Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 1045 ggr
Lova J
9/26/17, 6:11 PM

berättelse på 15 sidor?!!!

asså!! hjääälp!! vi har fått i uppgift i engelskan att skriva en novell eller en "short story" o den ska vara Minst 15 sidor lång skriven på dator??!!! dock har vi hela året på oss men jag har ju ingen fantasi och dessutom suger jag på engelska.  så nu har jag problem med att komma igång och komma på en bra handlig.  därför skulle jag nu jättegärna vilja ha hjälp från alla men underbar livlig fantasi att komma på en bra story🙂 alla idéer uppskattas 😎

Annons:
Herveaux
9/26/17, 8:17 PM
#1

Du har ingen bok/film/serie eller spel du gillar som du kan ta inspiration ifrån och skriva en fan fiction?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Heberniclobochs
9/28/17, 1:39 AM
#2

Skriv dagbok och ta bort det tråkigaste innan inlämning samt putsa lite på det/hitta på.

tiger tok
9/28/17, 7:47 AM
#3

Skriv en "fan fiction" om någon kändis du tycker om! För inspiration, kolla "wattpad"

Rosisa00
9/29/17, 2:40 PM
#4

Ja jag brukar alltid ha lättast att göra noveller xD Du kan ju börja med att gå in i någon slags drama händelse som att någon precis ramlat ner i iskallt vatten o börja berättelsen med att öppna ögonen. Sen kan du fortsätta därifrån och sen när du är klar så kan du göra början och ge lite ledtrådar/frågor som väcks om vad/vem alla är så man får alla svar på slutet o sånt :) Hoppas det går bra!

Elinmatsdotter
9/30/17, 10:36 PM
#5

Du kan börja historien med ett scenario och sen bygga karaktären därifrån tex Hon sprang längst med grusgången, hjärtat slog så hårt att det stängde ute allt ljud. Svetten klistrade tröjan mot ryggen och benen börja domna. Hon stannade till och lutade sig mot en tall " hur hade jag hamnat här, för en vecka sedan satt jag i klassrummet som Villken annan tonåring!" Att öppna en novell såhär ger supermöjligheter att bygga karaktären tex varför springer personen är det idrott och orientering och hon kommer stöta på skolans snygging eller är hon indragen i värsta kriminalmysteriet? Du kan också göra en mindmapp där du skriver vad som är din karaktär så du lättare kan skilja dom åt och låta karaktären ta beslut baserade på sin personlighet tex Kim: social, narcisist, barnslig, lite av en rebell, intresserad av plottwists och alternativa sanningar. Barndomsvänn med dunken. Dunken: introvärt, håller sig i bakgrunden av Kim men är den som bestämmer av dom två. Håller vänner nära och är väldigt givmild. Kan störa sig på Kims personlighetsdrag men är duktig på att utnyttja dom till sin fördel. Lycka till :)

Halvdansken
10/2/17, 1:51 PM
#6

Utgå från en genre du gillar; djur, skräck, romantik, fantasy eller vad det nu är.

Men det var en tuff uppgift, det håller jag med om.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
vallhund
10/2/17, 2:15 PM
#7

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Lova J
10/3/17, 7:45 PM
#8

tack för alla svar allihopa!! ska försöka knepa ihop något men om det blir 15 eller 4 sidor får vi se 😂

[134643]
10/4/17, 9:52 AM
#9

#8 Ha med mycket miljöbeskrivningar så brukar sidorna fyllas rätt så snabbt :D

NicolaivonB
10/6/17, 4:09 PM
#10

Ta en händelse som har hänt på riktigt och sedan gör du om den så att det blir en bra novell

Upp till toppen
Annons: