Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1194 ggr
Eelliiee
9/13/17, 9:22 PM

Min bästavän

Hej! Jag har en bästavän som jag har känt i snart 8 år. Vi har alltid varit "bestfriends forever". Men när vi började 6an så började vi på olika skolor. Vi umgådes så ofta som möjligt. Nu i 7an så har hon lärt känna en tjej i min klass på 3 månader. Hon kallar henne för sin bästis och de sårar mig lite. Jag försöker att skriva till min bästis så ofta jag kan och skicka snaps men det känns som att hon ignorerar mig och bara skriver med tjejen i min klass. Jag blir bara så himla trött på det. Hjälp mig

Annons:
[134643]
9/13/17, 9:38 PM
#1

Tyvärr så händer det ibland att man hittar nya vänner, kanske växer ifrån varandra osv. Speciellt när man är yngre. Jag minns själv hur jobbigt det var när min allra bästa vän hittade nya vänner och "glömde bort" mig. Men det positiva var att när hon försvann så hittade jag andra helt fantastiska vänner som jag fortfarande är jättetight med! Det kanske finns någon annan du kan hänga med?

[Littlepig]
9/14/17, 11:53 AM
#2

Usch. Måste kännas riktigt hemskt. Var med om samma sak i sjuan, mådde otroligt dåligt över det. Det du kan göra är väl att ta upp detta med din kompis - säg att du känner dig mindre prioriterad, och att du skulle vilja att ni två hängde mer. Det finns inte så mycket mer att göra. Försök hitta andra du kan umgås med. Det kommer bli bra.

Aleya
9/14/17, 9:16 PM
#3

Det händer mycket. Jag har en vän kvar sedan jag gick i grundskolan. Alla andra är bara bekanta. Visst kan man bli ledsen, men man hittar andra att umgås med.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: