Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 1174 ggr
[troasm]
9/18/17, 7:34 PM

Åldersskillnad?

Hej! Jag gillar en yngre kille, men är jätteosäker på det här med åldersskillnaden. Jag är 16 (fyller 17) och han är 14, det är alltså 3 år emellan oss. Har en del kompisar som skulle tycka att det skulle vara äckligt och pedo, så har inte vågat fråga dem. Hur ser ni på det här med åldersskillnad? Vet att tre år inte är mycket då man är lite äldre, men det är ju lite skillnad såhär i tonåren.  Tycker ni det är äckligt och fel? Det kan ju vara ganska vanligt att en yngre tjej och äldre kille är tillsammans, men sällan att tjejen är äldre och killen yngre.

Annons:
Aleya
9/18/17, 7:37 PM
#1

Problemet är väl mer att han inte är byxmyndig. Men jag personligen hade inte kunnat bli intresserad av en så ung person i den åldern. Det är ju inte bara åldersskillnaden utan så unga brukar vara ganska barnsliga. Om det hade varit nu när jag är äldre så hade jag inte brytt mig. Men detta är bara mina åsikter.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[troasm]
9/18/17, 7:46 PM
#2

#1 Joo, förstår precis hur du tänker, jag själv är rätt kluven  i det här.  Men sen så tycker jag inte det är någon större skillnad alls på vi (00or) och 02or, vi umgås ganska frekvent och har roligt ihop. Dom kan ju vara tillsammans med en i hans ålder, och jag ser ju mig som lika dom. Men ändå föstår jag ju grejjen med byxmyndig och att han är så pass mycket yngre än mej osv.

Aleya
9/18/17, 8:11 PM
#3

#2 fast har du tänkt även att du kommer snart vara 18. Han får inte göra ett skit av det du kan göra. Som gå på fester och gå ut på krogen. Ska du sitta hemma med han då hela kvällen? Eller ska du sitta och passa han på en fest? Så skulle det vara rätt mot han?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

vendelay
9/18/17, 9:29 PM
#4

Om det funkar eller ej är omöjligt för oss att säga som inte känner er. 3 år kan vara enormt mycket i den åldern men det behöver inte vara det. Jag var 16 och min partner 21 när vi blev tillsammans, snart har vi varit ett par i 7 år. Väldigt stor åldersskillnad när jag var under 18 men nu är det ingen som reagerar längre.

Om din vänner säger att du är "pedofil" för att du blivit kär i en yngre kille kan du ju hälsa dem att peodfili definieras såhär: "en beteckning för en vuxen människas sexuella dragning till prepubertala barn och barn i tidig pubertet (vanligtvis 13 år eller yngre)".

Jag tycker att det är sjukt elakt av dina vänner om de skulle säga så. Det är en grej att säga ifrån om något faktiskt är illa men det är ju knappast ert fel att han föddes tre år senare än dig.

Det Aleya skriver om fester osv har aldrig varit ett problem för mig och min partner då ingen av oss dricker alkohol eller festar, men om det är något du gör eller vill göra kan det ju såklart vara värt att tänka på.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[troasm]
9/19/17, 4:04 PM
#5

#3 Alltså joo visst festar jag oså men det är nog ingenting som skulle påverka tror jag. Det är liksom så sällan så tror inte det är ett problem även fast jag sen fyller 18 och får gå på krogen oså.

4# Joo, men det är väl ändå vanligare att en pojke är tillsammans med en yngre tjej, sen det att en äldre tjej är tillsammans med en yngre pojke är inte alls lika vanligt och känns som att folk skulle döma mera.

vendelay
9/20/17, 12:02 AM
#6

#5 Folk kommer alltid att döma. Det spelar egentligen ingen roll om det handlar om att kvinnan är äldre eller längre eller tjänar mer pengar, eller om mannen är mer feminin än kvinnan eller whatever, folk kommer alltid att hitta något att döma andra för. Om du oroar dig för att dina vänner ska döma dig, om det är den största och övervägande anledningen till att inte följa ditt hjärta, då tycker jag att du ska skita i dem och försöka komma närmare den här killen.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Upp till toppen
Annons: