Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 1524 ggr
Feliiciia
2017-11-06 20:09

Lillerudgymnasiet

Överväger lillerudsgymnasiet som mitt gymnasieval och undrar om det är någon som har gått där och har erfarenhet. Tänker gå Djurvård naturvetenskap där och undrar om någon vet hur lärarna, internatet, lokalerna och skola i övrigt är.

Annons:
[AnimeV4]
2017-11-06 20:14
#1

Jag har gått djurvård där och tycker att allt är jättebra.

T14
2017-11-06 20:27
#2

Lärarna och utbildningen i sig är jättebra. Mycket praktiskt och man får med sig en hel del värdefull kunskap. Internatlokaler finns det både bra och mindre bra.  Djurhållningen i ladugård och svinhus kan man ha delade åsikter om. Förutom det är det enda problemet jag upplever att en del elever skapar otrevlig stämning.  Upplever att folk är dåliga på att visa respekt och  det blir jobbigt att bo tillsammans med folk som inte håller rent efter sig.

[AnimeV4]
2017-11-06 20:33
#3

#2 Håller med om att de som bodde på internatet inte städade efter sig.. De såg även till att jag inte fick sova, men det beror helt på vilket av husen man bor i.

Linn Is The New
2017-11-07 16:28
#4

Jag tycker du ska välja vretagymnasiet istället. Nu ska jag byta gymnasium för att jag behöver en helt  annan utbildning men ALLA lärare är fantastiska och maten, undervisningen, klasserna likaså.

Vreta är gemenskap, och en extremt fint skola med nybyggda stall och ladugårdar. Klassrummen är i toppskick och studentlägenheterna är fantastiska. 10 minuter in till centrum i Linköping och chokladfabriken ligger 5 minuter med gångavstånd där de säljer sjukt billigt godis.  Allt du säger till mentorer eller kuratorer tas på stort allvar och om det är något tar dem tag i det. Det finns ingen dålig attityd på skolan. Folk från Kiruna kommer för att utbilda sig där. Det ligger jätte fint ute på landet med bussförbindelser. 

Allt är rent, och man får tillgång till gym och kök samt frukost och middagar varje dag.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

LeeKnow
2017-11-09 22:46
#5

Går just nu Djurvård/Na på Lillerud och tycker allt är toppen! Självklart finns det några omogna stadsbor som är irriterande och gnäller över djuren. Och vissa som gnäller över att NA är svår. Men rent generellt är eleverna supersnälla och det är inte ovanligt att man blir hejad på utav helt främmat folk :) Finns tillgång till ett litet gym, och varje dag finns det olika aktiviteter att gå på. Skolan serverar frukost, lunch, middag och kvällsfika och maten är supergod :) Hur fina internaten är beror helt på, vissa är smutsiga och röriga och vissa är jättelugna och rena. Bor själv på det näst största, vilket tydligen råkar vara ett utav de lugnaste, och ja det kan vara rätt smutsigt, speciellt köket, men städas det inte så blir det ju städböter så tycker inte det är så farligt. Har aldrig haft problem med att sömnen blir störd. Vill man in till Karlstad går det en buss ungefär en gång i timmen. Tyvärr verkar den bussen vara konstant sen och konstant överfull.. Men inget skolan rår över direkt.

Feliiciia
2017-11-17 18:46
#6

Tack så mycket för svaren, de har varit riktigt hjälpsamma :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: