Annons:
Etikettfamiljen
Läst 1232 ggr
Emiliafo030717
2017-09-04 15:58

Present till familj!!!

Det är så att jag är en 14 årig tjej som får ca 1800 varje månad, varannan månad betalar jag skoning till min häst (800kr). Men vad ska man ge sin mamma som fyller 41, budget ca 200-700, brorsa som fyller 16, budget 200-400, julklappar till far/mor-mor och mor/far-far budget ca 100-300/person, brorsa som fyller 18, budget 200-700. Är jag för snål? Vad ska man köpa??? Brorsorna fick upplevelser förra året (dykning) och mamma fick kristall hjärta (crystall memories).

Annons:
Calcifer
2017-09-04 15:59
#1

Inte alls snål. Jag har inga pengar över just nu alls så min mamma fick på sin födelsedag en hel drös med origami fjärilar som jag vek i hennes favoritfärger och i olika storlekar med ett löfte om en riktig julklapp istället.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Sindri
2017-09-04 16:28
#2

Jag tycker inte alls du behöver ge så dyra presenter med den lilla "inkomsten" du har.
Om ingen har ett riktigt brinnande specialintresse så är upplevelser en väldigt bra present. Vill man köpa något dyrare kan man väl gå ihop flera i familjen.

Rosisa00
2017-09-04 18:42
#3

Håller med #2

parsley
2017-09-05 08:19
#4

Utgå från vad de gillar och har för intressen.  Kan ni samla till en dyrare present inom familjen till mamma och brorsorna? Gillar de smycken så kan du säkert hitta en del till både mamma och bröder i den prisklass du tänkt dig, likaså om du vill köpa parfym eller några andra skönhetsprodukter. Upplevelser är du redan inne på, så du kanske kan komma upplevelser som kan vara roliga att ge bort. 

När de äldre, mormor mfl, så vänta till närmare jul och se om det anordnas någon julmarknad i närheten där ni bor. Där kan man hitta en del handgjorda presenter som inte är så dyra. Gillar de att läsa, så ge bort pocketböcker. Du kan säkert få tips om bra böcker på t ex litteratur iFokus. Lite lyxigare matvaror typ dyr choklad. Något finare kaffe eller någon god tesort. Doftljus till mormor/farmor.

Lova J
2017-09-07 18:21
#5

du kanske kan snacka med dina bröder om ni kanske kan köpa en gemensam present till mamma? är säker på att hon blir precis lika glad för det som från var och en. Om mormor och morfar bor tillsammans och farmor och farfar också så skulle jag tipsa om en personlig almanacka. Det kan du ge till båda två så slipper du köpa 4 presenter. http://www.personligalmanacka.se/SE/ är en bra hemsida för det. Hoppas alla får bra födelsedagar och ha i bakhuvudet hela tiden att det inte är presenterna eller priset på presenterna som räknas. ror dom blir precis lika glada för en handritad teckning 😉(iallafall mamma och dom äldre😂)

Upp till toppen
Annons: