Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 2908 ggr
anonym0
2017-08-17 17:30

Rakad eller ej?

Är ni rakade runt könsorganet eller ej? Skriv kön, ålder, rakad eller ej

Annons:
Scorpio97
2017-08-17 17:32
#1

Tjej, 19 år. Det varierar. Ibland är jag helrakad, ibland delvis och ibland låter jag det växa. Föredrar oftast att vara rakad, men vissa gånger orkar jag inte eller så känner jag inte för att vara rakad och då får det vara som det är helt enkelt.


//Jessie

Fridaaaa
2017-08-17 17:36
#2

Tjej, Snart 27
Menar du på organet också?
Jag är ibland rakad, ibland trimmar jag bara ner :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[134643]
2017-08-17 19:09
#3

Är helrakad när jag ska träffa pojkvännen. Under sommaren är jag också helrakad, men lite lat så det kan gå nästan en vecka mellan att jag rakar mig. Under årstiden som jag inte har bikini, och tiden jag inte träffar pojkvännen, får det växa helt fritt haha. Är tjej och 19.

[Tuulikki]
2017-08-19 16:10
#4

Tjej, 22, trimmar ner håret men rakar inte.

EndlessEternity
2017-08-21 23:45
#5

Tjej, 16.5, rakar ca varannan dag

JoannaLi
2017-08-22 07:56
#6

Tjej, 18. Rakar när andan faller på, ungefär varannan månad. Trivs ganska bra utan att vara rakad, men vill ibland rensa upp och helrakar då.

Annons:
Snuffles
2017-08-23 00:26
#7

Bara venusberget. Är tjej och 16.

evelinaa.
2017-08-23 21:35
#8

Tjej, 17 fyller 18 i December, rakad fast kan gå 1 vecka eller mer ibland för jag är lat men gillar  mest att vara rakad

[Devya]
2017-08-26 07:47
#9

Tjej, 30. Brukade raka mig men slutade då min nuvarande partner tycker att sådan är fult. Nu rakar jag endast blygdläpparna.

Fridaaaa
2017-08-26 08:29
#10

#9 Tycker inte du ska sluta raka dig bara för att din partner tycker det är fult :) 
Raka så som DU gillar :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Devya]
2017-08-26 10:28
#11

#10 Inte vill jag ju att han ska bli äcklad av att se mitt underliv, vilket han blir om jag har rakat bort allt. Det är också mycket skönare att ha en buske! Man slipper taggigheten och fula enstaka plitor. Så det är enbart fördelar med att jag har slutat raka bort allt. :) Anledningen till att jag ens började raka var för att jag var nyfiken och det var trendigt och något som "alla" killar skulle gilla. Så jag började pga press och förväntningar av media, killar och dylikt. Insåg inte förrän senare varför jag ens hade börjat. Det var ju alltjämt mera jobb med att raka sig än att låta bli. :)

Fridaaaa
2017-08-26 10:33
#12

#11 Fortfarande din kropp. Kan han inte acceptera hur din kropp ser ut - är han inte värd dig. Men min åsikt. Jag skulle aldrig göra något med min kropp - för min partners skull. Aldrig.

Ja gillar du det själv är det en sak - men menade att man aldrig ska göra för någon annans skull :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Devya]
2017-08-26 11:06
#13

#12 Visst skulle han acceptera att jag rakade mig om jag verkligen ville göra det. MEN han skulle fortfarande bli lite avtänd av att se mitt rakade underliv då vi är intima. Då är det upp till mig vad som är viktigare (om jag nu skulle verkligen vilja raka bort allt där nere). Vill jag vara rakad och se hur avtänd han blir av att se mitt könsorgan eller vill jag göra det lättare för honom så att han inte blir avtänd? Han har aldrig någonsin tvingat mig till att göra något som jag inte är ok med.

Det är ju endast hår i slutändan. Det är något man otroligt lätt kan förändra. Svårare skulle det varit om det handlade om min rumpa, bröst, armar och så vidare. Kunde han inte acceptera det så skulle han definitivt inte vara min kille ju.

Oberoende är det ju först NU som jag har insett att jag ALDRIG rakade mig för min egen skull utan det var pga att det förväntades av mig. Inte ångrar jag mig att jag testade på det men jag är nu mer än någonsin lättad över att jag slutade. Jag insåg aldrig hur pass jobbigt det var.  Nu skippar jag även ofta över att raka mina ben och min kille tycker att jag är lika sexig för det. Han har inget emot håriga underliv, ben eller hår under armarna och så vidare. Jag känner mig otroligt lyckligt lottad som har en man som honom.

Jag gör mycket för min partners skull, men endast om jag själv är ok med det. Jag klär upp mig för att jag vill emellanåt vara extra fin inför honom. Jag använder vissa gånger rött läppstift för att han tycker det är otroligt snyggt på mig, jag använder mina glasögon lite oftare än tidigare för han tycker att de är så fina på mig och så vidare. Men visst använde jag också där emellan mjukisbyxor som han avskyr och så vidare. Det är sist och slutligen mitt val vad jag gör.

Ibland inser man dock inte exakt om man gör något för att man verkligen vill det eller om man gör det för att det är trendigt just nu. Eller så var det för mig då. :)

Annons:
Snowblind
2017-09-02 18:59
#14

Är ej tonåring längre men har aldrig rakat (bara några enstaka gånger, fast aldrig helt cleant om man säger så) utan alltid klippt ner det litegrann till en bekväm längd när jag tycker att det blivit för långt. Ingen partner jag har haft har yttrat några klagomål över detta. Jag tycker som tidigare nämnts också att det är skönare än att ha stubb och så tror jag det är mer hygieniskt. (Det är iallafall mer hygieniskt med skägg än utan skägg enligt en doktor, kan försöka leta källa om någon är intresserad.)

Hjärta till er. Blomma ha en fortsatt fin dag!!

emeliiiiieee
2017-09-03 14:38
#15

Tjej, 22, rakar enbart blygdläpparna när jag orkar haha. Kan ibland gå flera månader imellan men sånt är livet :)

powerade
2017-09-04 10:58
#16

Är helt orakad. Är lite obekväm om jag ska byta om vid personer eller liknande. Men ibland händer det att jag tar ner det så det blir kort. Är för lat att hålla efter även om man känner sig lite fräschare

eeyoree
2017-09-04 11:57
#17

Jag är 17 år och rakad, (eller orakad tills jag rakar mig igen🤔 😃)

elsabergs
2017-09-08 19:56
#18

#12 ja fast varför rakar DU dig kan du ju fråga istället; för det är så uppenbart att alla rakar sig för att det är "fult" med hår på tjejer. man vill ju inte visa sig som man är för vad skulle killarna säga då??  man kan försöka intala sig att man "gillar känsla av att vara len" men tror inte det håller i slutändan.🌺

Fridaaaa
2017-09-08 20:01
#19

#18 Personen hade ju skrivit varför hon rakar sig, varför ska jag fråga varför hon gör det då?
Men nu hänger jag inte med vad denna kommentaren har med min att göra?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

elsabergs
2017-09-10 13:45
#20

#19 jg menar att du borde fråga dig själv. hon rakar sig inte ,på grund av hennes kille och du rakar dig på grund av killar

Annons:
Fridaaaa
2017-09-10 13:52
#21

#20 Nu har du blandat ihop oss. Jag rakar mig inte pga killar.
Jag rakar/trimmar ner enbart för att jag själv vill, skiter i vad killar tycker. (har sambo visserligen men ahde inte gjort det för andras skull ändå och inte för sambons skull heller - min kropp mitt val)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Äppelsnäckan
2017-09-10 16:43
#22

Är 17, tjej, rakar mig regelbundet, tycker det känns ofräscht och orent att ha hår så jag klarar inte av det.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

[EM_L]
2017-09-10 20:35
#23

13 år och för det mesta orakad=)

Zachis
2017-09-13 20:29
#24

18 orakad, men jag klipper lite med saxen ibland för att hålla allt i styr. det händer enstaka gånger att jag rakar bort allt om jag vill vara lite extra snygg för min kille

Lizelda
2017-09-14 22:50
#25

Tjej, 19, varierar väldigt. Beror på vad jag orkar. Föredrar rakat men oftast går det en månad typ mellan rakningarna, likadant med benen. Sambon gör allt tänkbart, oavsett jag är rakad eller inte, så gör det när jag känner för det.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Upp till toppen
Annons: