Annons:
Etikettövrigt
Läst 1326 ggr
Hamster:P
8/26/17, 8:16 AM

Gillar inte min nya skola...

Började i 7an på en ny skola förra veckan. Ville helst inte gå på den skolan… Det började med att vi fick ett brev om vilken skola vi hade kommit in på… och självklart så kom jag inte in på den skolan som jag ville komma in på. Blev skitledsen. En av mina kompisar kom in, vilket gjorde mig ännu ledsnare. Så nu hamnade jag i en rätt lugn klass, med 2 av mina gamla kompisar från min gamla skola. Det är inga som är elaka och så i klassen, men det känns inte som att vi kommer skaffa några nya vänner. Alla lärare är verkligen jättedåliga. Speciellt NO & matteläraren (och det är mina favorit ämnen)… Skolan har också jättemånga regler. En av dem är mobilförbud. Jag har längtat efter att få ha min mobil på rasterna hela mellanstadiet… känns som om man är fast i ett fängelse. Maten är också äcklig… och matsalen är liten. Skolan ligger också typ ute i skogen… det ända man kan gå till på rasterna är ett litet Ica… vid den andra skolan så är det typ ett köpcentrum. Kan inte sluta tänka på min kompis som går på den skolan. Saknar henne skitmycket… på hennes skola så får man ha sin mobil… Just nu så känns det verkligen inte som om jag går i högstadiet… :(

Annons:
Aleya
8/26/17, 9:45 AM
#1

Vänner kommer ni säkert kunna skaffa er. Skolan har ju just bara börjat. Gällande regler är det inte så mycket att göra åt. Det är bara gilla och acceptera. Det är väl bra att det finns någon affär om man behöver handla nått. Jag tror du behöver ändra din syn på detta istället för att sitta och tänka att allt är skit.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Fridaaaa
8/26/17, 10:35 AM
#2

Vänner tar tid
Du behöver bara vänja mig
Ta inte det lite fel - men du låter lite "Bortskämd" med utbudet på saker och ting

Det du beskriver, är jag uppväxt med,  med få butiker, skog osv och det fungerar utmärkt :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Äppelsnäckan
8/26/17, 11:31 AM
#3

Förstår att det känns skit, speciellt när din kompis går där och inte du. Försök stå ut ett tag, det kan kännas bättre om det får gå lite tid.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

tiger tok
8/26/17, 4:11 PM
#4

Fast vadå, jag får använda min mobil, men gör det inte. Är väl jättebra att ni lär er göra annat än att glo i mobilen? Och även fast det hade funnits ett köpcentrum har man inte så mycket pengar i sjuan att man kan gå och köpa saker hela tiden!

DogeLove
8/26/17, 4:51 PM
#5

Menar värkligen inget illa men tycker att vissa här är kanska elaka mot TS. Förstår hur hon känner även fast jag inte är i hen's sits. Jag och jätte många i förra klassen har värkligen längtat efter högstadiet efter friheten med att kunna sticka till stan och kunna använda mobilen just för att det känns frit speciellt och som en liten millstolpe närmare friheten och att närma sig vuxen ålder. Då är det väll sjävklart att man blir besviken om det inte blir så. TS är inte bortskämd överhuvudtaget. Sen att hennes kompis går på en annan skola gör det ju bara värre. Men som sakt det är bara min åsikt och vill inte ha en stor disskusion :). Men till TS ha tålamod det blir bättre när det börjar komma igång och du börjar få kompisar! ❤️.

Aleya
8/26/17, 5:10 PM
#6

#5 elak? Är det elakt att säga att rätta sig efter regler som finns? Man behöver inte gilla dom men rätta sig efter dom för sin egna skull. Sen kanske ni unga bör lära er att det finns annat än att glo i mobilen. Skulle inte skada. Och som jag fattade det så finns det någon vän på samma skola. Så ts är inte helt ensam.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
DogeLove
8/26/17, 9:00 PM
#7

#6 Jo, du har rätt ville bara sympatisera med TS för tycker synd om henne men det var dumt av mig att kalla dig elak och ber om ursäkt för. ❤️ Och nej hon är inte helt ensam vilket är bra! :)

[Devya]
8/27/17, 6:35 AM
#8

Kom ihåg att det kunde ha varit värre. Då jag gick i högstadiet så fick vi inte lämna skolgården för att gå ner till ett litet cafe som låg 200m ifrån! Gjorde vi det och blev påkomna så blev det kvarsittning. Nu i början känns det säkert tråkigt men ge det lite tid. Det blir säkert bättre senare. Va glad för att du har en lugn klass åtminstone. :)

Hamster:P
8/27/17, 10:54 AM
#9

Tack för svar. Förstår att jag låter lite bortskämd, och att det finns andra som har det värre. Och ja, jag har ju bara gått där i en vecka… Angående mobiler, så vill jag inte att vi ska få använda dem för att spela spel… jag vill gärna ha den för att jag ska kunna "chatta" med min andra kompis (låter jättekonstigt)… Vi fick också ingen chans att visa att vi kan ha dem, utan att skapa problem. Regeln blev ny för i år.

Aleya
8/27/17, 11:05 AM
#10

#9 men chatta kan man göra efter skolan. Och uppenbarligen har dom haft problem med detta att man använder mobilen till det man inte ska på raster. Exempelvis på ett jobb så har du inte tid att pyssla med mobilen, och skolan är ditt jobb just nu. Så kan förstå den regeln.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Snuffles
8/28/17, 2:51 PM
#11

Tycker det låter konstigt att man inte får ha mobilen, på lektionerna kan jag förstå men rasterna?

Aleya
8/28/17, 3:27 PM
#12

#11 jag tänker att det kan ha skett skumma grejer på rasten gällande användande av mobilen och kanske handel med inte så lämpliga saker. Så det kanske är därför detta har skett.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Hamster:P
9/13/17, 5:59 PM
#13

#12 

Grejen är den att skolan hade ett dåligt ryckte förut. Och nu känns det som de försöker göra skolan till den bästa.

Massor av regler, mobilförbud mm…

Har säkert fel, men aja :/

Annons:
Aleya
9/13/17, 6:08 PM
#14

#13 ja men då har det säkert varit typ gängbråk, försäljning av olagliga saker osv. Så ja tyvärr det är bara gilla läget.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

witchling
9/13/17, 6:43 PM
#15

Skickar styrkekramar ❤️ 

Förstår att mycket av ditt liv involverar din skola just nu och att det kanske känns eller har känts som världens undergång, det gjorde det för mig när jag gick i 8an och inte fick byta klass. Försök se det positiva kanske istället, det här kan vara din chans att blomma ut och skaffa nya kompisar, och räcka ut en hand för att lära känna andra. Det är tre år av ditt liv, håll ut så blir det nog bättre och i värsta fall borde du nog kunna byta skola 🙂

Upp till toppen
Annons: