Annons:
Etikettövrigt
Läst 688 ggr
Melden
2017-09-02 23:37

Känner att jag aldrig kommer hitta kärlek..

(Lång text) Hej hej 14 årig tjej här, kanske låter jätte töntigt att jag tänker på kärlek och pojkvänner i denna åldern. Men har sån ångest pågrund av att jag övertänker hela tiden. Asså jag är rädd för att jag aldrig ska hitta kärlek. Jag kollar mig i spegeln varge dag, länge och får alltid tanken att hur kan en kille som du bli kär i dig.. Om jag får en bristning på kroppen eller om jag får något som inte är bra att ha på en sjävl som anses som fult, får mig att känna mig så äcklig. Alla tjejer i min klass är smala å skit snygga. Å bara de får mig att känna mig sååå fel på alla sätt. Jag är cirka159cm och väger ungeför 53 kilo och vad jag har hört är de normalt. Men de får mig inte att må bättre. Hehe kom in i två olika ämnen, vet inte ricktigt vad jag ska komma med de här men är lite hur jag täncker på saker och ting.. komentera gärna

Annons:
tiger tok
2017-09-03 08:35
#1

Vikten skall du inte oroa dig för! Och inte heller utseendet. Jag bär inte magtröjor, knähöga stövlar eller märkeskläder. Och jag sminkar mig inte. Trots det var jag påväg att bli tillsammans med en av killarna som anses vara "en av dem snygga" när jag var yngre. Det är inte alla killar som tycker att dem andra tjejerna i din klass är attraktiva. Det finns så många ute i världen till dig, och du är bara 14. Du har hela livet på dig att finna den rätta.

Herveaux
2017-09-03 09:19
#2

TS, om vi vänder på det; skulle du välja bort en kille för att han har några ärr eller hudbristningar?

Jag lovar dig, vad än media ger för bild av det så finns det ingen "standard" man måste leva upp till för att hitta en partner.

Själv har jag massor (överdriver inte) av hudbristningar, många, många ärr, är lite överviktig och skelar på ena ögat.
Men det är jag. Jag har all rätt att se ut så här och ändå vara älskad.
För 12 år sen träffade jag min underbara Mattias som sen 2,5 år är min make.
Han älskar mig för att jag är jag, med skavanker och allt. ❤️

Nästa gång du är ute på stan, se dig omkring. Du anar inte hur många ärr, bristningar, finnar och andra skavanker som döljer sig under allas kläder.
Men ändå så har många, många, många av dessa människor träffat en eller flera partners som tycker om dom, precis som dom ser ut.

Du vill inte vara tillsammans med någon som bara ser till ditt yttre, du vill inte vara en trofé eller en erövring att visa upp. Det är inte kärlek.

Bara för att du inte ser ut som en klon av dina klasskamrater så betyder inte det att du, eller dom för den delen, är mindre attraktiva.
Killar gillar inte en typ av tjejer, återigen kolla in par när du är på stan nästa gång!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Melden
2017-09-03 12:21
#3

Tack, jätte fina komentarer dock så bor jag i borås och nästan alla killar där, ser man nästan alltid gå med tjejer som har stilen på topp.. men jag ska försöka att inte bry mig så mycket:)

Halvdansken
2017-09-03 15:42
#4

Du kommer att hitta kärlek. Många gånger till o med.  Grejen med kärlek är ju mindre du letar efter den, ju fortare hittar den dig.  Man springer på sina stora kärlekar på de konstigaste ställen.
Väldigt vanligt är på jobb, så ta det lugnt. Den kommer om några år. 
Det handlar inte så mycket om hur du ser ut (så länge man duschar o borstar tänder o sånt). Jag har träffat pojkvänner och min man på jobb i jeans, t-shirt, gympadojor  och rutiga skjortor.  Minimalt med make-up (lite mascara). 
Det handlar ytterst lite om utseende, faktiskt. Mycket mindre än du tror.

Tänk på skolan istället. Ja, jag vet att jag låter tråkig.  Men det är enklare att träffa en bra blivande livskamrat om ni har liknande intresse.  Min man är programmerare, precis som jag.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Upp till toppen
Annons: