte om nikotinet. Det handlar om att jag lider av extrem ångest, och när jag tar en cigg får jag en tillfällig paus från allt. Jag slår igång musik i öronen och står och bara… ja, tar en paus, liksom. Vet inte om e-cigg skulle hjälpa men jag önskar såklart att jag inte rökte.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: