Annons:
Etikettundersökningar
Läst 1956 ggr
One.Gibbis
10/2/17, 1:14 PM

Svordomar och samhällsklasser (enkät)

Hej! Försökte skapa en undersökning tidigare, som också finns här på tonåringar.ifokus, men det gick snett (då jag valde fel inställningar). Tack Hera för upplysningen! Nu är det fixat, och sannolikt funktionellt också! 🙂

Nedan följer samma beskrivningen som i det första inlägget:

"Hej! Jag skall undersöka hur användandet av svordomar påverkas av samhällsklasser. Alla är välkomna att svara, oavsett ålder. Det viktigaste är att ni anger korrekt information. Glad"

~Hjärta Mitt något röriga catstagram Hjärta~

Annons:
Magrat
10/2/17, 1:46 PM
#1

Jag valde annat på fråga ett i och med att jag använder mig av båda typerna av svordomar. Ibland drar jag till med en rackarns också, och andra gånger kan jag svära så att jag skulle kunna få en sjöman att rodna. Ytterst sällan kan jag även dra till med ett könsord också. Det brukar oftast bestå av "Jävla kukhuvud", men det ska mycket till för det.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Halvdansken
10/2/17, 1:47 PM
#2

Var kommer samhällsklasserna in? Definierar du det utifrån var man bor, eller…?

Jag använder en del engelska svordomar också som  shit och  fuck.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Maria
10/2/17, 3:49 PM
#3

Jag blev också lite nyfiken på samhällsklasserna?

Någon adm. kanske kan rätta stavfel i rubriken😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

vendelay
10/2/17, 4:44 PM
#4

Undrar också över samhällsklasserna. Exempelvis är ju både Rinkeby och Bromma förorter till Stockholm och det är ju två HELT skilda samhällsklasser som generellt bor där.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

One.Gibbis
10/3/17, 7:43 PM
#5

Tack för era svar, hörni! :) Samhällsklass var nog fel ord. Menar inte direkt över- underklass. Syftar snarare på faktorer som kön, ålder och ifall man studerar/jobbar etc. Med andra ord olika kategorier som finns i samhället (ni får ursäkta min terminologi. Min hjärna blandar lätt ihop betydelser av ord den tycker ser lika ut).

~Hjärta Mitt något röriga catstagram Hjärta~

DogeLove
10/14/17, 10:03 AM
#6

Om man är 12 år ska man trycka i 0-12 (barn) eller 12-20 (tonåring)?

Annons:
[rumelle]
10/15/17, 8:24 AM
#7

Är man medelålders vid 30? Jo, nu känner man sig inte lite gammal.

Maria
10/15/17, 8:32 AM
#8

Jag tillhör de äldre haha (55 år) urgammal med andra ord😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

One.Gibbis
10/15/17, 3:51 PM
#9

#6 Som tolvåring är man barn, tänkte jag. Men det beror på på vad du känner dig som, båda går lika bra förståss. #7 Ja jo, hittade inget begrepp som passade in på just 30åringar, då det blev som det blev. De klassas ju knappast som unga vuxna? Eller? Nog blev mitt system rätt knasigt endå, haha. Jag får se det som en lärdom :) #8 Såhär i efterhand känner jag att jag inte skulle försökt kategorisera upp åldern så pass mycket som jag gjorde. Men men xD

~Hjärta Mitt något röriga catstagram Hjärta~

[EM_L]
10/15/17, 5:18 PM
#10

Använder Skatan och Va falsk?!😂

DogeLove
10/15/17, 7:13 PM
#11

#9 Ok, vet inte riktigt vad jag känner mig som någon stans där i mellan antar jag, kanske lite mer som barn. Men gjorde det två gånger en där jag tryckte i 0-12 (barn) och en där jag tryckte i 12-20 (tonåring) ^_^

Upp till toppen
Annons: