Annons:
Etikettövrigt
Läst 771 ggr
[troasm]
10/8/17, 2:45 PM

JJshouse

Hej! Jag har tänkt beställa en balklänning från jjshouse, men vet inte om de är pålitliga. Har läst om många som var jättenöjda men sen vet jag också att andra inte haft bra upplevelser av dom. Har någon här erfarenhet av jjshouse?

Annons:
Elinmatsdotter
10/9/17, 4:09 AM
#1

Om du syftar på Jen Jen house så var jag jätte nöjd med både balklänning och studentklänning därifrån. Fick göra lite små justeringar på balklänningen då jag tog standardmått.

Honestyisdead
10/9/17, 9:38 AM
#2

Om det ligger utanför Europa så är det bra att tänka på att tullen kan bli dyr. Ibland dyrare än varan.

[RC1393]
10/9/17, 5:56 PM
#3

Jag var nöjd med min klänning, beställde efter egna mått. Tullen blev faktiskt inte så dyr heller, tror den låg på typ 300 kr (1/3 av klänningens pris).

Honestyisdead
10/9/17, 6:19 PM
#4

#3 Du menar inte frakten?

[RC1393]
10/9/17, 6:25 PM
#5

#4 Menar precis vad jag skriver. Frakten ingick i priset om jag inte missminner mig.

Honestyisdead
10/9/17, 6:48 PM
#6

#5 Jag undrar hur dom sätter pris på tullen. Tror inte man ska räkna med samma, men det borde gå att kolla tycker man.

Annons:
[RC1393]
10/9/17, 7:12 PM
#7

#6 Ja, jag håller med!

oh-la
10/9/17, 9:41 PM
#8

#6 tullen sätter priser utifrån tulltaxan, taric. Den går att komma åt som privatperson men är ganska klurig att tolja om man inte vet hur man gör. För att göra en korrekt bedömning behöver man ofta veta varans sammansättning och syfte. För just kläder är det viktigt att man vet material. Även exportland reglerar taxan. Förutom det anger tulltaxan eventuella tilläggsavgifter, kvoter, spärrar eller förbud. Själva tullavguften anges ofta i en procentsats. Priset för tullavgiften räknas ut från denna procentsats utifrån varans pris, ink frakt. På det tillkommer moms, 25% på allt utom livsmedel (12%) och tidskrifter och litteratur (6%). Momsen räknas på frakt ink moms plus tullavgiften. Ska man importera en vara och vill veta vilka avgifter man ska betala kan man ringa tullsvar. För privatpersoner som köper frakten av en speditör brukar dock tullar och avgifter ingå i speditionsavgiften.

Upp till toppen
Annons: