Mode och skönhet

Tonåring med hår problem

2017-08-15 19:59 #0 av: Vill vara anonym

Hej! Jag tvättar mitt hår varannan dag men det ser smutsigt ut ungerfär en dag efter att jag tvättat det ändå. Jag använder torrschampo varannan dag. Undrade ifall någon hade något bra tips på att mitt hår inte skulle bli så smutsigt genast. Har hört om såna som tvättar ungefär en gång i veckan och det hålls rent😦Förstår inte hur de lyckas. Tacksam för svar!

Anmäl
2017-08-15 20:04 #1 av: Hera

För att slippa ditt problem måste du sluta tvätta så ofta. Det är jobbigt eftersom håret blir fett så fort men det är värt det.

Jag började med att dryga ut en dag i taget. Jag gick med fett hår länge. Nu kan jag gå i alla fall 3 dagar.

Sen finns ju balsammetoden. Googla på den.

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl
2017-08-15 21:00 #2 av: Calcifer

Ju oftare man tvättar desto oftare brukar man "behöva" tvätta. Nu när jag har kort hår och vant mig av vid att tvätta så ofta så ser mitt hår fräscht ut lätt i 4-5 dagar utom om jag haft en massa produkter i. Så jag tvättar inte oftare än så.

"I think the problem with people like this is that
they're so stupid they have no idea how stupid they are."

Anmäl
2017-08-15 22:21 #3 av: powerade

Prova annat shampoo och balsam. Vissa sorter är rena fettbomben på mig. Och då är det ju såklart man tvättar ofta.

Men sätt upp håret och tvätta det ibland bara med vatten och balsam och försök ignorera att det är smutsigt ( är lättare om man har svans)

Anmäl
2017-08-18 22:02 #4 av: MEML

Sluta  tvätta håret så ofta så blir det inte så fett.

Själv tvättar jag det så fort det har blivit för fett.

Använd inte för stark eller för mycket schampo.

Själv har jag en väldigt mild schampo också.

Som #3 tipsar ha hästsvans också dom dagar då håret börjar bli smutsigt. Själv så funkar det inte här hos mig eftersom jag har halvlång lugg.

Medarbetare på  Omplacering och Teckning iFokus

Anmäl
2017-08-18 22:03 #5 av: Calcifer

#4 Fäst bort luggen med pannband? Åtminstone när du är hemma om du inte får till det så att det ser "bra" ut?

Anmäl
2017-08-18 22:07 #6 av: MEML

#5 Hehe, då  har jag hellre smutsig lugg än pannband för jag ser helt CRAZY ut med pannband och lugg.

HeheSkrattar

Anmäl
2017-08-18 22:11 #7 av: Calcifer

#6 Jag tänkte mer hemma då ingen ser. :P

Anmäl
2017-08-18 22:13 #8 av: MEML

#7 Så tänkte du
=) Fast om ingen ser så behövs det ju inteGalen

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.