Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 1480 ggr
ipopuma
11/1/17, 11:00 AM

gymnasiearbete fråga

Hur lång var/är er bakgrund på gymnasiearbetet? Sidor eller ord.

Annons:
[134643]
11/1/17, 12:08 PM
#1

Min var lite drygt en sida om jag minns rätt.

LuLeLo
11/1/17, 2:42 PM
#2

En halv sida har jag för mig :)

Tass Josephine

ipopuma
11/2/17, 10:28 AM
#3

Tack för svar :) Var era skolor hårda med gymnasiearbetet? i bedömningen då :) Eller är det min skola som hypar sönder? Skrivit lite drygt 3 sidor nu nämligen och är ändå inte klar om olika saker i tidigare forskning och djupgående om hur luktsinnet fungerar. Men känns ändå lite betryggande att godkända gymnasiearbeten (antar jag) . Fast beror kanske på linjen. Vilken linje har ni gått på? Hur långa arbeten hade ni totalt? Gud märker jag är lite stressad över det här haha

Duvethon
11/2/17, 11:41 AM
#4

Mitt arbete var runt 30 sidor. Om du menar bakgrund som tidigare forskning så var det ca 3-5 sidor om jag minns rätt.

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

LuLeLo
11/3/17, 4:11 PM
#5

#3 Nja, min skola var egentligen inte jättehårda i bedömningen, eller rättare sagt, just våra lärare var inte det. Andra klasser har haft det kämpigare har jag hört. Däremot överarbetade jag och min kompis vårt gymnasiearbete totalt, så vi hade ju lätt fått godkänt för mindre xP. Mycket av kritiken och så som kommer under arbetet är ju just för att man ska utvecklas och förbättras och förberedas inför kommande universitetsstudier :). 17 sidor landade vårt arbete på (och ja, i min skola var man tvungna att skriva i par).

Tass Josephine

ipopuma
11/5/17, 8:59 PM
#6

#5 vad konstigt att det är så olika på min skola skulle  två jobba i par men de fick inte! Jättekonstigt.

Ja det är ju sant! Tack för all hjälp. Pulsen har lagt sig lite grann :)

Annons:
Kadoor
11/8/17, 6:45 PM
#7

På min skola var de inte superhårda med det där vad jag upplevde det som. Men har nog att göra med att vi även fick göra ett praktiskt arbete och göra studier vid sidan av, vilket gjorde det mer avslappnat. 

Mitt arbete blev nog runt 6-7 sidor långt, men det var också för att jag hade med tabeller vilket tog upp typ 2-3 sidor. Själva bakgrunden var nog en halv sida eller något sådant. :) 
Gjorde mitt arbete tillsammans med en vän, men vi fick själva välja om vi ville vara två eller göra det själva.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

LuLeLo
11/19/17, 5:35 PM
#8

#6 Ja det är asskumt, väldigt olika från skola till skola. I mitt gymnasium var lärarna så pass överarbetade med överambitiösa elever så för att hålla deras arbetsbörda något mer realistisk var parlösningen ett måste.

Tass Josephine

Upp till toppen
Annons: