Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 718 ggr
Bellie
11/11/17, 11:13 PM

Navel piercing

Hej! 

Jag undrar om någon av er har navelpiercing och hur ont det gjorde för er? Alla har ju olika smärttolerans men det kan du vara kul/bra/intressant att höra hur olika reagerade på att få en nål stucken genom huden (enl mig låter det otäckt). 

Jag har inte inåtnavel men inte utåtnavel heller, den är typ bara platt men jag har möjlighet att ta hål i en liten "flärp" (gud vad det låter konstigt i det här sammanhanget) över och under naveln, men skulle helst vilja ha över. Vad har ni för navel och tog ni över eller under naveln? 

Och sista frågan är om man har möjlighet till att få bedövning någon timme innan?

Tack!

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Annons:
Kirnzy
11/11/17, 11:24 PM
#1

För mig gjorde den inte ont alls men jag tyckte att det kändes väääldigt obehagligt när den gjordes. Dock svimmade jag precis när jag gick ut ur dörren, om det var pga piercingen eller nervositet vet jag inte säkert, tror det var pga hur otroligt obehagligt det var. . Jag har inåtnavel och tog den över naveln. Känner personer som också har lite platt navel och har ovanför naveln, men hur bra det blir kanske beror på hur den ser ut.

Bellie
11/11/17, 11:33 PM
#2

#1 Jag kan tänka mig att det känns väldigt obehagligt. Jag är en väldigt "svimmig" person och det har berott lite på ångest osv och har hållit på o svimma när jag ska ta spruta mm även fast jag inte är rädd för det men jagar upp mig innan ändå… Är osäker på om jag verkligen vill, har hört att det är svår-läkt…

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Aleya
11/11/17, 11:52 PM
#3

Har aldrig blivit erbjuden att få bedövning vid håltagning och knappast nått dom kommer att sätta heller. Då man måste ha utbildning för att hantera sådana mediciner. Så känner du att du måste ha smärtlindring så bör du nog vänta med att göra hål. Finns ju folk som sätter in implantat under huden och att man då måste skära upp huden och inte ens då sätter dom bedövning. Ett problem med navelpiercing är att dom tenderar att vandra då dom bara sitter i just en flärp. Och då kan man istället få ett fult ärr. Och sen kan dom hålla på och tjorva och aldrig hela heller. Så mitt råd är att fundera innan du gör det

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: