Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 1336 ggr
Vill vara anonym
8/15/17, 7:59 PM

Tonåring med hår problem

Hej! Jag tvättar mitt hår varannan dag men det ser smutsigt ut ungerfär en dag efter att jag tvättat det ändå. Jag använder torrschampo varannan dag. Undrade ifall någon hade något bra tips på att mitt hår inte skulle bli så smutsigt genast. Har hört om såna som tvättar ungefär en gång i veckan och det hålls rent😦Förstår inte hur de lyckas. Tacksam för svar!

Annons:
Honestyisdead
8/15/17, 8:04 PM
#1

För att slippa ditt problem måste du sluta tvätta så ofta. Det är jobbigt eftersom håret blir fett så fort men det är värt det.

Jag började med att dryga ut en dag i taget. Jag gick med fett hår länge. Nu kan jag gå i alla fall 3 dagar.

Sen finns ju balsammetoden. Googla på den.

Calcifer
8/15/17, 9:00 PM
#2

Ju oftare man tvättar desto oftare brukar man "behöva" tvätta. Nu när jag har kort hår och vant mig av vid att tvätta så ofta så ser mitt hår fräscht ut lätt i 4-5 dagar utom om jag haft en massa produkter i. Så jag tvättar inte oftare än så.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

powerade
8/15/17, 10:21 PM
#3

Prova annat shampoo och balsam. Vissa sorter är rena fettbomben på mig. Och då är det ju såklart man tvättar ofta. Men sätt upp håret och tvätta det ibland bara med vatten och balsam och försök ignorera att det är smutsigt ( är lättare om man har svans)

[EM_L]
8/18/17, 10:02 PM
#4

Sluta  tvätta håret så ofta så blir det inte så fett.

Själv tvättar jag det så fort det har blivit för fett.

Använd inte för stark eller för mycket schampo.

Själv har jag en väldigt mild schampo också.

Som #3 tipsar ha hästsvans också dom dagar då håret börjar bli smutsigt. Själv så funkar det inte här hos mig eftersom jag har halvlång lugg.

Calcifer
8/18/17, 10:03 PM
#5

#4 Fäst bort luggen med pannband? Åtminstone när du är hemma om du inte får till det så att det ser "bra" ut?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[EM_L]
8/18/17, 10:07 PM
#6

#5 Hehe, då  har jag hellre smutsig lugg än pannband för jag ser helt CRAZY ut med pannband och lugg.

Hehe😃

Annons:
Calcifer
8/18/17, 10:11 PM
#7

#6 Jag tänkte mer hemma då ingen ser. :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[EM_L]
8/18/17, 10:13 PM
#8

#7 Så tänkte du
=) Fast om ingen ser så behövs det ju inte🤪

Calcifer
8/18/17, 10:29 PM
#9

#8 Jag tänkte mer för känslan själv. När jag hade långt hår och det blev fett var jag tvungen att sätta upp det för annars tyckte jag det var så äckligt själv. Oavsett om någon såg det eller inte så kände jag det liksom. Därför jag tänkte att om det handlar om känsla men ingen ser så, ja, så länge man får bort håret från ansiktet så man inte själv störs av det så är det ju lättare att avvakta lite med att tvätta. :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: