Annons:
Etikettundersökningar
Läst 1477 ggr
One.Gibbis
2017-10-02 12:30

Svordomar och samhällsklasser

Hej! Jag skall undersöka hur användandet av svordomar påverkas av samhällsklasser. Alla är välkomna att svara, oavsett ålder. Det viktigaste är att ni anger korrekt information. 🙂

Frågorna är:

#1 Vilka svordomar använder du? Vilka uttryck använder du istället för svordomar?

#2 Vart bor du?

#3 Hur gammal är du?

#4 Sysselsättning? 

#5 Är du religiös?

#6 Kön?

Ps: har aldrig gjort en iFokus undersökning tidigare, så ni får ursäkta om jag gör fel. Förhoppningsvis finns det några hjälpfulla moderatorer som kan rycka in, ifall det blir fel! 😂

~Hjärta Mitt något röriga catstagram Hjärta~

Annons:
Honestyisdead
2017-10-02 12:34
#1

Du måste välja "skapa ifokuskluring" om du vill ha flera frågor. Här kan man bara kryssa i ett svar och inte flera.

Scorpio97
2017-10-02 12:53
#2

1. Jag använder inga svordomar, eller fula/vulgära ord (typ dom grövre könsorden eller liknande). Oftast använder jag inget alls istället för svordomar heller, men ibland säger jag "typiskt" i situationer där jag antar att man annars skulle använda en svordom. Har väl svurit två-tre gånger i mitt liv tror jag, och då var det i situationer där det kändes rätt att använda så starka ord. 2. Har nyss flyttat till storstad, men kommer från landsbygden. 3. Fyller 20 om en månad. Har dock inte använt svordomar eller liknande när jag var yngre heller. 4. Studerande på universitet. 5. Nej. 6. Kvinna Vill tillägga att jag inte har något emot när andra svär. Jag tycker bara det låter fult när jag själv använder dom, och jag ser ingen anledning till att göra det. Om något väldigt starkt/hemskt händer skulle jag dock kunna svära som sagt, men jag föredrar att "spara" svordomarna till sånna situationer. För mig känns det onödigt att använda dom i vardagen för då är det inte längre starka uttryck. Dom tappar liksom poängen då.


//Jessie

One.Gibbis
2017-10-02 12:57
#3

#1 Tack Hera! 😃 Ska genast göra det.

#2 Tack för ditt svar! :)

~Hjärta Mitt något röriga catstagram Hjärta~

shia
2017-10-04 09:43
#4

1Jag svär ibland som jävlar, helvete, fan osv. Men mest då någon varit ex jävligt taskig. Helvete (om det går dåligt) fan om jag typ gör illa mig, inser man har förhör å man ej har pluggat osv 2 Västerbotten 3. 14 4. Går åttan, rider å kör häst på fritiden 5.nej 6. Tjej

Farwuq
2017-10-04 10:46
#5

1: Inga kraftuttryck
2: Skåne
3: 60+
4:  Statstjänsteman
5: Nej
6: Man

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

VeilofElysium
2017-10-10 15:46
#6

#1 Fan, Helvete, Satana (finska) 

#2 Bor i Halland för tillfället är från Stockholm, har bott i Skåne från att jag var 19-26. 

#3 27

#4 Arbetande och arbetssökande x)

#5 Nej, jag har ärvt en religion av min mamma men jag är agnostiker. 

#6 Kvinna

Annons:
vendelay
2017-10-10 19:50
#7

Varför låser ingen denna tråd och hänvisar till den riktiga undersökningen?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Enpersonokok
2017-10-16 17:25
#8

#1 Vilka svordomar använder du? Vilka uttryck använder du istället för svordomar? Satan, bajs, fett. #2 Vart bor du? Gbg #3 Hur gammal är du? 14 #4 Sysselsättning?  Ridning #5 Är du religiös? NEJ #6 Kön? Kvinna

Upp till toppen
Annons: