Undersökningar

Svordomar och samhällsklasser (enkät)

2017-10-02 13:14 #0 av: One.Gibbis

Hej! Försökte skapa en undersökning tidigare, som också finns här på tonåringar.ifokus, men det gick snett (då jag valde fel inställningar). Tack Hera för upplysningen! Nu är det fixat, och sannolikt funktionellt också! Glad

Nedan följer samma beskrivningen som i det första inlägget:

"Hej! Jag skall undersöka hur användandet av svordomar påverkas av samhällsklasser. Alla är välkomna att svara, oavsett ålder. Det viktigaste är att ni anger korrekt information. Glad"

Anmäl
Fråga 1/6

Vilka svordomar använder du, eller vilka ord använder du istället för svordomar?

2017-10-02 13:46 #1 av: Magrat

Jag valde annat på fråga ett i och med att jag använder mig av båda typerna av svordomar. Ibland drar jag till med en rackarns också, och andra gånger kan jag svära så att jag skulle kunna få en sjöman att rodna. Ytterst sällan kan jag även dra till med ett könsord också. Det brukar oftast bestå av "Jävla kukhuvud", men det ska mycket till för det.

//  Leona

Anmäl
2017-10-02 13:47 #2 av: Halvdansken

Var kommer samhällsklasserna in? Definierar du det utifrån var man bor, eller...?

Jag använder en del engelska svordomar också som  shit och  fuck.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Anmäl
2017-10-02 15:49 #3 av: Maria

Jag blev också lite nyfiken på samhällsklasserna?

Någon adm. kanske kan rätta stavfel i rubrikenSkämtar

/Maria

Anmäl
2017-10-02 16:44 #4 av: vendelay

Undrar också över samhällsklasserna. Exempelvis är ju både Rinkeby och Bromma förorter till Stockholm och det är ju två HELT skilda samhällsklasser som generellt bor där.

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2017-10-03 19:43 #5 av: One.Gibbis

Tack för era svar, hörni! :)

Samhällsklass var nog fel ord. Menar inte direkt över- underklass. Syftar snarare på faktorer som kön, ålder och ifall man studerar/jobbar etc. Med andra ord olika kategorier som finns i samhället (ni får ursäkta min terminologi. Min hjärna blandar lätt ihop betydelser av ord den tycker ser lika ut).

Anmäl
2017-10-14 10:03 #6 av: DogeLove

Om man är 12 år ska man trycka i 0-12 (barn) eller 12-20 (tonåring)?

Anmäl
2017-10-15 08:24 #7 av: [rumelle]

Är man medelålders vid 30? Jo, nu känner man sig inte lite gammal.

Anmäl
2017-10-15 08:32 #8 av: Maria

Jag tillhör de äldre haha (55 år) urgammal med andra ordSkrattar

/Maria

Anmäl
2017-10-15 15:51 #9 av: One.Gibbis

#6 Som tolvåring är man barn, tänkte jag. Men det beror på på vad du känner dig som, båda går lika bra förståss.

#7 Ja jo, hittade inget begrepp som passade in på just 30åringar, då det blev som det blev. De klassas ju knappast som unga vuxna? Eller?

Nog blev mitt system rätt knasigt endå, haha. Jag får se det som en lärdom :)

#8 Såhär i efterhand känner jag att jag inte skulle försökt kategorisera upp åldern så pass mycket som jag gjorde. Men men xD

Anmäl
2017-10-15 17:18 #10 av: MEML

Använder Skatan och Va falsk?!Gapskrattar

Animals, Art, Music, Nature

Never dare to take it from me

Because it´s me

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.