Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 664 ggr
Auri
2017-10-21 18:17

Drömmar/tankar

Hej jag ör en tjej på 11 år Och jag har haft samma mardröm hela tiden jag tänker även om det här och är nu rädd för att sova på nätterna. Det handlar om att jag ser mig själv stå på en stol med ett rep i handen hänger repet i taket och hänger mig själv sen ser jag mig själv hänger död i mitt rum. Efter det skiftar det sig till att jag drömmer/tänker att jag drömmer och ser hur min mörka själ kryper på mig med repet i halsen och säger ”din tur” jag blir rädd och skriker. Om någon undrar vad jag menar med ”mörka själ” så är det så att vi alla har en själ som som ”samlar” på våra hat om allt och spara det. Jag har förökt själv att ta mitt liv jag vet att jag är bara 11 år och inte ska tänka på sånt men ni anar inte vad som har hänt mig. Ngn som vet vad detta kan betyda för att enda sen jag har tänkt/drömt om detta har jag varit helt knäckt och ser mig själv göra det överallt även i skolan! Snälla hjäper mig måstefå veta varför det är så här

Annons:
[EM_L]
2017-10-21 18:52
#1

Prata med dina föräldrar!

Prata med lärare och kurator.

Det låter inte alls bra det som har hänt dig.

imsuchadiva
2017-10-22 00:48
#2

Det finns ingen själ som "samlar" på allt dåligt, så du behöver inte oroa dig över det. Det är viktigt att komma ihåg att drömmar är bara drömmar och inte verklighet. Försök tänk glada och roliga tankar, speciellt när du ska sova. Du kan till exempel tänka på söta kattungar som busar omkring på en gräsmatta. Du behöver prata med en vuxen om dina drömmar och hur du mår. Har du någon lärare på skolan som du gillar extra mycket? Prata med den! Annars kan du gå och prata med skolsyster eller någon annan vuxen som du känner att du kan prata med.

Upp till toppen
Annons: