Annons:
Etikettkänsliga-rummet
Läst 1107 ggr
stinatz
11/18/17, 5:08 PM

Skriva av mig

Jag orkar bara inte mer nu. Varje gång jag tar en bild på mig själv eller ser mig i spegeln så hatar jag det jag ser. Min näsa är sne, mina ögon sitter på olika höjd, hela mitt ansikte känns jätteosymmetriskt. Jag försöker tränga undan tankarna men de finns ändå alltid där och gnager. Att jag är för ful, att jag aldrig kommer få en partner eller uppleva kärlek. Mina tankar spinner vidare och ju mer jag tänker på det, desto mer hatar jag mig själv. Jag har aldrig postat en bild på mig själv någonstans, för allt jag ser är en ful tjej som ingen gillar. Allt känns bara så j*vla pissigt och jag vill bara förändra hur jag ser ut, men smink hjälper ju inte precis att ändra mitt ansikte. Och det hjälper ju inte precis när det känns som att alla jag ser är jättevackra jämfört med mig. Ville bara skriva av mig och få ur alla tankar som kretsar i mitt huvud.

Annons:
[134643]
11/18/17, 5:21 PM
#1

Tro mig, de allra flesta är osymmetriska på något sätt! Min näsa är sned, mitt ena öga visar mer ögonlock än det andra, och min mun är också sned. Sitter jag bara och tomt stirrar framför mig så syns det absolut. Men andra ser inte dig så. De ser dig skratta, prata, fokusera på något, tänka, gråta. De ser din utrsålning, och det kan verkligen förändra ett helt ansikte. Jag kan ju också säga att trots mitt osymmetriska ansikte (och mina bristningar, celluliter, ärr och alla andra ”brister) har jag en pojkvän som älskar mig. Men ännu viktigare - jag älskar mig själv. Det är en fantastisk känsla. Jag hoppas verkligen att du kan jobba på din självkänsla, lära dig tycka om dig själv. Du är fin precis som du är, och du förtjänar att få höra det av dig själv. Prata med dig själv som du skulle prata med din bästa vän. Skulle du säga till hen att ingen kommer älska hen på grund av sitt utseende? Förhoppningsvis inte. Gör dig själv till din bästa vän så tror jag att alla andra bitar faller på plats tillslut de också.

_Fisken
11/18/17, 5:22 PM
#2

Mina döttrar har uppåtnäsa (efter mig).  De gillar det INTE. Jag säger åt dem "Var glad att ni är unika!".   Det tråkigaste som finns är perfektion. Såna finns det många av. Trist eftersom de är stöpta i samma form. Glipa mellan tänderna, grop i hakan, asymmetriska ansiktshalvor etc.  Intressant o nåt att gilla o minnas.

Zepp
11/18/17, 5:22 PM
#3

Bra.. nu har du skrivit av dig.. oså släpper du det sen!

Nu så är jag man och 60+.. och det fanns en tid.. i min ungdom då det fanns flickor som av mig outgrundlig anledning stötte på mig.. iomed att jag själv ansåg mig osnygg och på det var rätt blyg.. för att vara ung man!

En gång hade jag en flickvän som frågade mig om vad jag ansåg vara det fulaste på henne.. och jag chansade och sade näsan.. och det har jag ångrat sedan dess.. för hon var det vackraste jag visste.. och hon hade en helt normal näsa!

Men stirrar man på näsan eller någon annan kroppsdel för den delen så ser den konstig ut hur som helst!

Och de flesta av oss är "fula", dvs vi är inte fotomodeller.. men det finns alltid någon annan där ute som är lika "fula" som oss.. men som om man väljer rätt är den perfekta partnern.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Torparmor
11/18/17, 5:35 PM
#4

Har du sett Viktoria Dyring i Vetenskapens värld?  På vissa bilder och i vissa vinklar ser hon ut att ha ett liksidigt ansikte. Ser du henne i sin programledarroll ser du att hon i verkligheten är mycket sned i ansiktet. Men det spelar ingen roll  som Zepp skriver hon har utstrålning. Hon har under många år stått framför kameran och fått bra jobb trots sitt asymetriska ansikte. Hon har både man och barn.


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

v4ck3r
11/18/17, 7:09 PM
#5

Du tycker att du är ful, men det är din åsikt. Och det är bara en åsikt. Du vet väl om att skönhet har betraktats på så många olika sätt genom historien och inom olika kulturer? Ibland känner jag mig också jätteful, det känns som att fulheten är inifrån och ut. Jag pratar mycket med mina närmaste om det här, det är jätteviktigt att ventilera den här känslan, för jag tror att det är en känsla mer än fakta. Varje människa har ju sitt unika utseende, om det är "fult" eller "snyggt"… ja det beror ju på utifrån vilken måttstock du mäter dig med! Om måttstocken är skönhetsreklamen i västerländsk media idag då får nog de flesta problem… Det finns ingen som kan fylla kriterierna inom de här skönhetsidealen, och man ska komma ihåg att det ligger MASSOR av pengar i skönhetsindustrin, den industrin  vill inget hellre än att du ska känna dig otillräcklig!

Alla har nog nån gång stirrat sig blind på enskildheter i sitt utseende, det gäller även modeller, det kan också ha sämst självkänsla. sångare, kändisar också. De kan pressas för att se ut på ett visst sätt vilket är sjukt, trots att allt vi ser hos dom är perfektion.
Det handlar inte om att "ögonbrynen är för bleka eller har konstig form, att ögonvitorna är grumliga, eller hakan är jätteful", det handlar egentligen om att man måste våga bli älskad. Det är en modig grej att våga. Sammanhangen är viktiga, hitta de människor som kan älska just dig. Försök söka dig till sammanhang där du är uppskattad och där folk ser det fina i dig.  Ibland kan man se sig i spegeln och tycka att man ser jätteful ut, och ibland att man ser lite bättre ut. Jag vet att orden "du är fin", "det är insidan som räknas" inte fungerar, men du måste förstå att det är sant: Du är fin. Oavsett hur du ser ut är du fin. Och kom ihåg att många många känner som du, otroligt många, dagens skönhetsindustri vill att folk ska känna sig såhär. Var och varannan person av alla de personer du tycker ser jättevackra ut har  stått framför spegeln och förbannat den kroppsdelen eller dom ansiktsdragen. Jag har gråtit över mitt utseende, och det finns det massor som har.  Vilket är sjukt egentligen, när blev samhället så skönhetsfixerat, men, du är inte ensam över att känna som du känner, absolut inte. 
Sedan precis som #1 säger, man ser personer när dom skrattar, talar och tänker och inte som när dom själva kollar sig i spegeln eller tar en bild av sig själva. Rörelse och självkänsla kan verkligen ge en vacker utstrålning. Så sträck på ryggen och äg ditt utseende, tillåt dig att känna även dina negativare känslor, stäng dom inte ute, så att du kan du börja bearbeta dem och verkligen börja se dig själv som den vackra människa du är, försök släppa det, det tjänar egentligen ingenting till att klaga på sig själv.

Och din dåliga självkänsla kan DEFINITIVT påverka hur du ser bilden av dig själv, din hjärna tränas till att se dig själv som "ful", och då gör den det. Många personer som ser sig själva som "fula" eller säger att de har osymmetriska ansikten kan jag titta på och chockas, de som är så vackra! Det kanske verkar som ett komplicerat tips, men det är sant.

tiger tok
11/19/17, 7:36 AM
#6

Har du någon kändis du tycker om? Googla på kändisen, och kolla på bilderna. Förmodligen kommer du tycka att kändisen ser bra ut på de flesta bilder. Men kolla noggrannare, är kändisen verkligen helt symmetrisk och "perfekt"? Kanske buskiga ögonbryn, födelsemärken, inte är jätte smal osv osv.

Annons:
Upp till toppen
Annons: