Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 1145 ggr
Girl13
9/7/17, 3:54 PM

Regelbunden mens direkt???

Hej! Jag är en tjej på 13 år, och jag fick min alldeles första mens i måndags. I början så var det väldigt lite blod men numera så är dett faktiskt nästan så jag blöder igenom hela tiden…. Jag har inte haft någon mensvärk ännu, men det var ju inte det jag hade frågor om, utan det jag undrar är om det möjligen finns några enkla knep som gör att man kan få regelbunden mens direkt? Bland familj och vänner så är det dom som fått lika mycket blod som mig i början som fått sin mens nästan exakt då den skulle kommit, medan dom som inte hade lika mycket mängd blod fick nästan ett halvårs hopp mellan mensen. Tacksam för svar! Ha det underbart sålänge:))

Annons:
Fridaaaa
9/7/17, 4:03 PM
#1

Nej det finns inga knep. Vissa har regelbunden, andra inte.
Finns inget man kan påverka, om man inte kör tex ppiller, som kan ge regelbunden mens (men inte ens det är 100% säkert för det)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Aleya
9/7/17, 4:07 PM
#2

Man behöver inte få mensvärk. Jag fick inte mensvärk förrän jag var 25. Och då var det så illa att jag knappt kunde gå. Den eskalerade under flera år kan jag säga. I början räckte det med vila och alvedon. Men tillslut blev den handikappade och det visade sig att jag har en sjukdom som gör så att det blir så. Regelbunden mens är mer att den kommer efter ett visst antal dagar. Min har varit som en klocka i alla år. Men alla har inte så. Men om du fortsätter i framtiden att ha kraftiga blödningar så rekommenderar jag att du pratar med läkare för att få hjälp med detta. Men eftersom det är första gången så går det inte att förutse hur din framtida mens kommer att bete sig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Devya]
9/7/17, 7:17 PM
#3

Min mens var regelbunde redan från början. Så det kan bli så för dig eller så inte. Det enda du kan göra är att äta hälsosamt och röra på dig måttligt. :)

Girl13
9/10/17, 10:41 AM
#4

Okej, bra tips!!! Ska nu gå på prommenad och lyssna på någon menspodd, börjat tycka det är lite mysigt när tjejer delar med sig om sina historier för andra, är nog rätt så stolt över att vara en utav er övriga kvinnor! :))

[EM_L]
9/10/17, 8:38 PM
#5

#4  Under första mensen var jag inte alls lycklig över min mens.

Men under andra mensen! Oj oj, vad man var lycklig och olycklig på samma gång.

Så håller med dig om att vara stolt över att få vara en av dom andra kvinnorna🙂

Aleya
9/10/17, 9:13 PM
#6

Och jag känner bara att mens är mens. Inget speciellt med det egentligen. Men jag antar att når den väl försvinner i klimakteriet så kommer man sakna den.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
[Devya]
9/10/17, 10:12 PM
#7

Jag måste säga att jag personligen aldrig längtade efter att få mens medans mina vänner var ivriga. Från första gången jag fick mens så har jag hatat det. Kvinna blev jag sen knappast då jag var 12 år och min syster blev heller knappast kvinna då hon var 8-9 år. Tycker att det är viktigt att förstå det. En kvinna är en vuxen människa. :) Hoppas att ingen tar illa upp av det här. Det är väl egentligen bara min åsikt. :)

Girl13
9/23/17, 10:27 AM
#8

Absolut, alla har exakt olika åsikter och det berömmer och respekterar jag. Själv har jag längtat efter mens, men i början av sommaren så slutade jag längta, tänkte inte så mycket på det. Mdn när jag fick mens blev jag lättad över att allt är bra med mig, men nu är jag bara lite fundersam över när den ska komma igen, men jag äter ordentligt och jag äter bra mat för kroppen, går på en 3,5 km prommenad dom dagar jag inte har yogakurs, dans och idrott vilket är 3 dagar i veckan. Och min mens borde komma om ungefär 11 dagar, så önska mig lycka till allihopa! :))

Upp till toppen
Annons: