Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 775 ggr
Miss mouse
2017-08-31 16:54

Tjäna pengar?

Är 14år och bunkra upp ordentligt med pengar. Jag ska då i framtiden (ca.2år) köpa min första häst! Som jag längtar!! Men jag vill ha ordentligt med pengar så att jag kan köpa en bra häst som inte är 20+ eller ej ridbar. Vi snackar alltså om ca. 60.000kr. Låter väldigt mycket men tänker göra allt för att tjäna ihop pengar! Har ni några tips på hur jag kan tjäna pengar? Säljer i nuläget käpphästar för 500kr men får i slutänden ut ca. 100kr efter alla material kostnader osv. Och hästarna tar 1 vecka styck att göra. Så vill ha något vid sidan om. Bor i Östergötland och rider 5dagar i veckan + har en hund så har inte all tid i världen men funderar på om det finns något jobb i Linköping? Eller vet ni något man tjänar pengar på? Tänker att jag vill tjäna sisådär 2-3tusen i månaden gärna mer men det blir nog för mycket jobb. Men har ni några idéer? Smyckes tillverkning? Alla idéer är välkomna!!

HjärtaStort och smått bra kompott!Hjärta

Annons:
tlover
2017-08-31 17:10
#1

Nu är ju det tidmässigt passande att plocka bär/svamp. Det får du göra trots att du är så ung och du behöver inte skatta upp till 12500:-/år (eller något sånt). Visst du får inte in allt så men endel kan du få in så.

l'm back

[134643]
2017-08-31 18:30
#2

Sälja reklam kanske kunde vara något? Då jobbar du två dagar i veckan typ, en dag med att sortera och en med att dela ut. Jag fick ut 1200 i månaden när jag gjorde det, men vet att det varierar en del från plats till plats.

[134643]
2017-08-31 18:31
#3

Sen hoppas jag också att du har en plan för hur du ska betala för hästen när du faktiskt har den. Inköp är ju bara en bråkdel av vad hästen kommer kosta i sitt liv hos dig.

[Littlepig]
2017-08-31 19:11
#4

Upp till 19000 är det som gäller angående skatt. Jag rekommenderar att dela ut reklam. Man jobbar två dagar (en dag sorterar man, det tar ungefär 1-2 timmar) och på lördagen eller söndagen delar man ut vilket kan gå på allt från 1 och en halv timme till 3-4 timmar beroende på distrikt. Tar det så pass lång tid får man givetvis mer ersättning. Jag får 420/mån för ett relativt litet distrikt. Mina kompisar har fått allt ifrån 600/mån till 1500 i månaden. Det är knappt några som anställer någon i en så låg ålder och visst är det ett slitigt jobb men det är ungefär det man kan förvänta sig i den ålder.

Miss mouse
2017-08-31 19:50
#5

#3 det har jag såklart, har ett stall i närheten och vet om att det kostar mycket per år. Mamma är ju såklart med på noterna! Vi tänkte pricka in det med när jag börjar gymnasiet om jag nu kommer in på hästgymnasiet som jag vill;))

HjärtaStort och smått bra kompott!Hjärta

tlover
2017-08-31 20:54
#6

#4 hobbyverksamhet skattar man däremot från första krona i vinst

l'm back

Annons:
Upp till toppen
Annons: