Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 1003 ggr
EndlessEternity
9/6/17, 4:46 PM

Hur ska jag göra?!? :(

Jag ska försöka göra det här kort. Snälla ta er tid att läsa för att jag behöver råd från folk jag inte känner… Jag är i mitt första förhållande just nu, men det finns en historia bakom det. Min klasskompis och min nuvarande kille blev ett par i början av gymnasiet och det tog slut 5 månader efter. När de blev ihop så gillade jag honom, men jag gick vidare. 4 månader efter att Hon dumpade honom så fick jag veta att han gillade mig på en fest, och jag blev jättechockad och saker hände. Vi strulade den kvällen och jag hade jätte mycke skuldkänslor för att det var min kompis ex. Jag berättade allt för min kompis någon dag efter och hon verkade inte ta illa upp utan verkade lättad och glad. Jag frågade flera gånger om hur hon såg på det hela osv och ville försäkra mig om det var okej att han och jag var på G. Hon verkade helt okej med det. När flera veckor hade gått så visade det sig att hon aldrig var okej med det och att hon var typ sur på mig och att hon ljög om hur hon kände om situationen. sommarlovet gick och nu när skolan har börjat igen så har jag pratat med henne och hon hade inga känslor kvar, var inte sur längre osv. Jag har även pratat med min kille och frågat om han har kommit över henne helt vilket han hade gjort. Men varje dag på skolan så är jag jätteorolig över att vara borta från skolan för att jag vill inte att han ska ha kvar känslor för henne. Nu så har jag börjat utvecklat hatningskänslor för min kompis för att hon verkar piffa upp sig extra mycket på skolan och då är det enda mitt huvud tänker att hon gör det för att min kille ska tycka hon är "snyggare" än mig eller något. Som ni märker är jag väldigt paranoid och ledsen så fort de kollar på varandra. Hur ska jag göra för att få bort dessa avundsjukskänslor eller skuldkänslor? Båda har gått vidare och han och jag är i ett jättebra förhållande nu. Men jag känner mig fortfarande som en fitta även fast hon inte kan "äga" honom. Det var ju också hon som dumpade…..

Annons:
EndlessEternity
9/6/17, 5:46 PM
#1

Måste också tillägga att han och jag älskar varandra, därför ser jag inte att "göra slut" som ett alternativ då vi båda vill vara med varandra länge i livet.

Carrosh
9/7/17, 8:31 AM
#2

Tror du måste lära dig lita på din partner, då han valt att vara med dig. Vad din kompis gör kan ju inte du styra över, och det kan inte heller din kille. Han har valt att vara med dig.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Upp till toppen
Annons: