Annons:
Etikettövrigt
Läst 606 ggr
Kaninlover4life
2017-10-23 12:14

Hitta vänner innan gymnasium

(vet inte om det är rätt grupp men)

Jag ska börja på ett gymnasium nästa år, men ingen jag känner ska börja/går där. Det är en bit bort och kommer bo på internat. Jag är livrädd för att börja där och inte "hitta vänner". Finns det inget sätt att "innan" hitta vänner som också kommer gå där?

Fett flummig fråga men paniker ju. Har tagit steget att börja utan alla mina vänner, men skulle kännas tryggt att ha några redan vid starten.

Annons:
[134643]
2017-10-23 15:24
#1

Har ni fått någon lista på alla som ska börja? Finns det någon facebookgrupp eller liknande för er nya klass? Annars är det nog bara att vänta, men jag tror att du kommer hitta vänner så fort du börjar där! Det finns säkert många som är i precis samma sits som dig, och precis lika gärna vill hitta någon att vara med. Det kommer nog gå hur bra som helst!

VeilofElysium
2017-10-24 00:22
#2

Jag var utfryst och hade inte många vänner i högstadiet. Kände ingen på mitt nya gymnasium vilket var som en ny start för mig men ändå lite läskigt. De första dagarna hade jag dock positiv inställning och försökte lära känna mina kursare så mycket som möjligt och fick snabbt många vänner. Det skulle visa sig sedan att det var den mest fantastiska klassen jag haft. och upplever också att folk är mer trevliga och öppna på gymnasiet än i högstadiet. Tror inte du kommer få problem att träffa nytt folk.

Upp till toppen
Annons: