Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1923 ggr
Ellen_
2017-10-12 13:06

”Varför måste du ens ifrågasätta?”

Alltså jag blir bara så less på allt och alla. Vi har fyra tjejer i min klass (8:an). De är värsta dramaqueensen. De går alltid ifrån lektionerna för att ”gå på toa” (alla fyra samtidigt?) de pratar även med en extra lärare så de missar alltid minst 1 h lektionstid om dagen!? Men de får ingen försening eller liknande. Medan om jag frågar om jag får gå och kissa så äger de att jag får ”avek från lektion”. Jag och min kompis är då två tjejer. Vi är snälla mot i princip alla, skvallrar aldrig och bråkar aldrig. Men igår fick vi nog. Vi får inte vara i arbetsrummen för att de stänger in de jobbiga där även om de har lovat det i flera veckor. Vi får aldrig någon hjälp. Och igår så hade vi orientering, vi skulle springa efter skolan. Vi slutade skolan 14:15 och skulle orientera till 16:30. Vi ska får komp på måndag eftermiddag. Men de här tjejerna sa att de skulle sätta på lösögonfransar vid typ 16 så de fick orientera med en annan klass. De missade då SO:n och musiken. De slutade vid 14:00. Jag frågade min lärare idag om de skulle få komp och då sa han att de ofc skulle få det (även om de slutade typ 3h tidigare) jag frågade varför och sa att det kändes orättvist, han blev då skitförbannad på mig och sa att jag inte skulle lägga mig i. Alltså det sårar mig… alltså hur ska jag göra? Har ingen jag kan vända mig till eller något?

Annons:
Gronstedt
2017-10-12 13:17
#1

Om du inte får hjälp är det naturligtvis något du måste ifrågasätta, men varför ska du ifrågasätta hur andra gör och vad de får för konsekvenser för det?

OlgaMaria
2017-10-12 13:20
#2

Jobbig situation… men du borde nog försöka sluta bry dig om sådant som inte påverkar dig. Om det är så att de inte ställer samma krav på alla så är det nog ändå så att de krav de ställer på dig är bra krav och sådant som det är bra att leva upp till. Jämför dig inte med andras förmåner för att de är lata utan var glad för att du är en person som gör det man ska, det förbereder dig bättre för framtiden. Försök att inte bry dig.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[134643]
2017-10-12 15:48
#3

Jag håller faktiskt med de andra, det kanske känns jättetråkigt att de andra har det lättare och får missa massa lektioner, men i slutändan så är det ju du som lär dig mest! Du får bäst förutsättningar för att klara av skolan på ett bra sätt. Ta till vara på det. Du kommer råka ut för många människor som skiter i det mesta, och inte minst när du börjar jobba. Men i slutändan kan jag garantera dig att den som sköter sig får vara kvar bra mycket längre än den som försöker maska bort tid ;)

Upp till toppen
Annons: