Annons:
Etikettövrigt
Läst 1429 ggr
tildak
9/3/17, 1:19 PM

Tjäna pengar som tonåring

Hej, jag är 16 år och vill (& behöver) tjäna pengar, några tips?  Inte att dela ut reklam osv då jag bor mitt ute i ingenstans, men varje förslag uppskattas! 

Svårare nu när sommaren är slut & man inte kan sommarjobba. (:

Annons:
DogeLove
9/3/17, 2:57 PM
#1

Plocka kantareller! :D

Halvdansken
9/3/17, 3:38 PM
#2

Har du grannar som behöver hjälp med något?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Rosisa00
9/3/17, 5:48 PM
#3

Jag hade en app förut som hette Slidejoy. Det är typ att varje gång du låser upp din mobil så är det reklam där och när du sveper åt ena sidan så försvinner den och så får du Carats varje månad och med 1000 Carats så har du en dollar. Fast man behöver paypal. Det tar ett tag att få pengar men det går ju att använda sånna appar :3

Äppelsnäckan
9/3/17, 9:55 PM
#4
  • Sälja saker du inte vill behålla på t.ex. Shpock, Tradera eller Facebook. Kläder är inte så lätta att sälja om det inte är ett dyrare märke, men CD-skivor t.ex. kan vara av intresse. Frakt är inte så svårt, finns kuvert i olika storlekar att köpa på posten som portot ingår i.
  • Var djurvakt. Jag extraknäcker med ett marsvinspensionat om somrarna. I somras tjänade jag flera tusen. Sätt upp en lapp på Ica.
  • Fråga folk i området om de vill ha hjälp med att rasta sina hundar. Sätt upp en lapp på Ica.
  • Fråga folk i området om de behöver hjälp med att klippa gräs, kratta löv, klippa buskar etc. Sätt upp en lapp på Ica.
  • Sälj jultidningar.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

eeyoree
9/4/17, 12:00 PM
#5

Barnvakt eller hundvakt typ

Juwel34
9/12/17, 1:47 PM
#6

MCDONALDS är svaret, jätteenkelt att få jobb och de söker just unga! Dock får du ganska låg lön, men det är iaf något!

Annons:
Zachis
9/13/17, 8:35 PM
#7

bli medlem på olika undersöknings hemsidor. Du får undersökningar lite då och då och så får du betalt när du gjort tillräckligt många undersökinngar

Filmpanelen och veckorevyn är bäst enligt mig. De har även en väldigt smidig app "OpinionAPP".

http://www3.sf.se/filmpanelen/

http://veckorevyn.com/panel/

Man brukar få ungefär 1kr för 1 minut. Så tar undersökningen 10 minuter får man 10kr. Och när du har tillräckligt mycket pengar på ditt saldo så skickar du över det till ditt paypal konto. 

Men du kan inte räkna med att få ihop mer än en hundring i månaden. Men sitter man ändå och har tråkigt på bussen så är det ju bra.

[Littlepig]
9/14/17, 11:53 AM
#8

Dela ut reklam. 80-300 kr per helg.

Upp till toppen
Annons: