Annons:
Etikettövrigt
Läst 581 ggr
unicarl
8/8/17, 9:31 PM

Namnbyte/tillägg

Hej! Vet inte om detta är rätt iFokus att posta detta på men vi kör ändå. Kort sagt så funderar jag på att lägga till ett mellannamn. Jag har pratat med mina föräldrar då jag är minderårig och de har gått med på det. Namnet jag vill lägga till är Lola. Skulle då bli [förnamn] [mellannamn] Lola [efternamn]. Ber er inte om er åsikt om namnet då det är mitt val och jag är nöjd med det. Det jag undrar är hur jag går till väga och om någon av er har gjort ett namnbyte/lagt till ett namn. Vad det en enkel process? Tog det lång tid?

Annons:
Pia-69
8/8/17, 10:28 PM
#1

Jag tror det är skattemyndigheten som du (och dina föräldrar) måste ta kontakt med. Gå in på deras hemsida så står där hur man går tillväga!


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Namiko
8/9/17, 5:53 PM
#2

Det är väldigt enkelt att lägga till ett förnamn (alla namn som kommer före efternamnet räknas som förnamn). Det är som sagt via Skattemyndigheten man går, man skriver ut en blankett, fyller i, dina föräldrar behöver skriva under om du är under 18. Sen är det bara att skicka in så ska det vara klart på några veckor.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Upp till toppen
Annons: